Samsung Syncmaster 910T

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingeling
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-04 19:07
Specs zijn te vinden op http://www.samsung.com/nl...onitors/slimline/910t.asp

Het gaat om dit beestje:

Afbeeldingslocatie: http://www.gamepc.com/images/labs/rev-s910t-frontpage.jpg

Deze 19" TFT panel heeft een indrukwekkende contrastratio van 1000:1, DVI ingang, PVA panel en is bovenal lekker groot. Downside is echter de 25ms pixel refresh rate, wat gamen slechter(?) mogelijk maakt.

Hebben mensen deze monitor thuis staan, en zo ja wat vinden ze ervan? Ik twijfel zelf erg over de aanschaf hiervan, maar wil soms ook kunnen gamen en weet niet of dat goed mogelijk is hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 16:37
Mmm, contrastratio van 1000:1 is wel huge! Mijn 19" met 25MS heeft 600:1 en dat vind ik al meer dan voldoende. Dus eigelijk zou ik het daar niet om doen.
Dat hij DVI heeft is wel relaxed. Echter zou ik eerder een 12/16ms scherm nemen wat een lagere contrastratio heeft.

Hoe zit het eigelijk met de werkelijk aantal kleuren, is dit 6 miljoen, of 16, of 17 miljoen?

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingeling
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-04 19:07
Het is 16,7 mil kleuren. De reden dat ik dit scherm wel zie zitten is de ontzettend mooie weergave van kleuren. Dat gaat echter geloof ik niet helemaal hand in hand (bij de 17" ook niet) met een snelle responsetime.
Er is bijvoorbeeld wel een 12ms 19" van philips, maar dat is weer een TN panel, die significant mindere kleuren heeft.. (TN vs PVA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry dat ik deze naar boven kick, maar deze tft is niet zo oud toch?

Ik heb em vandaag aangeschaft voor 585,- inc BTW met pixelgarantie voor een jaar, met veel mooiere voet trouwens. :) De voet kan verschillen begreep ik. De Pivot functie is erg cool en handig vooral voor Word en lange forumavonden... ;)

Ben erg tevreden tot zover en heb nauwelijks last van ghosting, Ik ben geen hardcore gamer dus dat scheelt uiteraard. Ik denk als je 'vette snelle spelle' speelt dat je beter een ilyama ofzo kunt kopen of die nieuwe Benq met zijn monster specs. ;) Ik ben zelf meer een beeldbewerker en maak erg veel foto's dus vandaar mijn keuze.

Samen met een Ultra X Tb van Logitech ziet me desktop er weerflorisant uit! :9~ Films zien er voor mij erg mooi uit en hij is lekker helder en vooral het design spreekt me heel erg aan voor die prijs. De 193P was me net effe te duur net als de Eizo 19 inch.

Ik heb zelf nog een vraag mbt de videokaart en de scherpte van de letters. Op het web zijn de zwarte letters ,ook nu hier, een beetje dubbel dus met een soort subpixelschaduw ofzo. Is dit gewoon de monitor of kan dit ook aan mijn videokaart liggen? Ik gebruik een Geforce MX 460, niet de allernieuwste, ik weet het. Ik heb em analoog aangesloten dus ook. Iemand idee? of andere opmerkingen na aanschaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
met het scrollen of stilstaand? Als je het ziet met scrollen of op en neer gaan met de balk rechts, dan is het normaal. Kwaaltje van tft doordat ze nog te langzaam zijn.

Heb je trouwens ook foto's? van de voet ed? Ben wel benieuwd naar die nieuwe voet omdat de eerste heel erg groot en lomp is/was ;)

[ Voor 29% gewijzigd door BvK P4 op 28-12-2004 23:24 ]

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stilstaand zie je het al. Foto zal ik effe kijken moek em effe uploaden ergens... :P

komt ie:
Afbeeldingslocatie: http://vokuhila.nl/gotimg/voettft1.jpg

en deze
Afbeeldingslocatie: http://vokuhila.nl/gotimg/voettft2.jpg

en...
Afbeeldingslocatie: http://vokuhila.nl/gotimg/voettft3.jpg

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2004 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:40

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 23:13:
Samen met een Ultra X Tb van Logitech ziet me desktop er weerflorisant uit! :9~ Films zien er voor mij erg mooi uit en hij is lekker helder en vooral het design spreekt me heel erg aan voor die prijs. De 193P was me net effe te duur net als de Eizo 19 inch.

