Bestanden delen mbv Linksys WRT54G

Pagina: 1
Acties:

• .zolder
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-07-2025
Hallo, Ik heb nu alweer een poos de WRT54G. Internet delen over alle computers (w2K / wXP) verloopt vlekkeloos, zowel wired als wireless. Het probleem zit em in het delen van bestanden over het netwerk. Wanneer ik via "Mijn Netwerklocaties -> Computer Vlakbij" op een van de in het netwerk aanwezige computers wil komen lijkt het of ik een time-out krijg: na een seconde of 10 krijg ik de melding dat het netwerkpad niet gevonden kan worden. Echter, wanneer ik in cmd de computers ga pingen krijg ik netjes verbinding in 0ms, 0%verlies.
Het probleem doet zich niet alleen voor bij verbinding tussen wired/wireless (hierover (bridgeproblemen) zijn meerdere topics in GoT), maar ook tussen 2 wired PC's. Het doet zich voor bij het verbinding maken vanaf en met elke willekeurige PC in het netwerk. Ik loop al geruime tijd te worstelen met dit probleem en heb verschillende mensen om advies gevraagd. Een daarvan was om NetBEUI te installeren, wat ik heb gedaan. Dit heeft niet mogen baten. Als laatste lijkt het verstandig te melden dat de PC's allen minstens 1 map delen en deel uitmaken van dezelfde werkgroep.
Wanneer iemand mij denkt te kunnen helpen zou ik dit graag willen weten!

Edit: Interessant om te melden is, dat voordat ik de UTPkabels in de WRT54G stak, deze in een ouwe HUB zaten en de PC's hun bestanden er vrolijk met elkaar op los deelden.

[ Voor 9% gewijzigd door .zolder op 13-10-2004 00:58 ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

heb je mappen gedeeld??
heb je alle pc's in dezelfde werkgroep??
probeer de netwerkwizard van XP eens uit te voeren??

probeer eens google/faq/search te gebruiken??
dit is echt een basisvraag over 'hoe stel ik een netwerk in'

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• .zolder
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-07-2025
ik geloof niet dat je mijn vraag helemaal gelezen hebt...
Als laatste lijkt het verstandig te melden dat de PC's allen minstens 1 map delen en deel uitmaken van dezelfde werkgroep.
verder heb ik ook al gezegd dat ik heb lopen zoeken op GoT, dus voordat je iemand naar een FAQ of search verwijst, lees dan zijn post even helemaal

[ Voor 29% gewijzigd door .zolder op 13-10-2004 11:32 ]

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
:D Ja hier nog 1.

Via laptop(WLAN) wil een share(LAN) benaderen in mijn netwerk door middel van WRT54G.

Als ik ping heb ik verbinding, ping ik op naam van computer, dan kan hij hem niet vinden. Zou het dus komen door de DNS?
En andere keer zegt ie dat ik niet genoeg rechten heb, maar dat is dikke onzin.

Firewall uit
Net use y: \\192.168.1.101\c$ wil wel.
Router firewall uit

Laptop: DHCP
PC1 : 192.168.1.101

Ja, al genoeg gezocht.... ben al bezig vanaf 10:00. :(

[ Voor 14% gewijzigd door -Skyhawk- op 20-10-2004 16:42 ]

Verwijderd

Ik weet het niet zeker maar volgens mij staat "File and printer sharing for Microsoft networks" en de "Client for microsoft networks" standaard uit bij draadloze verbindingen. Kijk eens naar de properties van je Wireless connection in Network Connections.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 17:22 ]

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Nou het probleem is "weg", hoe en wat weet ik niet. Want zoveel heb ik niet meer veranderd.
En er zit geen gehackte firmware meer op mijn router, maar de orginele. versie 3
Had liever het probleem opgelost en gelijk de oorzaak meegenomen. B)

Mischien wordt gevolgt :|

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 23:45

tweakerbee

dus..?

Je hebt waarschijnlijk moeten wachten tot een van de PC's zit tot browse master heeft benoemd.
Of de static routes in je router waren een beetje vergaard of iets dergelijks.

You can't have everything. Where would you put it?

Pagina: 1