Even een serieuze review van dit scherm. Het gaat om het volgende scherm:
en nog een foto van m'n bureau op dit moment:
klik voor een grotere versie
Ik heb hem nu redelijk uitgebreid getest. Zoals ik al eerder aangaf is het een schitterend mooi scherm, hele mooie kleuren, geen backlight zichtbaar en erg scherp. Het design is erg strak, maar dat is algemeen bekend als we het over samsung schermen hebben. Wat het eerste opviel toen ik hem uit de doos trok was de gigantische beeldoppervlak. Toch een erg groot voordeel ten opzichte van de 17" schermen, vooral wanneer er geprogrammeerd wordt, of veel gelezen wordt.
Features
- In hoogte verstelbare voet
Het scherm is in hoogte verstelbaar. En dan ook ECHT in hoogte verstelbaar. De voet lijkt klein, maar is erg robuust en het scherm staat erg stevig.
- pivot function
Het scherm kan 90 graden gekanteld worden. De bijgeleverde software werkt snel, goed en zonder problemen. Als het scherm is gekanteld blijft de beeldkwaliteit goed, ook als je schuin voor het scherm zit. Geen verschillen in kleur, en werkt erg handig, vooral bij surfen en tekstverwerken.
Response tijd
En nu natuurlijk het punt waar de gamers erg in zijn geinteresseerd. Ik heb het scherm uitgebreid getest en daarbij is me opgevallen dat de ghosting helaas best hevig is. Ik zal even een foto laten zien van een shot uit het spel f1 challenge.
Klik voor een grotere versie van de foto. Op de foto is duidelijk te zien dat de horizon aan de rechterkant relatief stil staat op het scherm, en dus goed strak wordt weergegeven. Links is helaas te zien dat bij snelle bewegingen duidelijk ghosting optreedt. Een andere test die ik heb gedaan is vanuit de cockpit achter een andere wagen aanrijden, en dan wat heen en weer slingeren. De achterbanden van de auto voor mij vertonen serieus zwarte wazen.
Oke, 25 ms is best aan de ruime kant, maar ik had niet verwacht dat het zo duidelijk te zien is.
Voor de gamers moet ik dan ook zeggen: koop dit scherm NIET.
Conclusie
Zoals ik al heb gezegd is dit scherm duidelijk niet geschikt voor de gamers onder ons. Voor de fotoshoppers is dit een schitterend scherm, hele mooie kleuren, goede contrast, en geen kleurverschillen bij bijvoorbeeld de hoeken van het scherm. Ook voor programmeurs is dit een heel mooi ruim scherm om te hebben.
Mijn persoonlijke waarderingen:
beeldkwaliteit: 9,5
design: 9
beeldsnelheid: 6,5