Ik heb zelf nog een vraag mbt de videokaart en de scherpte van de letters. Op het web zijn de zwarte letters ,ook nu hier, een beetje dubbel dus met een soort subpixelschaduw ofzo. Is dit gewoon de monitor of kan dit ook aan mijn videokaart liggen? Ik gebruik een Geforce MX 460, niet de allernieuwste, ik weet het. Ik heb em analoog aangesloten dus ook. Iemand idee? of andere opmerkingen na aanschaf?
Heb je het scherm effect ook op ClearType ingesteld, probeer dat eens. Je kunt deze instelling vinden bij beeldscherm instellingen >> tabblad "vormgeving" >> de knop " effecten > Kies bij "Randen van Letters vloeiend op het sherm weergeven, en wel als volgt" voor "ClearType".

[ Voor 6% gewijzigd door _Dune_ op 28-12-2004 23:44 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had em al op cleartype gezet, dat verbeterd het iets, maar das meer maskeren vind ik. ;) Maar bedankt voor de suggestie iig. Misschien hoort hte wel gewoon zo bij tft maar op me lappie heb ik het niet. Weliswaar 15 inch maar goed, retescherp daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackoo1988
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09 22:47
Wel een raar gezicht zo een groot scherm op zo een kleine voet. Maar het lijkt mij een mooie monitor, maar ik vind hem met de andere voet wat robuster overkomen.

MvG

Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij staat redelijk stevig ondanks de wat kleine voet. Ik had verwacht dat ze wat makkelijker om zouden kunnen 'vallen' maar dat valt reuze mee. De voet is uiteraard vooral een kwestie van persoonlijke smaak natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothVision
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-03 13:40
Zelfde nieuwe voet als de 17" versie de 710T 600:1 & 12ms kijkhoek 160/160

Afbeeldingslocatie: http://ftp.smoothvision.net:7700/pictures/DSCF0011.JPG

Afbeeldingslocatie: http://ftp.smoothvision.net:7700/pictures/DSCF0032.JPG

Zelf vind ik de 'oudere' voet ook erg mooi.. maar helaas was ik daar net te laat voor.. :| :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door SmoothVision op 29-12-2004 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:P Deze desktop ziet er helemaal leuk uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Light
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik heb de monitor sinds vandaag staan en ben er heel tevreden mee, had hiervoor een Samsung 959NF staan en ik moet zeggen dat ik eigenlijk geen verschil merk, beide hebben een uitstekend beeld. Indien je een spelfanaat bent dan kun je hem beter laten staan en een andere tft zoeken, maar voor de rest (ook voor films) voldoet die voor mij uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:54
goeie keus heren, ik heb hem ook sinds zaterdag op mijn bureau staan :) Ik ben er heel blij mee, ik twijfel alleen of ik hem om moet ruilen ivm 3 dooie subpixels, maar die vallen niet tot nauwelijks op. Ik kan hem namelijk binnen 8 dagen omruilen bij Norrod.
Voor zware gamers is dit idd niet een heel geschikt scherm, ghosting is wel een klein beetje te zien. Ik speel vooral formule1 sims, en daar zie ik het niet bij.
Verder is het een heel mooi helder beeld, en gigantisch groot natuurlijk. Hij kijkt echt heel fijn, ik had hiervoor een 17" iiyama crt, maar dat was vergeleken met dit een ware ogensloper

Edit:

Ik heb dus last van 3 dooie/bright pixels, hebben de mensen hierboven ook last van enkele dooie pixels? Oftewel: komt het vaak voor?

[ Voor 13% gewijzigd door JeroenTheStig op 25-01-2005 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Even een serieuze review van dit scherm. Het gaat om het volgende scherm:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~stiege/jeroen/GoT/910t/tn/910t.jpg

en nog een foto van m'n bureau op dit moment:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~stiege/jeroen/GoT/910t/tn/bureau.jpg

klik voor een grotere versie ;)

Ik heb hem nu redelijk uitgebreid getest. Zoals ik al eerder aangaf is het een schitterend mooi scherm, hele mooie kleuren, geen backlight zichtbaar en erg scherp. Het design is erg strak, maar dat is algemeen bekend als we het over samsung schermen hebben. Wat het eerste opviel toen ik hem uit de doos trok was de gigantische beeldoppervlak. Toch een erg groot voordeel ten opzichte van de 17" schermen, vooral wanneer er geprogrammeerd wordt, of veel gelezen wordt.

Features

- In hoogte verstelbare voet
Het scherm is in hoogte verstelbaar. En dan ook ECHT in hoogte verstelbaar. De voet lijkt klein, maar is erg robuust en het scherm staat erg stevig.

- pivot function
Het scherm kan 90 graden gekanteld worden. De bijgeleverde software werkt snel, goed en zonder problemen. Als het scherm is gekanteld blijft de beeldkwaliteit goed, ook als je schuin voor het scherm zit. Geen verschillen in kleur, en werkt erg handig, vooral bij surfen en tekstverwerken.

