Temp. sensor op Geforce 4 TI

Pagina: 1
Acties:

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Topicstarter
Ik heb hier een Geforce 4 TI4200 van MSI. En heb deze overklokt lopen. Maar nu kan ik de temperatuur van de kaart niet in de gaten houden omdat daar geen temp. sensor op zit, dus weet niet hoe heet hij word. Nou vroeg ik mij af of je de sensor die op je moederbord zit voor de SYSTEM temp. te meten. Niet kunt verplaatsen naar je videokaart, zodat ik in de bios (of windows) kan zien hoe heet de kaart word. Ik heb een A-OPEN ak77-n8x mobo, maar heb geen idee waar die sensor zit :? of is het mogelijk om zelf 1 of ander (temp)metertje te maken. :P heb al gegoogled en de search gebruikt. maar daar kon ik niet veel soeps vinden :|

Systeem
AMD Athlon XP 2000+
256mb ram :(
win xp prof
A-open ak77-n8x
Geforce 4 ti 4200 128 mb

[ Voor 6% gewijzigd door vingerfrits op 12-10-2004 22:42 ]

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:50

Haan

dotnetter

Wat je zou kunnen doen is op zoek gaan naar een fancontroller die ook temperatuur kan lezen. Die heeft dan 1 of meerdere sensors. Die zou je dan op je videokaart kunnen plakken. Maar ik zie het nut niet echt. Als je kaart te heet word merk je dat vanzelf, dan loopt de boel vast >:)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• vingerfrits

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Topicstarter
hij kan ook overhitten (ga ik nie echt van uit ma toch) Het is altijd makkelijk dat je de temp. in de gaten kan houden. Zit gewoon standaard koelblokje op. Als ik met mijn vinger op de boven kant van de kaart voel word deze donders heet, hoewel het koelblok redelijk koel blijft. koelblok zit er goed op en heb net koelpasta vernieuwd :*)

• vingerfrits

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Topicstarter
nobody ;(

Verwijderd

Plak een sensor op je videokaart.

Als je mobo daar een aansluiting voor heeft kun je hem daarop aansluiten (let er wel op dat de sensor wel daarvoor geschikt is) - en anders ga je naar Blokker/Halfords voor een autothermometer en plakt daarvan de sensor op je kaart (en op het display kun je dan je videokaart temperatuur bij benadering aflezen).

• vingerfrits

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Topicstarter
Goede aktie van euss :9

[ Voor 59% gewijzigd door vingerfrits op 13-10-2004 23:58 ]

Pagina: 1