Toon posts:

Full duplex testing

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier 2 masjiens staan:

-Een 2000 server met een Intel 21140 based 10/100 Mbit PCI NIC (eigenlijk een DEC)
-Een XP pro machine met een 3Com 3c905TX 10/100 Mbit PCI NIC
-Een Xbox met een ? 10/100 NIC

deze zijn met elkaar verbonden via een lief Netgear GS105 Gigabit switchje,
dit is een 5-poorts, 'echte' 10/100/1000 switch met autosensing en full-duplex

Hier het probleem:
De 2 NIC's stonden qua netwerk-type altijd op Autosense,
netwerk werkte prima en snel (server - client a 8Mb/sec) , echter geloofde ik dat het niet full-duplex was:

Als ik op mijn XP machine een bestand kopieerde (FTP) vanaf de server, en deze naar mijn Xbox gooide was het altijd 4 Mb/sec, precies de helft wat je verwacht van een half-duplex verbinding, aangezien het bestand eerst naar de XP machine werd gehaald, en daarna via dezelfde kabel teruggepomt werd naar de switch, om vervolgens naar de Xbox te gaan.

Bij wijze van test heb ik ze alletwee handmatig op Full-duplex gezet, maar de snelheid blijft 4 Mb/sec. (denk dat ze dus al die tijd al op full stonden)

Maar ok de echte vraag, is er een tool om te testen of een netwerkverbinding echt full-duplex is? ik heb tooltjes als netcps en netio geprobeerd, maar die zijn altijd 'A>B'. ik zoek 'A<>B'. zodat ik kan bepalen of het gewoon de Xbox is of wat anders.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2004 20:29 ]

• l.d._
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-04 00:31
je hebt duplex leds op je swich zitten wat geven die aan !!!!

als je niks te doen hebt doe het dan niet hier

Verwijderd

Topicstarter
l.d._ schreef op 12 oktober 2004 @ 20:27:
je hebt duplex leds op je swich zitten wat geven die aan !!!!
nee die heb ik niet (!!!)
alleen 1000/100/FDX/Collision en ACT

edit:
Uhm.. je gaat me toch niet vertellen dat FDX voor Full DupleX staat he.. toch? |:(

edit 2:
ja dus.. FDX
(STOM, nooit geweten totdat ik eens goed over de afkorting 'FDX' ging nadenken. 8)7

ok.. deze mag dicht dus.. kan beter een ander topic openen over het 4mb probleem.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2004 20:37 ]

Verwijderd

Check.

Dit topic is gesloten.