Welke schij gebruikt Deamon Tools

Pagina: 1
Acties:

• Appeltje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-03-2021
Ik heb Deamon tools geinstaleerd op mijn C Schijf "Program Files". Nu ga ik een ISO mounten. Van welke schijf gebruikt hij de ruimte, of gebruikt hij hier totaal geen schijfruimte voor.

C: 60GB
D: 60GB
E: 20GB
N: 120GB

Windows XP pro

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ligt er aan op welke schijf je de ISO hebt staan hè 8)7

Volgens mij snap je niet zo goed wat Daemon Tools precies doet, of wel soms :)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
D-Tools kost alleen een paar mb installatie "space" als je iets mount dan pakt ie de desbetreffende "image" en doet net alsof het een cd/dvd is. Dus meer dan je ISO/etc kost het je niet.

specs

Verwijderd

Ofwel: Deamon tools cached niet lokaal. :)

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
urh, Dtools hangt gewoon een cd image aan een drive letter en linkt gewoon het verkeer. Alles wat het doet is een cdrom unit emuleren en gebruikt daar een paar mb mem voor.

Ruimte neemt de image wel in maar die kan je neerzetten waar je wil... Desnoods op een netwerk bron op een andere pc.

• Appeltje
Als nu iedereen zo graag op de manier van "Osiris" antwoord, dan leert geen mens iets van een ander. Dan had ik nog steed een Computer zo groot als een klas lokaal en KLM een vliegtuig die niet vliegen kan.

Gelukig zijn er ook nog mensen die een normaal antwoord geven op een vraag en een kleine uitleg geven hoe een proggie werkt.

Niet alleen ik kan hier iets van leren ook een ander.

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
Hij geeft gewoon aan dat het afhankelijk is van waar de iso staat waarmee hij antwoord geeft op de Topicstart en vraagt zich af of de Ts wel weet wat het doet omdat het zo voor de handliggend is. Vind het nog wel meevallen., Bovendien kan ie dat prima zelf uitzoeken; daar leer je nog veel meer van dan dat iemand het je verteld ;)

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:05

DinX

Motormuis

Osiris zegt thans meteen waar het op staat, en het klopt ook wat hij zegt.
Wat voor nut zou daemon tools anders hebben als je iso nog eens extra ruimte gaat innemen op je harde schijf (emulatie niet meegerekend).
Dan had je de iso evengoed kunnen extracten met winrar.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Appeltje schreef op 13 oktober 2004 @ 00:40:
Als nu iedereen zo graag op de manier van "Osiris" antwoord, dan leert geen mens iets van een ander. Dan had ik nog steed een Computer zo groot als een klas lokaal en KLM een vliegtuig die niet vliegen kan.

Gelukig zijn er ook nog mensen die een normaal antwoord geven op een vraag en een kleine uitleg geven hoe een proggie werkt.

Niet alleen ik kan hier iets van leren ook een ander.
Sorry dat je op een of andere manier mijn antwoord niet snapte. Ik ging er van uit dat het met een beetje nadenken wel duidelijk was.

Jouw reply echter geeft aan dat je inderdaad echt niet snapt wat Daemon Tools precies doet.

Hierbij nog wel een waarschuwing: Mocht je te weinig RAM hebben of iets dergelijks, dan zul je ongetwijfeld Virtueel Geheugen gaan gebruiken en van welke schijf dát afkomt ligt geheel aan je eigen instellingen.

• Appeltje
OK Jullie allemaal een beetje gelijk. O-)

Maar ik dacht gewoon dat hij een deel van een hardeschijf ging gebruiken voor de ruimte die je normaal op je DVD fikt.

En als dat dan op mijn C schijf is vind ik dat niet zo prettig.

Maar in iedergeval allemaal bedant voor de uitleg.
Pagina: 1