XP SP2: verplichte reboot na windows update, wil ik niet

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• zeekoe
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-03 16:49
Ik heb al een tijdje SP2 geinstalleerd, werkt op zicht goed. Als ik nu een update binnenhaal zeurt dat ding me constant om de kop dat ik de pc opnieuw op moet starten, waar ik helemaal geen zin in heb, en wat ook niet nodig is vind ik. Na een paar minuten zoeken met GoT search en google op allerlei keywords niets gevonden, maar het lijkt me niet dat ik de enige ben met dit probleem?
Weet iemand een oplossing?

edit sorry, ging niet goed, sloop/sluit dat andere topic met dezelfde titel maar.

[ Voor 10% gewijzigd door zeekoe op 12-10-2004 22:07 ]

Nieuw huis, nieuwe (verduurzamings)kansen...

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-11-2025
Wat is je probleem precies? Dat je niet wilt rebooten? Kun je door middel van je taakbeheer dit proces niet uitschakelen?

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-03 21:38
Zie bovenstaand: waarom wil je je pc niet rebooten? En als je je pc niet wilt rebooten en je weet dat je dat voor de volledige functionaliteit wel moet doen, waarom download je die update dan? Het lijkt mij dat zo'n reboot niet voor niets vereist is.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Verwijderd

Autoupdate instellen om alleen te downloaden ? installeren moet je toestemming voor geven optie aanvinken ?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

de updates zullen we kritieke zijn, en een restart nodig hebben om van kracht te worden. Zeg je gewoon nee, nadat je em s'ochtends weer aanzet, heb je je reboot :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03 15:57
Download AntiShutDown en start hem op.
Klik daarna op opnieuw opstarten in dat update geval en dit programma zorgt ervoor dat je pc niet gereboot kan worden.

Je moet daarna alleen wel weer alle programma's even opstarten die normaal tijdens het inloggen starten (de autorun programma's dus), je kan dit ook makkelijk doen door even af te melden en opnieuw in te loggen.

[ Voor 6% gewijzigd door Occy74 op 12-10-2004 22:12 ]

Systeem Specs

• zeekoe
Ik wil de update wel downloaden, maar vind het niet noodzakelijk om direct te rebooten. Loopt mn systeem een keer zo zwaar vast dat hij niet verder kan, dan doe ik dat wel een keer, en worden de updates geinstalleerd. Over het algemeen hibernate ik mn pc. AntiShutDown zorgt er helaas niet voor dat het rebooten gelijk afgebroken kan worden, maar stopt het idd na een tijdje wel, waarna ik weer een hele lading programma's moet openen. Ik had gehoopt dat dit gedrag te veranderen was door ergens in de registry wat te veranderen. Ik heb al geprobeerd het wuactl proces af te sluiten, icoontje ging weg, maar kwam weer terug.

grr... hij zeurt nog steeds... andere suggesties?

[ Voor 5% gewijzigd door zeekoe op 12-10-2004 23:11 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:20
Als je ze wel download maar niet installeert vraagt xp toch automatisch of ze geinstalleerd moeten worden op het moment dat je de pc uitschakeld ? Lijkt me een betere oplossing dan ze eerst te installeren en dan gewoon door te werken zonder ze te activeren door niet opnieuw op te starten.

Verwijderd

zeekoe schreef op 12 oktober 2004 @ 23:07:
Ik wil de update wel downloaden, maar vind het niet noodzakelijk om direct te rebooten. Loopt mn systeem een keer zo zwaar vast dat hij niet verder kan, dan doe ik dat wel een keer, en worden de updates geinstalleerd. Over het algemeen hibernate ik mn pc. AntiShutDown zorgt er helaas niet voor dat het rebooten gelijk afgebroken kan worden, maar stopt het idd na een tijdje wel, waarna ik weer een hele lading programma's moet openen. Ik had gehoopt dat dit gedrag te veranderen was door ergens in de registry wat te veranderen. Ik heb al geprobeerd het wuactl proces af te sluiten, icoontje ging weg, maar kwam weer terug.

grr... hij zeurt nog steeds... andere suggesties?
stel dat het een kritieke update is, dan ben je nog steeds kwetsbaar ook al heb je de fix geinsatlleerd. Pas na een reboot is de fix correct geinstalleerd.

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-03 15:19

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Installeer dan geen patches.

Sorry, maar dit is echt flamen om niets.
Je Windows XP wordt beveiligd tegen (mogelijke) problemen.
Eigenschap van sommige patches is dat bepaalde EXe en DLL's vervangen worden , om gebruik te maken van die nieuwe veiligere DLL's en EXE's moet je systeem rebooten.
(dit is gewoon een eigenschap van Windows)

Ten 2e doen ze dit, omdat er anders mensen roepen
"ik heb alle patches geinstalleerd, en heb nog een virus!"
Terwijl achteraf blijkt dat ze nog nooit de PC ge-reboot hebben.

