Toon posts:

wireless netwerk verbinden met vast netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil dus draadloos pc-laptop netwerk verbinden met vast netwerk.
ik heb een draadloos laptopkit van trust die je aansluit op een pc met usb en bij de laptop dmv pc-card.

ik had eerst dus deze usb kastje op de win xp pro (pc1) zitten en daar kon ik een netwerkbrug doen zodat de laptop een ip kreeg via pc1 van de router (Afbeelding 1) en dus alle pc's elkaar konden zien.
nu heb ik dat veranderd en heb de laptop aangesloten op pc2 met windows 2000(waar blijkbaar geen optie zit om netwerkbrug inteschakelen.)
zie afbeelding 2.
nu kan ik alleen van laptop naar pc2 en terug
en pc1 naar pc2 en weer terug

hoe kan ik er voor zorgen dan ik dat alle pc's elkaar kunnen zien op de win 2000 bak?

(hoop dat het beetje duidelijk is, want moest even snel doen dit)

ouwe netwerk met netwerkbrug(afbeelding 1)
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/arjanserno/Drawing2.jpg

huidige netwerk (afbeelding 2)
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/arjanserno/Drawing1.jpg

Verwijderd

Topicstarter
niemand? ;(

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Als je WinXP hebt, kun je je LAN en je WLAN bridgen... dan zou het gekoppeld moeten zijn, mits je de rest goed ingesteld hebt staat (Let op firewall)

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

een netwerkbrug in windows XP levert oorlog op met de gewonen netwerkverbinding (heb het geprobeerd en mijn gewone netwerk liep niet lekker meer)...

je kunt het beste een accesspoint kopen en dan ook een ander kaartje voor de flappie (trust heeft geen goeie naam, en dat heeft een reden ;) )

ik zou gaan voor een merk als linksys of d-link

dat accesspouint kun je dan aansluiten op de router en dan werkt het geheel perfect

[ Voor 12% gewijzigd door Romke op 13-10-2004 10:16 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
windows-2000 schreef op 13 oktober 2004 @ 10:16:
een netwerkbrug in windows XP levert oorlog op met de gewonen netwerkverbinding (heb het geprobeerd en mijn gewone netwerk liep niet lekker meer)...
bij mij liep het juist goed op win xp nu wil ik het via win 2000 doen maar daar kan je geen netwerkbrug maken.

is er geen programa voor de win2000 pc die de 2 netwerken met elkaar kan koppelen?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2004 12:53 ]

Verwijderd

koop gewoon een access point
die sluit je dan aan aan de router
en dan heb je geen gekloot met bruggen enzo
heb ik thuis ook gehad

laptop -> access point -> switch -> router -> internet

Verwijderd

Topicstarter
er is dus geen software daarvoor?
, persoonlijk vind ik het geen gekloot, tis alleen vervelend dat windows2000 geen netwerkbrug optie heeft dat is het enige probleem

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
Ja dacht dat er wel software voor was, maar kan het zo gauw niet vinden, maar denk dat als je het op google probeert je het wel moet kunnen vinden
Pagina: 1