Harde schijf lampje brand alleen bij start up

Pagina: 1
Acties:

• Oliesjeik1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-02 18:41
Ik heb een klein probleempje met het ledje van mijn hardeschijf. Deze brand namelijk alleen bij het rebooten of als ik de computer net opstart. Ik neem aan dat de aansluiting toch gewoon goed zit want als ik de aansluiting verkeerd om heb zitten zou het lampje naar mijn idee helemaal niet moeten werken omdat het een led is. Ik vroeg me dus af of iemand anders een idee heeft wat het probleem zou kunnen zijn.

Heb trouwens een hitachi dekstar 160 GB S-ATA en een ASUS k8v se deluxe moederbord

tnx

d'n oliesjeik

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Zoek en gij zult vinden, S-ATA en HDD-led gaan niet automagisch samen, daar zijn wat aanpassinkjes voor nodig. Google is your friend

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Verwijderd

Kun je wel normaal booten? Draai de led eens om? Zit hij wel op de juiste pinnen? Heeft hij het wel eerder goed gedaan? Sinds wanneer/welke verandering heb je dit probleem?

Bij de meeste moederborden is de HDD led aansluiting van het moederbord alleen voor de P-ATA aansluitingen, niet voor S-ATA/SCSI etc. Check dat eerst (handleiding bijv.) als dit probleem altijd al aanwezig was.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2004 23:44 ]

• Oliesjeik1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-02 18:41
Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 23:42:
Kun je wel normaal booten? Draai de led eens om? Zit hij wel op de juiste pinnen? Heeft hij het wel eerder goed gedaan? Sinds wanneer/welke verandering heb je dit probleem?
Is vanaf het begin al zo geweest en zal morgen wel ff kijken wat er gebeurt als ik hem omdraai maar ik gok dat ie dan helemaal niets doet
FirePuma142 schreef op 12 oktober 2004 @ 23:41:
Zoek en gij zult vinden, S-ATA en HDD-led gaan niet automagisch samen, daar zijn wat aanpassinkjes voor nodig. Google is your friend
Ow, dat wist ik niet dat S-ata en led niet zomaar samen gaan. Zal ff googlen dan.

edit: kan nog nix vinden hoor
Modbreak:Gebruik Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif ipv meerdere kick replies onder elkaar ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2004 23:51 ]

d'n oliesjeik

Verwijderd

kan nog nix vinden hoor
[search=hdd led sata]
- Probleem met Hdd lampje s-ata bij K7N2 Delta-ILSR
- Weird gebeuren met HDDled & Abit IC7(-max3)
- Supermicro SC742T-550 HDD Led's
- HDD led knippert 1 keer bij opstarten, daarna niet meer.
- HDD Led geen activity
- HDD-LED wil niet meer.

Check dus of je mobo wel HDD-activity ondersteund voor je S-ATA channels. ;)

(iets wat je dus eigenlijk vóórdat je een topic opende had moeten controleren, zoals ook in de forumFaq staat)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2004 00:00 ]