Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Verwijderd
Ik neem aan dat je zelf al gezocht hebt. Windows zelf laat hiet idd niet zien op auto sensing.Bor_de_Wollef schreef op 12 oktober 2004 @ 20:48:
Ik ben op zoek naar een commandline tool waarmee je kunt zien of een verbinding op full of half duplex draait. Het mooiste zou zijn als ik hiervoor een standaard win2k / winnt command voor zou kunnen gebruiken. Weet iemand een oplossing?
Ik bekijk dergelijke zaken altijd van de andere kant daar heb je echter wel een manageble switch voor nodig.
volgens switch half duplex negotiated met late collitions = duplex fout
volgens switch full-duplex met fcs is ook duplex fout.
de meeste switches hebben tegenwoordig een lampje van full/col...
als dat lampje constant brandt dan staat je zooi op full duplex, als het knippert of uit staat dan staat hij op half duplex (knipperen == collision)
als dat lampje constant brandt dan staat je zooi op full duplex, als het knippert of uit staat dan staat hij op half duplex (knipperen == collision)
If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.
ik ben hier op mijn werk mee aan het klooien geweest. en ik heb niets gevonden.
probleem is dat full/half een instelling is die specifiek is voor een driver van een netwerkkaart. en ik ben geen windows api of iets vergelijkbaars tegengekomen om hier de waardes van uit te kunnen lezen.
wat wel mogelijk is, is de waarde uit het register uitlezen. maar waar dit is opgeslagen is dus specifiek voor iedere netwerkkaart.
wat wel leuk is om te weten. intel heeft een tooltje setspeed.exe waarmee je de snelheid van hun netwerkkaarten vast kan zetten.... je kan hiermee echter niets uitlezen... zelf heb ik dit tooltje gebruikt om via een script een nic met corresponderende switchpoort om te zetten....
probleem is dat full/half een instelling is die specifiek is voor een driver van een netwerkkaart. en ik ben geen windows api of iets vergelijkbaars tegengekomen om hier de waardes van uit te kunnen lezen.
wat wel mogelijk is, is de waarde uit het register uitlezen. maar waar dit is opgeslagen is dus specifiek voor iedere netwerkkaart.
wat wel leuk is om te weten. intel heeft een tooltje setspeed.exe waarmee je de snelheid van hun netwerkkaarten vast kan zetten.... je kan hiermee echter niets uitlezen... zelf heb ik dit tooltje gebruikt om via een script een nic met corresponderende switchpoort om te zetten....
I wish I had a cool signature like everybody else
Verwijderd
Yooo,
je kan dit in win px/w2k op een eenvoudige manier zien. Neem de properties van "my network places" en neem dande properties van je lan verbinding. dan kun je de optie "show icon in taskbar aanvinken". aan het icoonkun je altijd zien of ie full of halfduplex draait.
je kan dit in win px/w2k op een eenvoudige manier zien. Neem de properties van "my network places" en neem dande properties van je lan verbinding. dan kun je de optie "show icon in taskbar aanvinken". aan het icoonkun je altijd zien of ie full of halfduplex draait.
Move NT > SA
Als het 3Com kaarten zou zijn, zou je volgens mij iets met DMI kunnen doen ?
Anders iets met registry ofzo ?
Als het 3Com kaarten zou zijn, zou je volgens mij iets met DMI kunnen doen ?
Anders iets met registry ofzo ?
hij vraag om een commandline tool....Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 11:42:
Yooo,
I wish I had a cool signature like everybody else
Het punt is juist de situaties waar de auto detect niet goed gaat. BV de switch springt op 100 full terwijl het werkstation op 100 half staat. Geloof me, dit komt voor. De oplossing zal netwerkkaart onafhankelijk moeten zijn als het kan.
Aan het icoon zie je de snelheid maar niet de duplex setting volgens mij.aan het icoonkun je altijd zien of ie full of halfduplex draait.
*Kickje* Dit probleem is nog steeds actueel. Wie helpt mij verder?
Verwijderd
Misschien heb je wat aan het tooltje PEnetcfg. Dat is eigenlijk een tooltje voor een WinPE CDtje, maar het werkt ook gewoon op machines.
http://www.geocities.com/pierremounir/
Het is niet commandline based, maar je kan er wel in één oogopslag zien wat je duplex settings zijn. Het werkt nog niet met elke netwerkkaart, volgens mij, maar HPNetserver nic's en broadcom ziet ie gewoon. Het mooie is ook dat je de duplex settings in een profiel kan opgeven (naast alle andere netwerksettings die je zou willen doen)
Gratis, 392kb. gewoon proberen
http://www.geocities.com/pierremounir/
Het is niet commandline based, maar je kan er wel in één oogopslag zien wat je duplex settings zijn. Het werkt nog niet met elke netwerkkaart, volgens mij, maar HPNetserver nic's en broadcom ziet ie gewoon. Het mooie is ook dat je de duplex settings in een profiel kan opgeven (naast alle andere netwerksettings die je zou willen doen)
Gratis, 392kb. gewoon proberen
Pagina: 1