Toon posts:

Moeilijkheden bij overzetten van videobeelden op hardeschijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb moeilijkheden bij het overzetten van beelden van een digitale camera - Sony DCR PC3E - via een 1394 lijn naar de harde schijf van mijn PC , een HP Pavilion T240.be. Hetzelfde probleem stelt zich met beelden van een conventionele camera die via een DVD movie writer DC3000 worden overgezet naar de HD. Daarom veronderstel ik dat er iets fout is met het apparaatbeheer van de schijf?
Ik ben reeds 7 maanden op zoek naar een oplossing via de mensen van de HP klantendienst maar zonder succes.
De beelden worden tussen de camera en de schijf schokkerig en aldus opgeslagen.

De videobeelden worden overgezet door middel van het programma Arcsoft ShowBizz2 (dat geleverd is bij de HP DVD Movie Writer DC3000) maar vertonen dezelfde problematiek bij het gebruik van de het programma Windows Movie Maker (dat deel uitmaakt van Windows XP).

Hoe geraak ik van die schokkende beelden af?

Met vriendelijke groeten en dank voor uw suggesties.

Beauleon.

Verwijderd

Ik zou denken dat de schijfperformance niet voldoende is. Als eerste kijken of de schijf als UDMA staat ingesteld in de bios en als zodanig ook in Windows herkend wordt. Daarna kijken of defragmenteren je performance verbetert. Zoek daarna een programmaatje wat de status van je schijf kan lezen via S.M.A.R.T. Mocht dit allemaal niet baten, dan zou ik de schijf formateren en in 2 partities verdelen. 1 Partitie voor normaal gebruik en 1 part voor de video.

Tweakers groeten elkaar wanneer zij een bericht posten. Een groet onder een post is dus overbodig.