Toon posts:

[XP] Keuzescherm opstarten komt in loop*

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn pc aanzet, dan krijg ik meteen dat scherm waar staat dat de pc niet
juist is afgesloten. Je kan daaronder dan kiezen uit 'Windows normaal starten' en 'Veilige modus' en nog meer van die keuzes.

Waar ik ook uit kies, de pc start na het windows xp 'laadscherm' meteen weer opnieuw op en dan begint het hele verhaal opnieuw!

wat moet ik doennnn?????

Alvast bedankt.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 21:13

Haan

dotnetter

Wat heel goed helpt is je XP-cd tevoorschijn te toveren en via de setup je installatie repareren.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Toevallig net sp2 geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad sp2 vorige week geinstalleerd.

En als ik de XP-cd in de pc stop, en kies voor repareren, dan kom ik in de opdrachtenprompt, en daar staat dan C:\WINDOWS>

Ik weet niet wat ik daar moet doen.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 21:13

Haan

dotnetter

Als het goed is kan je ook eerst voor installeren kiezen, dan detecteert de setup of er al een windows is geinstalleerd, en dan bied ie aan om de bestaande versie te repareren. Dat komt neer op opnieuw installeren, maar wel zonder dat je instellingen en gegevens verloren gaan.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Zou misschien een virus of spyware kunnen zien die je systeem verneukt heeft. Scan eerst je systeem eens met een aantal utilities zoals ad-aware en fprot. Je kunt ze vinden op "de ultimate boot cd" en "Bart's windows pe". Deze cd's moet je wel zelf branden, de iso's kun je vinden met google. Je kon nog een topic schrijven bij GOT dus ik neem aan dat je nog een reserve PC tot je beschikking hebt. Succes.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Titeledit, want dit vertelt niet genoeg :)

Windows XP komt niet verder! ==> [XP] Keuzescherm opstarten komt in loop

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik kan gewoon opnieuw windows op me c: drive installeren zonder dat al mn gegevens eraan gaan??? (staan nogal veel belangrijke gegevens op, die nog niet gebrandt/gebackupt)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 22:49:
Zou misschien een virus of spyware kunnen zien die je systeem verneukt heeft. Scan eerst je systeem eens met een aantal utilities zoals ad-aware en fprot. Je kunt ze vinden op "de ultimate boot cd" en "Bart's windows pe". Deze cd's moet je wel zelf branden, de iso's kun je vinden met google. Je kon nog een topic schrijven bij GOT dus ik neem aan dat je nog een reserve PC tot je beschikking hebt. Succes.
ja maar hoe kan ik me systeem nou scannen als ik niet een IN me systeem kan komen... Ik kom niet verder dan het windows laadscherm

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 22:55:
[...]

ja maar hoe kan ik me systeem nou scannen als ik niet een IN me systeem kan komen... Ik kom niet verder dan het windows laadscherm
Zoals ik al zei, je start op met een van de genoemde boot cd's en vanaf daar start je de scan utilities.

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 22:43:
Ik heb inderdaad sp2 vorige week geinstalleerd.

En als ik de XP-cd in de pc stop, en kies voor repareren, dan kom ik in de opdrachtenprompt, en daar staat dan C:\WINDOWS>

Ik weet niet wat ik daar moet doen.
Maar ik neem nu aan dat ie het tussendoor wel gedaan heeft (dus lijkt me dan niet meer aan sp2 liggen).

Je zou even bij het keuzemenu "automatisch herstarten bij kritieke fout" (iets met die strekking) kunnen kiezen en de foutcode die de BSOD geeft hier posten .

Verwijderd

toevallig niet je drivers voor je moederboard vernieuwd.?
Of hardeschijf verwisseld? XP Vind dit niet lekker.

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb nix in de pc verwisseld.

Maar kan ik dan niet gewoon windows opnieuw installeren zonder dat me gegeven pleite gaan?
Ik ga ff die startcd maken.
En ik kan in het keuzemenu niet kiezen voor automatisch opstarten na kritieke fout

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:29

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 22:57:
[...]

