[2k3] startscherm verschijnt niet.

Pagina: 1
Acties:

• jobo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 16:32
Hallo,

Ik heb een Windows 2003 standaard edition geinstalleerd staan, active directory geinstalleerd en nog wat andere services geactiveerd staan (iis, dhcp, dns, pop3). Uiteraard wil je niet constant een monitor, toetsenbord en muis hierop aangesloten hebben dus ik trek het bakkie van mijn buro, sluit onder het buro een spanningskabel, netwerkkabel en printers aan. start mijn server niet meer op. Na het terug plaatsen van de kast en het wederom aansluiten van een monitor blijkt dat mijn computer wel aanspringt en probeert windows te starten, maar op het moment dat het windows 2003 logo met statusbalk moet verschijnen krijg ik een blanco scherm. Vervolgens alles uit elkaar geschroeft en weer in elkaar gezet en getest. Helaas. geen resulataat. Nog steeds een blanco scherm. Wanneer ik nu van alles aandruk en een beetje friemel in de kast dan kan het maar zo zijn dat de server spontaan wel weer wil starten. Nu draait hij dus ook weer ff, maar ik kan de server niet meer verplaatsen naar de plek waar deze behoort te staan.

heeft iemand een idee? na veelvuldig zoeken op het internet heb ik nog niets kunnen vinden.

Alvast bedankt! _/-\o_

need more coffee!!!

Verwijderd

het zou kunnen zijn dat er iets misschien toch niet goed vast zit of dat er bij de hw iets kapot is :S zou het anders ook niet weten. Want bij het verplaatsen van een computer kan het (lijkt mij) niet ineens zijn dat de software een fout geeft. Zou het iig meer in de hardwarematige kant zoeken.

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Heb je hem van een WEL geaard stopcantact naar een NIET geaard verplaatst?

• jobo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 16:32
Ik heb het probleem al opgelost. O-)

Ik heb geprobeer windows opnieuw te installeren. (dacht eerst toch aan software) loopt alles vast bij het detecteren van hardware. Blijkt, na veel testen, dat de videokaart ruzie had met de netwerkaart. Deze vervangen voor een andere en toen deed alles het wel. Echter na alles geinstalleerd te hebben. de server weer terug gezet op zijn plek. Exact hetzelfde probleem. damn. :7 weer aan het testen geweest, nu ook de videokaart vervangen.

Na het opnieuw aansluiten van het systeem starte deze wonder boven wonder normaal op. Kast dichtgeschroeft en terug geplaats op zijn stekkie. werkt nu al weer een paar dagen als een trein!

Toch bedankt voor jullie reacties! _/-\o_

need more coffee!!!