40 aderige kabel voor cd-rom en dvd speler?

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Ik heb net een uur lang een 40 aderige kabel zitten strippen, kom ik erachter dat ik de verkeerde IDE kabel gepakt heb en dat ik een 80 aderige kabel moest hebben.
Mijn vraag is nu, kan ik die 40 aderige IDE kabel dan gebruiken voor mijn cd-speler en dvd-speler, of zorgt het hier ook voor dataverlies of kan eht gewoon niet?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Lijkt me van wel aangezien de meeste (of misschien zelfs alle) optische drives gebruik maken van ATA-33 waarvoor geen 80-aderige kabel nodig is.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ja kan gewoon.
Er zijn nog geen DVD spelers die een 80 Aderige kabel nodig hebben :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Blue_Fear
Ah, great 8)
Thanks voor de replies, dit topic kan dicht, als niemand meer toevoegingen heeft :+

Verwijderd

ehm nou ik heb misschien nog wel een vraagje uit pure nieuwsgierigheid: waarom heb je die kabel gestript dan? als je er zelf een connector op wilt zetten hoef je hem niet te strippen, die tandjes schieten dwars door de kunststof mantel heen :P

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 21:17:
ehm nou ik heb misschien nog wel een vraagje uit pure nieuwsgierigheid: waarom heb je die kabel gestript dan? als je er zelf een connector op wilt zetten hoef je hem niet te strippen, die tandjes schieten dwars door de kunststof mantel heen :P
mischien wilde hij een rounded kabel maken ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

chucky666 schreef op 12 oktober 2004 @ 21:19:
[...]

mischien wilde hij een rounded kabel maken ;)
dan hoef je hem toch niet te strippen? alleen die aders lostrekken volstaat.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Dat staat buiten kijf.
Er zijn nog geen DVD spelers die een 80 Aderige kabel nodig hebben :)
Er zijn wel degelijk optical drives die ATA66 (dus een 80-aderige kabel) nodig hebben. Zo uit m'n hoofd zijn daar ook DVD spelers onder, maar ik dacht met name DVD ReWriters.

• Blue_Fear
Ik heb alleen nog een dvd-speler maar nog geen dvd writer dus dat zal niet.
Ik wil een doucheslang om mijn kabels gaan doen, maar kan ik dan gewoon die connecter wat jij zegt los knippen > vervolgens doucheslang eromheen en dan die connector er weer op doen?

[ Voor 85% gewijzigd door Blue_Fear op 12-10-2004 22:16 ]

• Blue_Fear
Ik heb nog een vraagje:
Mijn 80-aderige kabel voor de HD ziet er nu zo uit:

<blauwe connector> ---kabel--- <grijze connector> ---kabel--- <zwarte connector>

Zou ik het deel na de grijze connector gewoon kunnen afsnijden, ik heb namelijk maar 1 HD, en dus maar 2 connectors nodig.....

**Sorry forgot the edit button**

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Blue_Fear schreef op 12 oktober 2004 @ 21:36:
Ik heb alleen nog een dvd-speler maar nog geen dvd writer dus dat zal niet.
Ik wil een doucheslang om mijn kabels gaan doen, maar kan ik dan gewoon die connecter wat jij zegt los knippen > vervolgens doucheslang eromheen en dan die connector er weer op doen?
Gewoon de connector losmaken via klemmetjes op de zijkanten, connector erafhalen, kabel rounden, doucheslang eromheen, connector terugprikken en vastmaken, klaar is kees :Y)
Blue_Fear schreef op 12 oktober 2004 @ 22:16:
Ik heb nog een vraagje:
Mijn 80-aderige kabel voor de HD ziet er nu zo uit:

---kabel--- ---kabel---

Zou ik het deel na de grijze connector gewoon kunnen afsnijden, ik heb namelijk maar 1 HD, en dus maar 2 connectors nodig.....

**Sorry forgot the edit button**
Waarom niet?
[search=ide kabel inkorten]
[search=ide kabel afsnijden]

Verder is jouw oorspronkelijke vraag ook heel goed met een beetje inzet en vooronderzoek door jouzélf te beantwoorden:
[search=verschil 40 80 aderige ide kabel]
[search=verschil 40 80 polige ide kabel]
[search=verschil 40 80 connector ide kabel]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.