Toon posts:

[win 95] virus? scanner vindt niets.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij een vriend van me doet zijn win 95 systeem vreemd.
Bij opstarten geeft ie, voor windows, de melding dat verscheidene bestanden beschadigd zijn --> ScanDisk wordt gestart en kan deze niet repareren.
Bestand verwijderen en de opstart procedure gaat verder.

Wanneer windows draait zie je wel dat instellingen at random veranderen.

Opnieuw opstarten levert op dat andere bestanden als beschadigd gemeld worden --> zelfde vervolg.

Hij draait geen virusscan of firewall oid, is nauwelijks online via planet inbel verbinding.

Aangezien ik Norton 2002 trial op cd heb wilde ik deze installen, dit ging niet (norton 2002 werkt niet met win95, in plaats daarvan zou dan norton 2001 installt worden). Na deze melding gebeurde er niets meer.
Ook spybot etc wilde ie niet installen.

Daarom housecall van trendmicro gedaan, ruim 20.000 bestanden gescand, maar geen virus.

't gaat trouwens om een pentium 200 met 32 mb ram en zoals gezegd win 95.
Iemand een idee wat hieraan gedaan kan worden? :?

(behalve weggooien dan >:) )

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 09:03:
Bij een vriend van me doet zijn win 95 systeem vreemd.
Bij opstarten geeft ie, voor windows, de melding dat verscheidene bestanden beschadigd zijn --> ScanDisk wordt gestart en kan deze niet repareren.
Welke melding krijg je precies?
Bestand verwijderen en de opstart procedure gaat verder.

Wanneer windows draait zie je wel dat instellingen at random veranderen.
Welke instellingen precies?
Opnieuw opstarten levert op dat andere bestanden als beschadigd gemeld worden --> zelfde vervolg.

Hij draait geen virusscan of firewall oid, is nauwelijks online via planet inbel verbinding.

Aangezien ik Norton 2002 trial op cd heb wilde ik deze installen, dit ging niet (norton 2002 werkt niet met win95, in plaats daarvan zou dan norton 2001 installt worden). Na deze melding gebeurde er niets meer.
Ook spybot etc wilde ie niet installen.

Daarom housecall van trendmicro gedaan, ruim 20.000 bestanden gescand, maar geen virus.

't gaat trouwens om een pentium 200 met 32 mb ram en zoals gezegd win 95.
Iemand een idee wat hieraan gedaan kan worden? :?

(behalve weggooien dan >:) )
ALs je die inforamtie hebt voor me kank denk ik wat meer doen om te helpen. :) Foutmeldingen zijn er namelijk niet voor niets, ze zeggen (meestal) een hoop over wat er aan de hand is.

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-12 13:22
o my god :X in het verkeerde topic geplaatst sorry }:O

[ Voor 91% gewijzigd door Possible op 13-10-2004 09:28 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Possible schreef op 13 oktober 2004 @ 09:24:
Gister net 100 +4 Arita dvd schijfjes binnen gekregen :D kan ik weer wat dvd's "Backuppen" O-)
Lol, interessant :)

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Verwijderd

Topicstarter
@ Ultimateb,

Bij opstarten geeft ie de melding dat c:\coreldraw\....\....\....\&$%&%&* een ongeldige bestandsnaam is en dat het bestand beschadigd is.

ScanDisk probeert dit op te lossen, lukt niet en dan druk op een toets om verder te gaan. Keuze uit bestand verwijderen of telkens overnieuw proberen.

Wanneer we dan opnieuw opstarten geeft ie eenzelfde melding alleen met een iets ander bestand. Ook c:\abnamro\hvnet\... oid komt bijvoorbeeld langs.

Gelukkig zijn dit prog waar niets mee gedaan wordt (had ie al moeten deinstallen).

Instellingen die veranderen zijn wallpaper van buroblad, mail die direct na binnenhalen als gelezen gemarkeerd wordt zonder dat deze geselecteerd is, ook de office menubalk wordt nogal eens verplaatst.

Dit is wat ik er gisterenavond van gezien heb.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2004 09:36 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-12 21:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Klinkt mij gewoon als een HDD die de geest aan het geven is. Gezien het feit dat het een w95 systeem betreft (en het dus naar ik aanneem een oudere PC betreft) is dat niet eens zo heel vreemd.
Check even wat voor HDD er in zit, en pluk van de website van de fabrikant een diagnose-tooltje. Links staan in de FAQ van OM :)
Wat je ook kunt doen is in DOS_modus opstarten, en dan chkdsk /f uitvoeren.

Suc6

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1