[Pinnacle stud. 9] Geluid achter het menu niet goed

Pagina: 1
Acties:

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-08 17:16
Ik heb een film gemaakt in Pinnacle studio 9 met daarin 2 menu's
1 met 2 buttons voor de keuze van de hoofdfilm en sceneselectie en menu 2 voor de sceneselectie zelf (Met bewegende scene-buttons).

Achter beide menu's zit geluid in het WAV formaat. (beide rond de 30 sec)

Probleem is nu dat het eerste menu zijn geluid maar een paar seconde afspeeld. Het 2e menu loopt perfect.

Ik had dit probleem nog niet toen ik studio9 vanaf de cdrom geinstalleerd had, dus zonder updates. Vanwege het probleem dat halverwege de film het geluid niet meer synchroon loopt heb ik de laatste patch geinstalleerd (9.3.5.4b). Het synchroon probleem is opgelost, maar nu zit ik dus met dat menu probleem.

Voorheen was het geluid van het eerste menu in MP3 formaat. Deze heb ik dus als test omgezet naar WAV, helaas zonder succes.

Ook heb je in studio meerdere sporen voor geluid. (voor en achtergrond geluid?). Het overzetten naar een ander spoor hielp ook niet.

Iemand nog een idee?

Hier had uw advertentie kunnen staan!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-08 17:16
Wat ik dan helemaal niet snap: In het voorbeeld werkt het allemaal prima. Zelfs als ik 'm op DVD-modus zet.
Zelfs de .mpa bestanden die pinnacle tijdelijk aanmaakt tijdens het compileren van de DVD bevat de complete track van 30 sec. geluid.
Hij springt tijdens het compileren ook in 2 sprongen door het eerste menu, terwijl de aanwijzer bij het tweede menu gewoon langzaam loopt.

Ik snap het echt niet meer.

[ Voor 27% gewijzigd door EWS99 op 14-10-2004 07:04 ]

Hier had uw advertentie kunnen staan!