[PHP] Functie file() doet het 'opeens' niet meer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb laatst een stukje code geschreven waarbij een pagina wordt geopend en uitgelezen. Dit gebruik ik om twee sites met elkaar te synchroniseren. Dit werkte gewoon perfect (2 dagen geleden). Maar toen ik het eergisteren weer probeerde werkte het opeens niet.

Dus ik heb het stukje in een if-else-statement neergezet:

PHP:
1
2
3
4
5
6
    if($line1 = file("http://www.website.extensie")) {
        //doe hier iets

} else {
        //geef foutmelding
    }

En ik kom dus steeds bij die foutmelding uit :( Dit gebeurd steeds na ongeveer 35 ~ 40 seconden. De time-out staat op 300 seconden ingesteld en keep-alive (wat dat ook mag zijn :?) op 15 seconden. Dus ik zie niet echt een verband met die 40 seconden waarbij de functie fout gaat.

Ik gebruik het stukje code omdat ik niet via een database of ftp_connect kan werken dus ik kan dat niet als alternatief gebruiken. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn ?

Mocht je er wat aan hebben, de php-info staat hier:
http://www.rijschoolsociety.nl/beheer/info.php

Ik heb het stukje code overigens getest op een andere server en daar werkt het wel gewoon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:44

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Als het opeens niet meer werkt; heb je al contact gehad met de hoster of ze een en ander gewijzigd hebben in de configuratie? :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Kijk in je configuratie naar de waarde van allow_url_fopen

[edit] Ik zie net dat je de config van je host hebt geplaatst, sorry. Maar ooit gezien dat safe_mode daar gewoon uit staat?

[ Voor 33% gewijzigd door Glimi op 13-10-2004 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op 13 oktober 2004 @ 08:50:
Als het opeens niet meer werkt; heb je al contact gehad met de hoster of ze een en ander gewijzigd hebben in de configuratie? :)
Nope nog niet, dat wou ik gisteren eigenlijk al doen. Maar heb toch maar besloten om het eerst hier te vragen :+ Misschien wel handig als ik contact opneem ja ;)
Glimi schreef op 13 oktober 2004 @ 09:03:
Kijk in je configuratie naar de waarde van allow_url_fopen
Heb ik al naar gekeken ja, staat op aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Heb je error_reporting op 2047 of E_ALL staan?
Misschien krijg je een fout maar zie je het gewoon niet.
En probeer het ook eens met fopen en fread, dan krijg je direct een foutmelding.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 09:07:
[...]
Heb ik al naar gekeken ja, staat op aan :)
Hij staat op '1' niet op 'On'. Als ik kijk bij mijn eigen server staat daar 'On'. Misschien geen verschil, maar het viel me op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Glimi schreef op 13 oktober 2004 @ 09:03:
[edit] Ik zie net dat je de config van je host hebt geplaatst, sorry. Maar ooit gezien dat safe_mode daar gewoon uit staat?
Hmm, niet gezien nee. Maar wat voor een effect heeft dat op mijn code? Ik lees van een externe website, dus de instelling hier maakt neit uit. Vervolgens creeer ik een file met behulp van PHP. Als PHP de file zelf heeft gemaakt dan mag ie er verder ook mee doen wat ie wil toch ? Als ik bijvoorbeeld google uitlees vanaf een andere website (waar safe_mode uitstaat) dan werkt het . Maar op deze site niet.
Wolfboy schreef op 13 oktober 2004 @ 09:13:
Heb je error_reporting op 2047 of E_ALL staan?
Misschien krijg je een fout maar zie je het gewoon niet.
En probeer het ook eens met fopen en fread, dan krijg je direct een foutmelding.
Yep, E_ALL stond aan. Met fopen en fread krijg ik gewoon een lege string te zien en geen error oid.
Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 09:15:
[...]
Hij staat op '1' niet op 'On'. Als ik kijk bij mijn eigen server staat daar 'On'. Misschien geen verschil, maar het viel me op :)
Zou dat iets uitmaken denk je?

Misschien dat ik daar dan even achterna moet.

Het heeft haast dus ik heb nu maar even een noodscriptje geschreven op een andere server zodat ik alsnog kan doen wat ik wou doen. Alleen moet ik nu ook FTP gaan gebruiken (handmatig). Bedankt voor de hulp iig, ik zal later op de dag even de host contacten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2004 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 10:04:
Hmm, niet gezien nee. Maar wat voor een effect heeft dat op mijn code? Ik lees van een externe website, dus de instelling hier maakt neit uit. Vervolgens creeer ik een file met behulp van PHP. Als PHP de file zelf heeft gemaakt dan mag ie er verder ook mee doen wat ie wil toch ? Als ik bijvoorbeeld google uitlees vanaf een andere website (waar safe_mode uitstaat) dan werkt het . Maar op deze site niet.
Heeft ook weinig te maken met je code hoor, maar eerder dat jij met jouw php scripts bij de code van de andere accounts kan komen (er van uitgaande dat dit een shared server is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 18:38
file() geeft een array terug, dat weet je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Probeer het dan eens met een andere site, het zou best kunnen dat de useragent die apache standaard gebruikt niet meer geaccepteerd wordt.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Pagina: 1