Response tijd
En nu natuurlijk het punt waar de gamers erg in zijn geinteresseerd. Ik heb het scherm uitgebreid getest en daarbij is me opgevallen dat de ghosting helaas best hevig is. Ik zal even een foto laten zien van een shot uit het spel f1 challenge.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~stiege/jeroen/GoT/910t/tn/ghosting.jpg

Klik voor een grotere versie van de foto. Op de foto is duidelijk te zien dat de horizon aan de rechterkant relatief stil staat op het scherm, en dus goed strak wordt weergegeven. Links is helaas te zien dat bij snelle bewegingen duidelijk ghosting optreedt. Een andere test die ik heb gedaan is vanuit de cockpit achter een andere wagen aanrijden, en dan wat heen en weer slingeren. De achterbanden van de auto voor mij vertonen serieus zwarte wazen. :/
Oke, 25 ms is best aan de ruime kant, maar ik had niet verwacht dat het zo duidelijk te zien is.
Voor de gamers moet ik dan ook zeggen: koop dit scherm NIET.

Conclusie
Zoals ik al heb gezegd is dit scherm duidelijk niet geschikt voor de gamers onder ons. Voor de fotoshoppers is dit een schitterend scherm, hele mooie kleuren, goede contrast, en geen kleurverschillen bij bijvoorbeeld de hoeken van het scherm. Ook voor programmeurs is dit een heel mooi ruim scherm om te hebben.

Mijn persoonlijke waarderingen:

beeldkwaliteit: 9,5
design: 9
beeldsnelheid: 6,5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentut
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09 19:11
Ik denk niet dat je de hoeveelheid ghosting kan alleen moet afleiden van een foto. Dat wazige kan namelijk ook komen door de (lange) sluitertijd van je camera. Maar ik neem aan dat wel zodanig is dat je het tijdens het gamen duidelijk kunt waarnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kentut schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 14:02:
Ik denk niet dat je de hoeveelheid ghosting kan alleen moet afleiden van een foto. Dat wazige kan namelijk ook komen door de (lange) sluitertijd van je camera. Maar ik neem aan dat wel zodanig is dat je het tijdens het gamen duidelijk kunt waarnemen?
Dat was ook het eerste waar ik aan moest denken toen ik de foto's zag. Ghosting is toch dat je een waas achter iets aan ziet komen? dit lijken wel gewoon losse frames door inderdaad een te lange sluitertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Klopt inderdaad, dat bedacht ik me vanochtend ook.De lens staat een bepaalde tijd open en daardoor worden meerdere frames vastgelegd op de foto.

Wat ik wel kan melden is dat ghosting duidelijk zichtbaar is, en dat het ongeveer overeenkomt met de foto. Ik denk dan ook dat ik morgen mijn 910T omruil voor een 913N.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:13
SmoothVision schreef op woensdag 29 december 2004 @ 09:18:
Zelfde nieuwe voet als de 17" versie de 710T 600:1 & 12ms kijkhoek 160/160

[afbeelding]

[afbeelding]

Zelf vind ik de 'oudere' voet ook erg mooi.. maar helaas was ik daar net te laat voor.. :| :Y)
Offtopic: Heeft op niets bezuinigd zo te zien, naja niets... die trust speakerset kan dus echt niet! heb m zelf gehad en dat was zwaar knudde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dit scherm nu al enkele dagen en moet zeggen dat het mij reuze bevalt. Ben echter geen gamefreak, dus die ghosting stoort me helemaal niet. Belangrijk was de kleurweergave om foto's te bewerken en dit zit met deze monitor zeer goed.Buiten dat hij in de hoogte regelbaar is en kan pivoteren, kan men hem ook zijdelings draaien zodat iedereen kan meegenieten bij een diashow of zo.De meegeleverde Pivot software en MagicTune werken zeer goed, echter niet op een Mac PC.
Een ander positief punt is de extra aan/uit knop (ingebouwde netvoeding) op de achterzijde van het scherm zodat je 100% zeker bent dat hij geen onnodige stroom uit het net steelt.
Heb echter één minpuntje en dat is dat bij het pivoteren en terug er geen klikstand voorzien is en je monitor nogal eens scheef komt te staan, wat dan weer reacties uitlokt van moeder en vrouw.
Dus uiterst tevreden en geloof me ik heb 2 maanden overal rondgeneusd om de (voor mij althans) juiste monitor te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:07
Ik overweeg om deze monitor te gaan kopen, maar ik maak me toch wel wat zorgen over de aangegeven ghosting. Ik speel zelf nauwelijks 3D shooters, maar wel spelletjes als Settlers 5 en andere strategiespellen. Als 3D shooter speel ik soms wel Call of Duty online (maar is alweer een tijdje geleden). Verder is het vooral programmeren en met foto's etc bezig zijn. Ik wil in de toekomst ook wat videobewerking gaan doen.
Wat denken jullie? Zou dit scherm voor mij geschikt zijn bij mijn gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
doen :)
Als je geen 3d shooters speelt, gewoon doen. Erg mooi scherm. Ik heb hem nu ook een maandje of 2, en de ghosting valt al niet eens meer op. Alleen bij f1 challenge is het nog wel te zien, maar dat is niet zo erg. Voor DVD's is het een erg mooi scherm, waarschijnlijk beter dan de snellere jongens met 18bit scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Mmm, contrastratio van 1000:1 is wel huge! Mijn 19" met 25MS heeft 600:1 en dat vind ik al meer dan voldoende. Dus eigelijk zou ik het daar niet om doen.
Ja, maar zo'n hoge contrastratio kan ook suggeren dat het zwart ook echt goed zwart is, niet persé dat het wit extra fel is terwijl het zwart goed donker blijft.

