Vanmorgen werd ik wachter en dacht dat ik maar es ff achter de computer ging zitten. Het ding was zo verrekte traag dat ik maar ff een reboot heb uitgevoerd. Toen was die nog steeds zo traag dat ik weg ben gegaan. 's Middags kom ik thuis. Nog steeds langzaam, taakbeheer aangezet, en daar stond het. 48 mb RAMgeheugen. Op zich vreemd, want ik het 2x256 mb erin zitten.
Nu is weigert mijn geluidskaart al een dagje langer dienst. En ook een USB poort doet het volgens de device manager niet.
Even de specs:
- duron 1400 (@1050mhz)
- abit k7 mobo
- 2 x 256 mb ram
- maxtor diamondmax plus 9 80 gig 8mb
- maxtor diamondmax plus 9 80 gig 2mb
- nec nd2510a
- liteon 48x brander
- abit siluro geforce 4 mx 440
Ik wil hierbij wel even vermelden dat ik laatst de 80 gig 2mb hdd en de nec nd2510a erbij heb gezet. Deze zitten er nu twee weken in. Er waren nog wel wat probleempjes bij het aansluiten van beide harde schijven en branders. Maar uiteindelijk werkte het allemaal.
Nu denk ik dat ik misschien mijn computer maar es uit moet zetten, maar na mijn vorige horror met de IBM deskstar GXP60 waar je je pc niet uit moest zetten durf ik het nu niet meer.
Weet iemand wat er mis zou kunnen zijn? Voor mij zelf kunnen het mobo of het geheugen kapot zijn. Maar een storing op het mobo zou ook de oorzaak kunnen zijn dat er meerdere onderdelen zijn uitgevallen. Help mij.
Nu is weigert mijn geluidskaart al een dagje langer dienst. En ook een USB poort doet het volgens de device manager niet.
Even de specs:
- duron 1400 (@1050mhz)
- abit k7 mobo
- 2 x 256 mb ram
- maxtor diamondmax plus 9 80 gig 8mb
- maxtor diamondmax plus 9 80 gig 2mb
- nec nd2510a
- liteon 48x brander
- abit siluro geforce 4 mx 440
Ik wil hierbij wel even vermelden dat ik laatst de 80 gig 2mb hdd en de nec nd2510a erbij heb gezet. Deze zitten er nu twee weken in. Er waren nog wel wat probleempjes bij het aansluiten van beide harde schijven en branders. Maar uiteindelijk werkte het allemaal.
Nu denk ik dat ik misschien mijn computer maar es uit moet zetten, maar na mijn vorige horror met de IBM deskstar GXP60 waar je je pc niet uit moest zetten durf ik het nu niet meer.
Weet iemand wat er mis zou kunnen zijn? Voor mij zelf kunnen het mobo of het geheugen kapot zijn. Maar een storing op het mobo zou ook de oorzaak kunnen zijn dat er meerdere onderdelen zijn uitgevallen. Help mij.
PSN: djmurcielago