Ik heb sinds gister een probleem met mijn Canon EOS D30 camera, het probleem ontstond zo maar van de ene op de andere foto. De laatste foto was dus nog goed, en bij de volgende foto bleef de spiegel omhoog staan toen ik de sluiterknop indrukte. Deze ging ook niet meer naar beneden, zelfs niet toen ik de camera uit- en weer aanzette (een ongewenste mirror-lockup dus). Door de accu er uit te halen en er weer in te doen ging de spiegel vervolgens weer naar beneden.
Daarna een keer zonder objectief geprobeerd om te kijken wat er nu werkelijk aan de hand was. Het blijkt dat de spiegel wel omhoog gaat, maar het sluitergordijn gaat niet open en de camera staakt er gewoon mee (hij wil ook prepensioen;-).
In verschillende standen (diafragma, P, automatisch) geprobeerd maar overal hetzelfde probleem. Heeft iemand ervaringen met een soortgelijk probleem en misschien ook een mogelijke oplossing? Alvast bedankt!!
Daarna een keer zonder objectief geprobeerd om te kijken wat er nu werkelijk aan de hand was. Het blijkt dat de spiegel wel omhoog gaat, maar het sluitergordijn gaat niet open en de camera staakt er gewoon mee (hij wil ook prepensioen;-).
In verschillende standen (diafragma, P, automatisch) geprobeerd maar overal hetzelfde probleem. Heeft iemand ervaringen met een soortgelijk probleem en misschien ook een mogelijke oplossing? Alvast bedankt!!