Toon posts:

Maxtor OneTouch & vbs-script

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel hebben wij een server staan en daar moet dagelijks ongeveer 4 / 5 gig worden gebackupped. Aangezien ik de tapes niet meer vertrouw wil ik graag 2 Maxtor OneTouch aanschaffen. Alleen had ik een paar vragen:

1. Zodra je op de knop drukt van de harde schijf, kun je dan ook een ander programma starten dan het programma wat bij Maxtor is meegeleverd?

2. Draait het programma wat Maxtor meeleverd ook op Win 2000 Server of is deze versie alleen geschikt voor XP e.d.

3. Is het verstandig als ik ieder programma kan starten door middel van een druk op die knop, en dan een backup start dmv een vbs bestand dat netjes de mappen aanmaakt b.v. 19_08_04, de volgende dag 20_08_04 en zodra de schijf volraakt dat deze automatisch de oudste map weggooit, en op het einde de schijf automatisch ontkoppeld met een tooltje dat ik heb gevonden?

Of bied ArcServe of een ander programma een soort zelfde functionaliteit met het automatisch opschonen van die schijf.

Als iemand nog andere goede ideeen heeft graag!

Alvast bedankt!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit is meer een vraag over de hardware en over de sofware die daar bij hoort - ik ga je topic dan ook verplaatsen naar Software Algemeen (die OneTouch software is iig geen Windows OS) :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Het lijkt me het beste dat je enkele pakketten downloaden om te kijken welke functionaliteit ze bieden, een groot duur log pakket als arcserve zul jij niet nodig hebben... Daar zijn vast wel andere betere goedkopere pakketten voor te verzinnen

Deze plek is te koop.

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:55
Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 23:41:
Momenteel hebben wij een server staan en daar moet dagelijks ongeveer 4 / 5 gig worden gebackupped. Aangezien ik de tapes niet meer vertrouw wil ik graag 2 Maxtor OneTouch aanschaffen. Alleen had ik een paar vragen:

2. Draait het programma wat Maxtor meeleverd ook op Win 2000 Server of is deze versie alleen geschikt voor XP e.d.

Als iemand nog andere goede ideeen heeft graag!

Alvast bedankt!
Het programma werkt alleen op XP home of 2000 Professional. voor 2000 Server heb je een andere licentie nodig, het programma weigerd iets te doen op 2000 server (spreek helaas uit ervaring :/)

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:45
probeer second copy eens?

Verwijderd

1. Use Maxtor OneTouch Settings to associate OneTouch Button to an application
2. Can I attach the drive to my Windows 2000 Server/Windows Server 2003 and back up data?
Maxtor external hard drives can be used with Microsoft Windows servers.They function as another volume on the server. Dantz® Retrospect® Express, the software that comes with Maxtor OneTouch™ external drives, is only designed for standalone desktops and will not work as a backup application on server-based computer systems, but system backup software such as NTBACKUP can make use of the external drive.
3. Can I make a different backup every day for each day of the week?
Yes. Dantz has this procedure documented on its web site.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
3. Is het verstandig als ik ieder programma kan starten door middel van een druk op die knop, en dan een backup start dmv een vbs bestand dat netjes de mappen aanmaakt b.v. 19_08_04, de volgende dag 20_08_04
Ff over dit stukje, dit kan heel mooi met Winrar commandline. Hier zit een optie in 'generate archive name using the current date'. Ik vind het goed werken. Al gebruik ik het niet voor 5 gig maar voor Snelstart wat ongeveer 30 MB wordt ingepakt.

Tegen het volraken van de schijf kun je het volgende doen eventueel: voor een andere administratie laat ik ook Winrar draaien op zo'n manier:

code:
1
2
3
maandag.bat:
del d:\backup\maandag.rar
"c:\program files\winrar\rar.exe" a d:\backup\maandag.rar x:\bronmap

En dan 5 dagen dus.

Maarja dan blijf je batchfiles en geplande taken maken, dus als je 40 x 5 Gb kwijt wilt is het niet echt handig denk ik.

edit:
Ik vind dit wel interessante materie en heb een manier gevonden om de oudste file uit een directorie te verwijderen via een batchfile (oh ja dit heb ik gevonden door in google 'delete oldest file' in te tikken, hoera)

http://www.chebucto.ns.ca/~ak621/DOS/Bat-Adv3.html#OLD

Dus als je eerst een scriptje maakt wat domweg met bijvoorbeeld Winrar een file of map aanmaakt, en je laat die de komende +/- 40 dagen lopen, en je vervangt het scriptje dan door eentje met die 'delete oldest file' batch er in, dan ben je er denk ik. Misschien valt er ook een batch te creëren die bijvoorbeeld 'line 40' in een directory listing verwijdert, dan verwijdert hij gewoon niks als er nog maar 10 files in staan. Ik ben echter niet zo thuis in advanced batch scripting, ik klooi ook maar wat aan.

edit:

hiermee delete je de oudste file in een map, mits er minstens 40 files zijn, anders wordt er niks gedelete:
code:
1
2
DIR /A-D /O-D /B | x:\mapwaarxsetstaat\xset.exe /LINE 40 FILE
del %file%

(xset dus ff downloaden van die link die ik postte)

[ Voor 87% gewijzigd door smvs op 13-10-2004 20:48 ]

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zou de TS ook nog in leven zijn toevallig?

Verwijderd

"hear, hear!"

Verwijderd

[b][message=21877389,noline]

1. Zodra je op de knop drukt van de harde schijf, kun je dan ook een ander programma starten dan het programma wat bij Maxtor is meegeleverd?
De funtie die achter de knop zit kun je zelf instellen maar volgens mij werkt dat alleen met de software die er bij zit.

Verwijderd

Een copie naar een harde schijf is niet hetzelfde als een backup!

Bij een backup kan je een situatie van 2 weken geleden terugzetten. Dat kan hiermee niet, als je naar 2 dagen erachter komt dat een excel file verkeerd is aangepast ben je in jou situatie het haasje.. Daarom zou ik toch maar eens aan tapes denken. LTO of DLT zijn best betaaldbare oplossingen en daar past genoeg op. In jou geval (5 gb) kan je zelfs DAT overwegen. zeer goedkoop en betrouwbaar.. succes maar onthoud een copy is geen backup, of je moet een 10 van die maxtors nemen (wij hebben een dag, 3 week en 3 maand backup systeem) en kwartaal maargoed...

Verwijderd

ik krijg vandaag 2 onetouch 160gb 8mb cache schijven binnen voor de zelfde doeleinden. nou maar hopen dat het de juiste keuze is :{

(backuppen ga ik waarschijnlijk niet met de maxtor software doen, maar met de back-up functie van sbs2003 zelf)
Pagina: 1