En je hoeft dit niet elke dag te doen, 1x in de week is zat.

[ Voor 8% gewijzigd door weeraanmelden op 13-10-2004 13:47 ]

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
start-run-gpedit.msc
Administrative templates - RMK Add templates - Add - wuau.adm - close -close.
Administrative templates - windows components - windows update
No auto-restart fot scheduled automatic updates installation - enabled - OK.

Klaar!

>Select * FROM users WHERE clue > 0

• zeekoe
ik weet dat mijn pc nog steeds vulnerable is, maar binnen twee week doe ik wel een keer een full reboot, plus ik heb een prima firewall+virusscanner lopen die het vast wel tegen houdt, plus er worden in die tijd vast geen virussen gebouwd.
gpedit.msc heb ik niet, ook niet iets wat er op lijkt. zal wel xp-pro only zijn ben ik bang.
ik zal de volgende keer eens kijken of ik de pc kan laten wachten met install tot de volgende reboot, lijkt me ideaal, precies wat ik zoek.
iig, bedankt allemaal!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-03 21:38
Blijft de vraag nog steeds: waarom wil je niet rebooten (de kern van je hele probleem?) gpedit.msc is inderdaad alleen in XP Pro enabled.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Verwijderd

CamU schreef op 14 oktober 2004 @ 00:17:
Blijft de vraag nog steeds: waarom wil je niet rebooten (de kern van je hele probleem?) gpedit.msc is inderdaad alleen in XP Pro enabled.
Dan is hij zijn uptime kwijt.
Een hoge uptime is natuurlijk veel belangrijker dan veiligheidsupdates voor sommige mensen. :X

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2004 00:31 ]

• zeekoe
rebooten duurt verrekte lang, moet ik alle programma's ook weer openen enzo, dat duurt zo 10 minuten... :)
en ik ben mijn uptime idd ook kwijt dan :P

en vooral: ik wil zelf bepalen wanneer ik mijn pc reboot, wil ik dat niet dan wil ik dat niet.
maar ik zal ophouden te blaten hier.

[ Voor 33% gewijzigd door zeekoe op 14-10-2004 00:34 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

zeekoe schreef op 14 oktober 2004 @ 00:31:
en vooral: ik wil zelf bepalen wanneer ik mijn pc reboot, wil ik dat niet dan wil ik dat niet.
Dan maar geen updates installeren he?

Oh en doe de rest van de wereld een groot plezier:

Hou die PC van je maar lekker off-line dan.
maar ik zal ophouden te blaten hier.
goed plan.

*plonk*

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Xochiquetzal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04-2025
Wat een gezeur over "dan moet je maar niet de updates installeren" en "waarom wil je niet rebooten". Heeft er toch niets mee te maken?

Ik heb hetzelfde probleem. Windows update automatisch en als ie een update gevonden heeft en geïnstalleerd heeft, wil ie ook vanzelf rebooten. Dan zie ik wel een popup die ik binnen 5 minuten kan cancellen, maar het probleem is: als windows dit 's nachts doet, heb ik het niet door en kan ik het niet tegenhouden. Dit heeft als gevolg dat ik 's ochtends beneden kom en de pc staat de wachten op het BIOS wachtwoord (en ga nou niet vragen waarom ik die er op heb staan!). Dit leidt er ook toe dat ik de halve nacht niet heb kunnen downloaden als ik een torrent nog open heb staan.

Dus nu hier een concrete vraag: Waar zet je de volgende dingen uit:
* automatisch naar updates zoeken
* automatisch updates installeren
* automatisch rebooten na installatie van update

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Xochiquetzal schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 11:59:
Wat een gezeur over "dan moet je maar niet de updates installeren" en "waarom wil je niet rebooten". Heeft er toch niets mee te maken?

Ik heb hetzelfde probleem. Windows update automatisch en als ie een update gevonden heeft en geïnstalleerd heeft, wil ie ook vanzelf rebooten.
nee, nee, nee.
Onzin.
Als je je auto-update goed instelt reboot-ie pas op het moment dat jij op restart drukt, niet eerder.

Waarom de *** denk je dat die optie er in zit.
Dacht je soms dat het een goed idee is om in een bedrijfsnetwerk "spontaan" rebootende PCs te hebben waar mensen mee werken?

Het antwoord is al gegeven: gpedit.msc > computer configuration > Windows components > Windows Update.

