Toon posts:

Computer piept

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de computer overgeclockt en nu heb ik een programma gedownload om te kijken hoe warm de processor is. Maar toen ik het startte begon de computer te piepen. Het blijkt dus dat het +3.3 voltage op 3.49 staat. Is dit schadelijk ofzo voor de computer?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Als je PC gaat piepen is dat voor jou een sein dat er iets fout is. Check je BIOS boekje.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Overclocken kan op zich best wel, meestal levert niet al te veel problemen op, maar niet alles is mogelijk, zeker te grote sprongen omhoog willen wel eens problemen geven. Advies: zet hem een even terug zoals hij stond (dus de oorspronkelijke settings) en kijk of je pc nog steeds piept. PCDealer heeft gelijk: piepen=problemen, een serie van tonen geeft een hardware probleem aan.

Verwijderd

Topicstarter
Hij begon geluid te maken toen ik het programma MBM startte. Hij deed dat omdat het voltage meer dan 5% hoger was. Dus +3.49 ipv +3.3V. Verder doet de pc het goed. Het lijkt me dus niet zo heel erg.

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Even bij de opties kijken, daar kun je instellen dat 'ie 3.X volt (ik heb zelf 3.5 volt ingevuld) moet gebruiken i.p.v. 3.3
Elke voeding die ik heb gezien in ATX-kasten maakt 3.5 volt ipv 3.3.
Niet ernstig dus.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b