Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ccfl op netspanning (sorrie m-m)

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij alvast mijn excuses aan m-m (mocht hij dit lezen, ik wilde je mailen maar kon je adres niet vinden ?)

Ik wil dus een ccfl op netspanning aansluiten maar het probleem is dan uit de muur wissenspanning komt, en een ccfl op gelijkspanning werkt ? Hij kan ik dit omzetten (heb een 12 volt adapter).

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:42

_Ernst_

Mark It Zero!

Als je een adapter hebt die gelijkspanning levert dan doet die het voor je. Die maakt van de 230 volt wisselspanning een 12 gelijkspanning.
Als hij wisselspanning levert zul je of een nieuwe adapter moeten kopen of hem met een brugcel (4 diodes) en een bufferelko aan moeten passen zodat ie wel 12 gelijkspanning levert.

Last.fm

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-11 20:01
Netspanning>12V trafo/adapter > CCFL?

Een adapter met ingebouwde gelijkrichter is bij iedere bouwmarkt/elektronicazaak te koop, je moet alleen even op t vermogen letten..

vage TS trouwens...

[ Voor 4% gewijzigd door Rein_stein op 13-10-2004 10:29 ]

Verwijderd

De mail van m-m staatin zijn myreact, maar met excuses etc. in topics moet je uitkijken staat ook in de FAQ, ik kan het weten want ik ben die fout ook wel es begaan O-) . Dus lees de FAQ nogmaals door. ;)

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
offtopic:
m-m
Daar staat zijn e-mail :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok thnx allemaal, nog 1 dingetje , waar moet ik op letten wat betreft het aantal mA ?

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:42

_Ernst_

Mark It Zero!

Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 10:32:
Ok thnx allemaal, nog 1 dingetje , waar moet ik op letten wat betreft het aantal mA ?
Dat het aantal mA's wat de adapter kan leveren hoger of gelijk is aan wat de ccfl nodig heeft.

Last.fm

Verwijderd

Topicstarter
Ok duidelijk, ga het vanmiddag proberen :D.

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-10 09:20

Silentpuma

To much mind...

Even voor de duidelijkheid... Een normale CCFL die vaak in casemods gebruikt worden werken niet op gelijkspanning, maar op 600V wisselspanning... B)

Use the Search Luke...

Verwijderd

Topicstarter
inverter maakt van 12 v --> 600 v, dus dat is het probleem niet, maar wisselspanning ? Dat komt toch ook uit de muur ?

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-11 11:44

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 12:53:
inverter maakt van 12 v --> 600 v, dus dat is het probleem niet, maar wisselspanning ? Dat komt toch ook uit de muur ?
Hang hem nou maar gewoon aan die adapter. Da's wel het makkelijkst ;)

m-m's emailadres trouwens: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/28455/E9E9E9/000000

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Kun je niet een 1:2.5 trafo gebruiken oid :P
Dus dat je die direct op het lichtnet prikt en dan van 230 wissel, 575 Volt wisselspanning maakt? Lijkt me dat dat wel kan werken. Of zie ik het verkeerd :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-11 09:15

AcouSE

Swedish Chef

Als je een slotje krijgt is het niet de bedoeling dat je meteen een nieuw topic opent.

Wat betreft je vraag stel ik voor dat je voortaan eerst zelf je best doet om een antwoord te vinden. Dit is namelijk prima te vinden hier op GoT of met Google en je kan ook altijd even bellen/mailen naar de winkel waar je hem vandaan hebt. Kom je er daarna nog niet uit dan kun je een nieuw topic openen, maar geef dan wel aan wat je zelf allemaal al hebt geprobeerd. Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.