Ik word helemaal scheitziek van mensen die slecht geinformeerd en zonder zelf uit hun doppen te kijken ongefundeerde rants lopen te spuien over dit soort onderwerpen.
Beetje tweaker kan keurig zelf z'n update policy instellen, als je dat niet kan is de default instelling prima omdat je er blijkbaar toch niet mee om kan gaan.

[ Voor 20% gewijzigd door alt-92 op 17-12-2005 12:09 . Reden: ff ranten ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
Wat een geneuzel. Die kerel wil gewoon niet gedwongen rebooten. Dat kan ik goed begrijpen. Dat wil ik ook niet. Rebooten doe ik wel als er updates zijn die in *mijn* situaties kritiek zijn of als ik er geen hinder van ondervind. En omdat ik achter een NAT zit zijn er weinig updates echt kritiek eigenlijk.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

BackSlash32 schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 12:05:
[...]

Het antwoord is al gegeven: gpedit.msc > computer configuration > Windows components > Windows Update.
Helaas is de Group Policy Editor niet beschikbaar in Windows XP Home. Tip: kijk in dat geval eens hier. Daar staat hoe je instellingen doet voor clients van een WSUS-server, maar als je aangeeft dat er geen WSUS gebruikt moet worden maar de standaard Windows Update site, kan je hiermee de zelfde instellingen doen als met gpedit :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

^
Ook iets wat je met een beetje nadenken kan verzinnen.
Nexxennium schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 12:13:
Wat een geneuzel. Die kerel wil gewoon niet gedwongen rebooten. Dat kan ik goed begrijpen. Dat wil ik ook niet.
En het hoeft ook niet. (install @ shutdown bijvoorbeeld).
Maar ja, als je het knopje al niet eens kan vinden houdt het snel op natuurlijk.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:55

Wildfire

Joy to the world!

Xochiquetzal schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 11:59:

Ik heb hetzelfde probleem. Windows update automatisch en als ie een update gevonden heeft en geïnstalleerd heeft, wil ie ook vanzelf rebooten. Dan zie ik wel een popup die ik binnen 5 minuten kan cancellen, maar het probleem is: als windows dit 's nachts doet, heb ik het niet door en kan ik het niet tegenhouden. Dit heeft als gevolg dat ik 's ochtends beneden kom en de pc staat de wachten op het BIOS wachtwoord (en ga nou niet vragen waarom ik die er op heb staan!). Dit leidt er ook toe dat ik de halve nacht niet heb kunnen downloaden als ik een torrent nog open heb staan.

Dus nu hier een concrete vraag: Waar zet je de volgende dingen uit:
* automatisch naar updates zoeken
* automatisch updates installeren
* automatisch rebooten na installatie van update
Heb je wel 's in het configuratiescherm rondgeneusd? Alwaar je bij je systeemeigenschappen gewoon een apart tabblad hebt voor Windows Update.

Geez.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:12
Afbeeldingslocatie: http://ramondejesus.be/bestanden/bla.png

dus

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-01 20:59

bakkerl

Let there be light.

Wat een gezeur om die updates met een reboot.
Microsoft geen zijn updates 1x per maand vrij. Dus een eventuele reboot zou maar 1x per maand nodig zijn (en niet na alle maandelijkse updates is een reboot nodig).

Deze 1x per maand is zelfs altijd de zelfde dag dus je weet al ver van te voren op welke dag er een reboot nodig is. Dus als je die 10 minuutjes die je nodig heb voor de reboot niet eens kunt inplannen in je schema..

Dat je achter een NAT zit wil nog niet zeggen dat de updates voor jou niet kritiek zijn. Ook komen er updates voor bugs die je zelfs via browsen kunt binnen halen. Door te denken dat je al veilig bent omdat je achter een NAT config zit... NAT helpt, het is niet de oplossing

[ Voor 25% gewijzigd door bakkerl op 17-12-2005 13:10 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
ctrl-alt-delete > processen > explorer.exe beïndigen > bestand > nieuwe taak (uitvoeren..) > explorer.exe > OK

wil ook weleens werken }:O

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
BackSlash32 schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 12:05:
Beetje tweaker kan keurig zelf z'n update policy instellen, als je dat niet kan is de default instelling prima omdat je er blijkbaar toch niet mee om kan gaan.
Inderdaad, kan hier weinig aan toevoegen.
Die default-instelling is er echt niet voor niets. Daarnaast vind ik het niet echt slim om 2 weken te wachten met updaten (zoals de TS), je weet namelijk niet welke lekken er nog kunnen komen in de toekomst.

En wat heb je aan een hele nacht downloaden als je dat RPC-probleem hebt en je computer de hele tijd reboot :P

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 17-12-2005 14:53 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Pagina: 1