In het geval van 1 Hz kan je een hoop kanten uit.
Als je een simpele PCI data acquisitie kaart zou pakken met 16 analoge ingangen en 2 analoge uitgangen ( daar heeft national instruments er veel van ), dan heb je alleen nog een component nodig welke snel tussen kanalen kan schakelen en aangestuurd kan worden door je analoge uitgangen (bv : 1 volt = kanaal 1 ; 2 volt = kanaal 2 ; enz.).
De goedkoopste kaarten kunnen met zon 25 kiloSamples samplen, dus 25000/16 = ~1500x per seconde per kanaal.
Als je dan de 16 kanalen sampled (kanaal 1-16), vervolgens omschakelt naar de volgende reeks en weer sampled (kanaal 17-32), en dit doorzet tot je je 60 kanalen hebt moet het lukken.
Aangezien je er maar 60 hoeft bij 1 Hz, heb je ruim 200 ms de tijd per omschakeling, hetgeen mij ruim voldoende lijkt. Eventueel kan je makkelijk uit breiden.
Het werkelijke multiplexen moet je via software regelen, maar het is daarna ook echt niet meer moeilijk om het serieële signaal aan een of andere poort aan te bieden. Ik weet zogauw alleen geen standaard component voor het schakelen tussen bv 5 kanalen dmv van voltages (of iets anders). Maar dat lijkt me wel te vinden (of te maken).
Edit: Trouwens, acquisitie kaarten met digitale ingangen zijn veel makkelijk in grote hoeveelheden ingangen (gaat makkelijk tot de 128 stuks), als je je 60 kanalen kan omzetten naar een digitaal signaal ben je zo snel klaar)
[
Voor 14% gewijzigd door
TRG op 13-10-2004 15:26
]
Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.