Zoals ik al zei, je start op met een van de genoemde boot cd's en vanaf daar start je de scan utilities.
En hoe brandt hij die dan? 8)7
Laat staan downloaden...

[ Voor 7% gewijzigd door AzzKickah op 12-10-2004 23:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een laptop om dat te doen,

Maar ik heb voor die opstartcd veel files gedownload. Deze zaten bij elkaar in één download van Bart windows pe.

Moet ik dan alleen Bartpe.exe op cd zetten?

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

d'r zal vast wel een readme bijzitten hoe het werkt

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:42
Als je nog data op de Windows partitie hebt staan kun je ook gewoon een tweede windows op dezelfde partitie zetten. Zo kun je je data saven. Heb ik een paar keer gedaan in mijn begindagen.

Je kunt dan op ieder gewenst moment de oude Windows installatie wissen. Dan hoef je nog enkel de boot.ini aan te passen. Je krijgt nl bij het booten een keuze scherm krijgt welke van de twee Windowsen je wilt starten.

[ Voor 4% gewijzigd door EricJH op 13-10-2004 00:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik XP er nog een keer op wil zetten lees ik dat de map WINDOWS als bestaat en als ik verder ga, de map mijn documenten mogelijk ook wordt leeg gemaakt. Dit is juist NIET de bedoeling, want daar staan belangrijke documenten in die ik nodig heb!

• EricJH
Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 00:38:
Als ik XP er nog een keer op wil zetten lees ik dat de map WINDOWS als bestaat en als ik verder ga, de map mijn documenten mogelijk ook wordt leeg gemaakt. Dit is juist NIET de bedoeling, want daar staan belangrijke documenten in die ik nodig heb!
Wijzig de naam van de map in Windows2. Dat werkt.

Succes.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 00:38:
Weer een goede reden om nooit documenten in de map "mijn documenten" op te slaan...

• EricJH
Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 16:27:
[...]

Weer een goede reden om nooit documenten in de map "mijn documenten" op te slaan...
Of ze op een andere partitie te zetten. Gewoon in de Verkenner rechts klikken op de mijn documenten map. Naar Eigenschappen gaan en de plaats van bewaren aanpassen. :+

Verwijderd

Topicstarter
EricJH schreef op 13 oktober 2004 @ 01:41:
[...]

Wijzig de naam van de map in Windows2. Dat werkt.

Succes.
ok, en dan als de pc het weer doet die map Windows2 weer terugveranderden in WINDOWS lijkt me...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 18:36:
[...]

ok, en dan als de pc het weer doet die map Windows2 weer terugveranderden in WINDOWS lijkt me...
Lijkt me niet.

Alle belangrijke (persoonlijke) gegevens uit Windows en Mijn documenten verplaatsen naar een nieuwe map op c:\, bijvoorbeeld C:\MIJNDATA. Daarna de nieuwe installatie uitvoeren en dan mag natuurlijk overal over heen geschreven worden.

• EricJH
Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 18:36:
[...]

Nee dat kan zelfs niet. Je kunt als je de tweede Windows hebt geinstalleerd (in c:\windows2\) al je data uit de oude installatie halen. En dan de oude WIndows (in c:\windows\) wissen.

Je krijgt als je een dubbele Windows installatie draait bij het opstarten een keuze scherm dat vraagt welke installatie je wilt gebruiken. Ook deze kun je opruimen. Door de Boot.ini aan te passen.

Hoe kom je daar? Start-->Deze Computer--> klik rechts op Deze Computer-->Eigenschappen-->Geavanceerd-->Opstart en herstelinstellingen. Druk daar op de knop bewerken. Dan kun je de Boot.ini bewerken.

Haal daar de regel waar zo ongeveer zoiets als "multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn" in staat eruit. DUS niet die met de regel met c:\windows2\.

Dat is alles

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de nieuwe Windows geinstalleerd in WINDOWS2.
Dat is gelukt, alle bestanden op de hele pc zijn bewaard gebleven. Het ging alleen om een fout in windows. Ik ga nu beginnen met bestanden overzetten en de oude windows verwijderen.

Ik dank jullie allemaal heel erg! Zonder jullie was het nooit gelukt!

Dank jullie!
Pagina: 1