Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

UPS schakelt steeds naar accu?

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Topicstarter
Ik heb hier een vaag probleem met verschillende UPSsen.
Als ik hier in huis een UPS aan de netstroom hang, schakelt deze @ random soms over op de accu, en binnen een seconde weer terug op netstroom. Dit varieert van 1x per uur tot elke 5 min. De UPS software geeft dan aan dat de stroom dan even weg is geweest. Vreemd, aangezien andere apparatuur nergens last van heeft :?

Ik dacht eerst dat het door spanningspieken/dalen kwam. Dus heb ik de UPS aan een andere groep gehangen, onbelast laten draaien, ik heb er zelfs een luxe APC Surgearrest stekkerdoos tussengehangen met afregeling tegen spanningswisselingen, niets helpt. Het tijdstip van de dag maakt niets uit en het gebeurt ook nog als alle grootverbruik-apparatuur (koelkast, diepvries, magnetron) uitstaat.

De oorzaak kan me niet eens zoveel schelen, maar weet iemand of een gemiddelde UPS nog af te stellen valt qua gevoeligheid? Zodat ze hier niet meer steeds op de accu springen?

De UPSsen die ik hier heb zijn een APC Back-UPS CS 500VA en een Sitecom 1000VA.

🖥️ | 🚗

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is het nou zo moeilijk om even op de site van APC te neuzen? Daar kun je alle antwoorden vinden, incl. databladen.

• m-m
  • Niet online

m-m

Ik heb dezelfde APC UPS en deze heeft dat hier ook heel lang gedaan, hij is vrij veeleisend qua input en schakelt heel snel over naar accu. Je kan de gevoeligheid minder instellen, weet niet meer hoe, maar het gaat via de aan/uit-knop. Staat wel in het boekje. Het werd er hier minder van, maar hij bleef het doen.
Tegenwoordig nergens meer last van, denk dat Essent haar netwerk hier wat stabieler gemaakt heeft :)
(Overigens had een dorpsgenoot van mij exact het hetzelfde probleem en bij hem is het nu ook zo goed als over)

[ Voor 12% gewijzigd door m-m op 12-10-2004 22:16 ]

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:50

Yucko

One clown to rule them all !

Ik heb hier 4 verschillende types van APC staan, en het 3000-model is de enigste die van genoemde "probleem" last heeft. Denk idd dat het iets met gevoeligheid te maken heeft. De ene dag doet hij 't 2x, en dan soms een week niet.

Ik let er al niet meer op :)

[ Voor 5% gewijzigd door Yucko op 12-10-2004 22:18 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-11 22:08

Arjan A

Cenosillicafoob

Je kan de gevoeligheid op twee manieren instellen (APC Smart-UPS):
1: via de software
2: via een drukknopje aan de achterkant die je met een pen kan indrukken. Daarnaast zie je een LED die intenser gaat branden naarmate de gevoeligheid toe-of afneemt. Je hebt (geloof ik) drie standen.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• m-m
  • Niet online

m-m

Arjan A schreef op 12 oktober 2004 @ 22:24:
Je kan de gevoeligheid op twee manieren instellen (APC Smart-UPS):
1: via de software
2: via een drukknopje aan de achterkant die je met een pen kan indrukken. Daarnaast zie je een LED die intenser gaat branden naarmate de gevoeligheid toe-of afneemt. Je hebt (geloof ik) drie standen.
Maar dit is een Back UPS ;)

In situations where the Back-UPS or connected equipment appears too sensitive to input voltage, it may be necessary to adjust the transfer voltage. This is a simple task requiring use of the front panel pushbutton. To adjust the transfer voltage, proceed as follows:

1. Plug the Back-UPS into the utility power source. The Back-UPS will be in a Standby Mode (no indicators lit).

2. Press the front panel pushbutton fully inward for 10 seconds. All indicators on the Back-UPS will flash to acknowledge going into Programming Mode.

3. The Back-UPS will then indicate its current Sensitivity Setting, as shown in the following table.

4. To select the Low Sensitivity setting, press the pushbutton until the yellow indicator is flashing.

5. To select the Medium Sensitivity setting, press the pushbutton until the yellow and red indicators (second and third from the top) are flashing.

6. To select the High Sensitivity setting, press the pushbutton until yellow and both red indicators (bottom three) are flashing.

7. To exit without changing the Sensitivity Setting, press the pushbutton until the green indicator is flashing.

8. Once in Programming Mode, if the pushbutton is not pressed within 5 seconds, the Back-UPS will exit Programming Mode; all indicators will extinguish.

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Topicstarter
bedankt voor de tips, m'n Back UPS was inderdaad instelbaar (RTFM :X) en ben hem nu aan het testen. Nu hoop ik alleen dat ik ook iets op de Sitecom site kan vinden.

edit:
Op de Sitecom site staat alleen een lullige Quickstart guide, maar die heb ik hier ook al op papier. Geen info over instellen (kwaliteitsverschil APC vs. Sitecom?).

[ Voor 38% gewijzigd door MadMarky op 12-10-2004 22:53 ]

🖥️ | 🚗

Pagina: 1