Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Oi,

Ik had een ideetje, als een functionaliteit voor mijn toekomstige website. En ik vraag ff of et al bestaat, of et al gedaan is, en zoja, hoe het dan heet, zodat ik weet waarop ik moet zoeken.

Het idee is zeg maar, dat een GSM toestel aangesloten via een datakabel aan een server, alle SMS/MMS data door sluist naar de server, zodat deze die dan kan verwerken, door bijvoorbeeld gestuurde afbeeldingen op de site te zetten, en een soort SMS-Gastboek functionaliteit.

Op zich moet dit niet zon probleem zijn, het zit em alleen in de software voor het GSM toestel die automatisch alle SMS/MMS data door stuurd, zodra deze dat ontvangt. Of, mischien kan de Server wel gewoon automatisch steeds de data uit de GSM hale... Of iets dergelijks iig ...

Iemand een idee? voorbeelden bijv?

Hartstikke bedankt alvast!

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Je zou eens moeten kijken of je misschien een sms/mms gateway kan aanschaffen of huren, ik heb dit voor een project op school gedaan, dit was dan een gateway die alle smsjes doorstuurde over poort 80. Misschien dat je met zoiets dit kan reealiseren.

Een andere mogelijkheid is het gebruiken van een telefoon met J2ME(of was het JMRE.. iig, mobile java) hiermee zou het ook mogelijk kunnen zijn afhankelijk van de software die de telefoon draaid. Ik denk persoonlijk dat dit wel mogelijk is met bijvoorbeeld de nokia 7650 (Symbian OS).

IK zal eens kijken wat google hierover zegt...

[ Voor 4% gewijzigd door UltimateB op 13-10-2004 09:25 . Reden: J2ME niet JMRE geloof ik? ]

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

• KRASH
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:57

KRASH

Juist ja...

http://www.nowmms.com/

Zeer krachtige SMS/MMS gateway, ik heb er zelf al een aantal kleine webapplicaties mee gemaakt om te testen en het werkt prima.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm cool, ik zal er eens naar kijken ;)

En ik zat zowieso wel te denken aan Java, als ik de software eventueel zelf zou moeten maken. Maar ik heb nu iig iets om naar te zoeken! hartstikke bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, dat nowMMS ziet er gaaf uit! Ik ga denk ik zon GSM modem aanschaffen oid, anders kijke of et wil werke met me oude Siemens S55.

Ik zit alleen met 1 dingetje, de webserver waar me site op moet gaan draaien, daar wou ik graag Linux met Apache op hebben. En dit nowmms draait volges mij alleen op Windows. Zal ik dus ene aparte server voor moeten bouwen dan, maja ...

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

ik zie volgens mij alleen dat je met nowmms sms/mms kan versturen via een site, niet ontvangen, dat lijkt me nou juist de bedoelign van TS :?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Verwijderd

Topicstarter
When NowSMS receives an SMS message, it can be configured to dispatch that message to a script running on an HTTP server
dit is het enige dat voor mij boeit :)

Enige rottige is wel, dat het ene 60-dag trial is, en ik kan niet echt wat vinden hoe dit te verlengen is (kopen?) wordt zeker iets commercieels dan? want het is voor mij puur voor de lol, zodat mensen fotos vanuit de kroeg naar mn site kunnen sture ed. En ik heb dan ook geen idee over wat voor soort bedragen we het dan hebben.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2004 11:22 . Reden: Typos ]

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

aha.. kan dus toch.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:02
Ik had eerst ook Visual GSM Lite gebruikt, maar omdat ik een Nokia 8210 voor mijn projectje beschikbaar heb en volgens de ondersteuningslijst van Visual GSM deze alleen via infrarood + Virtuele infrarood naar COM-poort patch kan gebruiken en vevolgens toch niet vlekkeloos werkte, hoop ik dat deze SMS gateway wèl goed werkt.
Ik ga hem aankomend weekend denk ik even uitproberen. :)
Pagina: 1