[php] Maximale uitvoertijd van nusoap.class.php

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik maak gebruik van de nusoap class om tijdens het inloggen een verbinding met onze eigen server te maken om de licentie gegevens te controleren. Dit bleek goed te werken (er zit een check in die kijkt of hij down is, zo ja: negeren, is wel overnagedacht verder) maar wanneer de server traag is gaat dat script ook traag laden. Kan ik niet iets doen dat de nusoap.class maar maximaal 0,5 seconden mag parsen en daarna gewoon genegeerd wordt oid?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 19:05
http://nl.php.net/function.set-time-limit :|

[ Voor 3% gewijzigd door Postman op 12-10-2004 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee, dat niet, ik wil een bepaalde class of iig de functie die nusoap gebruikt om te connecten naar de soap server een limiet op instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb het geloof ik al. Slotje :d

$respone_timeout in de class

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2004 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 19:05
Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 21:34:
[...]

nee, dat niet, ik wil een bepaalde class of iig de functie die nusoap gebruikt om te connecten naar de soap server een limiet op instellen.
Geen idee dan, zul je in de handleiding van nusoap moeten duiken.

Wat ik gaf kan ook, gewoon die regel in het php bestand zetten en dan kan ie maximaal zo lang draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Postman:
Geen idee dan, zul je in de handleiding van nusoap moeten duiken.

Wat ik gaf kan ook, gewoon die regel in het php bestand zetten en dan kan ie maximaal zo lang draaien...
't nadeel daarvan is dat het lastig is om een alternatieve actie uit te voeren als de verbinding niet snel genoeg opgezet is (of je moet gaan klooien met set_error_handler, hetgeen niet bepaald aan te raden is), plus dat eventuele andere vertraging ook invloed uitoefenen op de algehele vertraging van het script, en daar wordt tenslotte op gecheckt.

@TS overigens; ik ken die class nusoap niet, maar ik verwacht dat hij verbinding maakt door gebruik te maken van fsockopen(). In dat geval is het wel goed voor je algemene ontwikkeling (zullen we maar zeggen), om te weten dat er op geopende sockets altijd een timeout gezet kan worden. Zie daarvoor bovengenoemde link naar de manual. :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1