Toon posts:

512MB pc133 in Compaq (pc100) wil niet ??

Pagina: 1
Acties:
  • 89 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vriendin haar pc (Compaq p2/350, 64MB) was retettraag, en ik had nog een reepje 512MB pc133 liggen. Het geinstalleerde eigen geheugen was weliswaar pc100, maar volgens mij kan pc133 ook gewoon op pc100 borden draaien. Ik dat schijfje erin, booten, windows geeft bij opstarten telkens een beschermingsfout. Linux bootcd krijgt een kernel panic. Als ik het plakje op de plaats zet waar eerst de 64MB zat (dus die niet erbij, dus alleen die 512MB), dan boot-ie helemaal niet, hij gaat piepen als een idioot.

Komt dit nou omdat Compaq misschien geen ander geheugen dan Compaq geheugen aanneemt, of omdat het bios het niet kan ofzo (512MB modules) ? Trouwens, de bios-teller telt het geheugen wel als de 64M in slot1 en de 512m in slot2 zitten.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Is doublesided geheugen? Wat is het typenummer/productnaam van de Compaq?

Check hier specs van de machine.

[ Voor 107% gewijzigd door PcDealer op 12-10-2004 20:16 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:05

Soggy

vroemmmm

Compaqs zijn gewoon heel erg kieskeurig met het geheugen. Al zo vaak gezien dat prima geheugenbankjes gewoon niet willen werken.

Meeste kans van slagen met Kingston.

If it works, tweak it

Verwijderd

Tijdje terug zat ik te kloten met de Compaq van mijn oom. Deze heeft ook pc100 geheugen, toen heb ik eerst een no-name 128mb pc100 onesided(?) geheugenreepje van mijzelf erin getest en die werkte gewoon. Toen zijn we naar een winkel gegaan en die verkoper meende dat je geluk moet hebben en dat pc133 geheugen even veel kans heeft dat ie werkt dan pc100. Dat pc133 (ook onesided) van hem deed het natuurlijk niet dus hadden we het terug gebracht, maar hij wilde mij geen pc100 verkopen omdat hij zegt dat het toch niets uit maakt. Een nieuw pc100 reepje heb ik nooit kunnen testen aangezien mn oom zn neus er al vol van had :P

Ik zou eens kijken of je een cheapass pc100 reepje ergens vandaan kan halen en proberen, natuurlijk met werkt-niet-geld-terug garantie kopen :P

[edit:]
Ik dat schijfje erin, booten, windows geeft bij opstarten telkens een beschermingsfout. Linux bootcd krijgt een kernel panic. Als ik het plakje op de plaats zet waar eerst de 64MB zat (dus die niet erbij, dus alleen die 512MB), dan boot-ie helemaal niet, hij gaat piepen als een idioot.
Overheengelezen :P Die symtonen duiden meer op defect geheugen. testen: memtest86.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2004 20:37 ]

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

offtopic:
als je dit reepje 512mb evt. nog wilt verkopen, mail me dan ff

[Signature]

Verwijderd

Topicstarter
Maar als het Compaq bios het ram niet pikt, gaat memtest86 dan ook niet over z'n nek na de 64M ?

Trouwens, het is idd double-sided ram.

Of mag ik ervan uit gaat dat het feit dat het bios het geheugen wel telt (vijfnogwatMB ok), dat hij het wel wil gebruiken maar dat het kapot is ? (wat ik me niet kan voorstellen maar goed)

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:35

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Nee, memtest gaat niet over z'n nek als het goed is (bij mij iig niet :p)

kijk anders ook hier PMG FAQ even, misschien dat je er wat aan hebt :)

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Verwijderd

Ik heb zelf meerdere Compaq's in het verleden geupgrade met geheugen en bij mij wilde het pas werken nadat ik de eerste bank, Compaq module, er gewoon in liet zitten en dan de overige banken erbij prik. Daarna de bios van het mobo resetten en dan werkte het perfect, altijd :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Vragen over Geheugen graag in PMGeheugen

Ik zou'm kunnen moven, maar omdat hij niet aan het beleid aldaar voldoet is een slotje beter. Ik mis namelijk enkele nogal essentiele specs:

- welk chipset zit op het moederbord
- wat is de dichtheid (density) en structuur van de chips op je DIMM

Met die twee gegevens kun je al een heel end komen, dat is een stuk relevanter dan quasi-mysterieuse 'Compaq is raar' of 'PC100 is iets anders dan PC133' gezwam :o

[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 13-10-2004 12:00 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.