Toon posts:

Microsoft brengt patches uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nieuws: Microsoft waarschuwt voor lekken en brengt patches uit

Dit gebeurt elke maand. Elke 2de dinsdag. Krijgen we nu elke maand een nieuwspost hierover, en de gebruikelijk MS flamebait reacties?

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Heb je deels wel gelijk in, maar ik heb enkele opmerkingen :)

1) Het gaat om een 'recordaantal' patches en is in die zin wèl belangrijk nieuws. Enerzijds is de term 'recordaantal' alleen al genoeg om flames uit te lokken. Anderzijds moeten we nieuws niet uit de weg gaan omdat er slechte reacties op kunnen komen, daar zijn andere oplossingen voor.

2) Ik heb bewust wat extra aandacht proberen te besteden aan de precieze lekken, zoals de EMF-bug en zo, en niet teveel in algemene termen van "zoveel" patches hier en "critical updates" daar om het zetten van een negatieve trend te vermijden

Bij een MS/Linux-gerelateerd nieuwsitem zul je altijd flamebaits krijgen, daar is niks aan te doen behalve het grondig modereren, en misschien ietsje strenger te werk gaan in dergelijke draadjes. Hoewel ik zelf nogal een Microsoft-adept ben, vind ik dit nieuwsitem persoonlijk wel frontpage-waardig, vanwege het hoge aantal, maar òòk om nog terloops even op SP2 te wijzen, want je kunt het ook als een positief bericht zien. Namelijk dat microsoft met SP2 wel degelijk de goede weg ingeslagen is wat betreft security

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Het feit dat iets regelmatig gebeurt betekent niet automatisch dat het geen nieuws is. Denk aan kwartaal/jaarcijfers, prijsuitreikingen, periodieke marktonderzoeken (top500, netcraft, mercury, gartner), enz. Het betekent ook niet dat het automatisch nieuws is, maar om redenen die Yoeri al heeft genoemd dit keer wel.

Dat sommige kinderachtige figuren meteen moeten gaan flamen iedere keer als het over MS gaat is een probleem waar de nieuwscrew zich niet mee bezig houdt, dat is werk voor (power)moderators en frontpage admins. Wij gaan in ieder geval geen nieuws negeren omdat we 'bang' zijn voor de reacties.

[ Voor 4% gewijzigd door Wouter Tinus op 13-10-2004 16:05 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap de redenen waarom het een nieuwsitem is. Maar wilde alleen aangeven dat dit dus een maandelijks terugkerend item is. En dat het om een recordaantal patches gaat is zeker een goede reden. Maar mijn bedoeling was om kenbaar te maken dat dit dus maandelijks is. Voor het geval er volgend maand weer een nieuwsitem is over dit onderwerp, dan heeft dit in ieder geval de revue al gepasseerd.

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 16:06:
Voor het geval er volgend maand weer een nieuwsitem is over dit onderwerp, dan heeft dit in ieder geval de revue al gepasseerd.
Lijkt me zinniger om dan een topic te openen, dan vantevoren :)

DM!