Toon posts:

welke laptops hebben een slot-load dvd-rom drive?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een laptop die een slot-load dvd-rom drive heeft.
Dit wil ik graag omdat die normale uitklik dvd-rom drives erg onhandig zijn en er breekbaar.

Nu heb ik pas 2 laptops gevonden die dit hebben:
- de Acer Ferrari 3200/3400
- de Acer Aspire 20xx serie

verder heb ik er geen kunnen vinden. het maakt niks uit wat voor processor, geheugen, scherm, enz. heeft. dat zie ik later wel.

schrijf hier:
- ervaringen met dit mechanisme
- welke laptops dit allemaal hebben

• Daspeed
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:54
apple laptops hebben dit ook

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kunt ook een laptop kopen zonder drive erin en dan zelf een slot-in drive erbij kopen :)

Zijn gewoon standaard dingen die bijna overal in passen.

http://www.panasonic.com/...age/multi/index_slot.html (bijvoorbeeld)

Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.com/industrial/computer/storage/multi/images/multi.jpg

Verwijderd

Erik1 schreef op 12 oktober 2004 @ 21:42:
Je kunt ook een laptop kopen zonder drive erin en dan zelf een slot-in drive erbij kopen :)

Zijn gewoon standaard dingen die bijna overal in passen.

http://www.panasonic.com/...age/multi/index_slot.html (bijvoorbeeld)

[afbeelding]
Probleem is alleen dat dat geen gezicht is aangezien veel laptops een custom frontje hebben.

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Waar heb je al gezocht? Welke fabrikanten/verkooppunten heb je al een mailtje gestuurd om deze info te verkrijgen? Als je al een poging (of meerdere) ondernomen hebt, vermeld die dan ook even, dan komt het allemaal niet zo gemakzuchtig over :+ :7

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-01 15:21
Een slot-in is een leuk cosmetisch foefje, maar je beperkt je range laptops dan enorm (er zijn echt heel weinig laptops hiermee, met de Apple notebooks daargelaten). Neem maar van me aan dat de trays van laptop optical drives best ok zijn. En zo vaak hoef je geen cd te verwisselen toch?

In ieder geval, mijn punt: je limiteren op laptops met slot-in is dom en vrijwel altijd nutteloos, tenzij je echt een heel bijzondere situatie hebt (maar dat heb je niet blijkbaar).

Je kunt er ook een zonder interne optical drive nemen, zoals bij de Asus S5200 serie. Kan ie ook niet kapot :P

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

iBook :9

(resp. PowerBook)

slik...ik moest het doen... hand ging naar toetsenbord... zou het een Applevirus zijn?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:36

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Mijn vriendin heeft een iBook met zo'n slot-in. Erg mooi. Ikzelf vind ook die uitklikapparaten erg kwetsbaar. Mijn laptop heeft dan ook een externe cdspeler ;) (asus s5) en dat bevalt prima.

Ik zou TS dan ook adviseren ook even te kijken naar laptops met een externe speler; of een laptop waar je een spacer in plaats van de laptop kan steken. Dan kan je alsnog een externe aansluiten. Immers: hoe vaak gebruik je een cdspeler op je laptop?

ping 127.212.23.124

Verwijderd

Topicstarter
Nu ik er over nadenk gebruik ik de drive bij mijn desktop niet eens is vaak.
dus bij een laptop al helemaal niet vaak.

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
ik heb een ouwe dell latitude laptop, en daarvan was cd-rom en floppy extern. Oftewel: die heb ik dus zowat nooit nodig gehad, scheelt ook weer in gewicht :)

Verwijderd

Topicstarter
extern is voor mij een beetje onhandig. De laptop meenemen naar school enzo. en heb je net ff een cdrom nodig, heb je je cdrom drive niet bij je.
Pagina: 1