[Architectuur .NET] Enterprise Template gebruiken? *

Pagina: 1
Acties:

• DrDelete
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:46
Is het verstandig om een Enterprise Template te gebruiken waarin de 3 layered application architecture van Microsoft als policy afgedwongen wordt ?

In een testproject heb ik een applicatie running gekregen volgens dit model en heb ook een Model View Controller en PluginSDK geschreven.

De consequentie van dit is dat er fysiek naar lagen dll's gecompileerd wordt, is dan hergebruik door andere projecten binnen de organisatie van de componenten die in die dll's zitten gewaarborgd ?

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Als je vraag is of je die DLL's in andere projekten kunt gebruiken: Ja, maar misschien begrijp ik je vraag niet goed.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• DrDelete
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:46
P_de_B schreef op 13 oktober 2004 @ 11:09:
Als je vraag is of je die DLL's in andere projekten kunt gebruiken: Ja, maar misschien begrijp ik je vraag niet goed.
even ter verduidelijking: er zijn verschillende scenario's mogelijk binnen visual studio 2003 om tot binaries te komen (assemblies)

1) 1 project, 1 namespace voor de .cs bestanden
2) 1 project, meerdere namespaces voor de .cs bestanden
3) meerdere projecten maar dan laag geörienteerd, meerdere namespaces voor de .cs bestanden
4) meerdere projecten maar dan functioneel geörienteerd, meerdere namespaces voor de .cs bestanden
5) stap 3 en 4 in combinatie met enterprise template.

scenario 1 en 2 is vanwege de complexiteit van het programma niet aan te raden; ik vind scenario 3 en 4 lastig:

scenario 3 omdat alle functionele componenten verpakt zitten in de lagen dll's; scenario 4 is meer conform Microsoft's benamingen echter nu mis ik de lagen structuur.