[ Voor 26% gewijzigd door Yokozuna op 29-03-2005 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Ik heb de knoop doorgehakt en me ook zo'n 910T aangeschaft. De mijne is ook met ronde voet en ik heb geen dode (sub)pixels dus daarover ben ik weer helemaal gelukkig. Waar ik minder gelukkig over was, is hoe gigantisch fel dit scherm is. zwart is niet bepaald zwart, wit heel fel wit etc. Ik heb nu de contrast en brightness terug gezet naar 55% (ipv de default 80%) en de gamma naar waarde 3. Dat laatste scheelde heel veel voor de kleurechtheid. De kleuren lijken nu vrij behoorlijk op die van mijn oude CRT, maar lijken op de 910T nu iets levendiger. Ik ben nu dus wel weer tevreden, maar de default waardes van de monitor zijn echt brak. Was dit ook jullie ervaring? Hebben jullie veel aangepast aan de default instellingen (en zo ja, wat dan :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Links is helaas te zien dat bij snelle bewegingen duidelijk ghosting optreedt
Als je iets NIET moet doen is het aan de hand van een foto bekijken of een TFT last van ghosting heeft. Een foto is een beeldmeting over een bepaalde tijd, bijvoorbeeld over 1/500e seconde. Ookal heeft een TFT 0 ghosting, als hij in die 1/500e toevallig van het ene naar het volgende frame wisselt dan zie je op de foto 2 beelden, en lijkt dit op ghosting omdat het 2e beeld een nagloed lijkt van het eerste beeld. Je kunt dus nooit een representatieve foto nemen, de ene keer lijkt het alsof je beeld geen ghosting vertoont, de ander keer weer wel.

Bij jou foto is het duidelijk dat je de sluitertijd te hoog hebt ingesteld, je TFT heeft meer dan 6 keer van beeld kunnen wisselen binnen de tijd dat jij je foto nam. Met een te lange sluitertijd lijkt het alsof CRT's ook veel ghosting weergeven...

Of een TFT veel/weinig/acceptabele ghosting weergeeft kun je beter bepalen aan de hand van je eigen waarneming, of een combinatie van meerdere user/pro reviews.

Nu geloof ik wel dat de 910T gewoon zichtbare ghosting vertoont, maar dat is een ander verhaal :)

[ Voor 95% gewijzigd door Yokozuna op 07-04-2005 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Ik vind het grootste nadeel van dit scherm tot nu toe dat zwart niet echt zwart is. Heeft iemand daar via de settings al een oplossing voor gevonden, waarbij de rest van de kleuren nog wel goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Yokozuna schreef op donderdag 07 april 2005 @ 14:51:
[...]

Als je iets NIET moet doen is het aan de hand van een foto bekijken of een TFT last van ghosting heeft. Een foto is een beeldmeting over een bepaalde tijd, bijvoorbeeld over 1/500e seconde. Ookal heeft een TFT 0 ghosting, als hij in die 1/500e toevallig van het ene naar het volgende frame wisselt dan zie je op de foto 2 beelden, en lijkt dit op ghosting omdat het 2e beeld een nagloed lijkt van het eerste beeld. Je kunt dus nooit een representatieve foto nemen, de ene keer lijkt het alsof je beeld geen ghosting vertoont, de ander keer weer wel.

Bij jou foto is het duidelijk dat je de sluitertijd te hoog hebt ingesteld, je TFT heeft meer dan 6 keer van beeld kunnen wisselen binnen de tijd dat jij je foto nam. Met een te lange sluitertijd lijkt het alsof CRT's ook veel ghosting weergeven...

Of een TFT veel/weinig/acceptabele ghosting weergeeft kun je beter bepalen aan de hand van je eigen waarneming, of een combinatie van meerdere user/pro reviews.

Nu geloof ik wel dat de 910T gewoon zichtbare ghosting vertoont, maar dat is een ander verhaal :)
je moet even 2 postings verderop lezen ;)
Pagina: 1