Heb je deels wel gelijk in, maar ik heb enkele opmerkingen
1) Het gaat om een 'recordaantal' patches en is in die zin wèl belangrijk nieuws. Enerzijds is de term 'recordaantal' alleen al genoeg om flames uit te lokken. Anderzijds moeten we nieuws niet uit de weg gaan omdat er slechte reacties op kunnen komen, daar zijn andere oplossingen voor.
2) Ik heb bewust wat extra aandacht proberen te besteden aan de precieze lekken, zoals de EMF-bug en zo, en niet teveel in algemene termen van "zoveel" patches hier en "critical updates" daar om het zetten van een negatieve trend te vermijden
Bij een MS/Linux-gerelateerd nieuwsitem zul je altijd flamebaits krijgen, daar is niks aan te doen behalve het grondig modereren, en misschien ietsje strenger te werk gaan in dergelijke draadjes. Hoewel ik zelf nogal een Microsoft-adept ben, vind ik dit nieuwsitem persoonlijk wel frontpage-waardig, vanwege het hoge aantal, maar òòk om nog terloops even op SP2 te wijzen, want je kunt het ook als een positief bericht zien. Namelijk dat microsoft met SP2 wel degelijk de goede weg ingeslagen is wat betreft security