[Debian] Spamfilter voor Kerio Mailserver?

Pagina: 1
Acties:

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Om te beginnen heb ik natuurlijk de search gebruikt, maar aangezien ik niet precies weet waar ik op moet zoeken heb ik ook niet de resultaten kunnen vinden waar ik naar zocht. Ik heb onder andere gezocht op spamfilter, smtp relay server, spamfilter externe server, e.d...

Ik draai Kerio Mailserver (www.kerio.com), welke wel een ingebouwde spamfilter heeft, maar nou niet echt geweldig werkt (zeg gerust dat ie geen reet uitvreet zolang je niet opgeeft wat ie moet filteren). Ik zoek dus een spamfilter die ergens uit een database op het internet spammers er uit haalt en de mails markeerd of verwijder, plus dat deze met een andere mailserver dan sendmail / postfix / weet ik veel wat moet werken...

Is er iemand die enig idee heeft of zoiets bestaat? Het lijkt mij dat het zoiets als:

internet --> mail --> spamfilter --> mailserver --> afleveren / versturen

moet gaan, maar nogmaals, ik kan hier niet duidelijks over vinden. Alvast bedankt !

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:45
Naar wat ik gezien heb op google, gebruikt Kerio mailserver gewoon "spamassassin", de meest gebruikte spamscanner die er zowat op deze aardbol bestaat. Ik ken dat hele kerio niet, maar je moet vast wel uit kunnen vinden hoe je spamassassin kunt tweaken in Kerio.

Tip: spamassassin verwijdert geen mail, maar stopt er standaard "X-Spam-Status: Yes" headers in. Als je een fatsoenlijke mailclient hebt die op headers kan filteren, kan je zo je spam filteren. Als je mailclient het niet ondersteunt (Outlook (Express) dus), kan je altijd nog een serverside filtering optie proberen te implementeren op je mailserver.