Toon posts:

Voeding moet "zuigen " ipv blazen, hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi! Ik ben nogal een newbie (wel m'n eigen pc in mekaar gezet, overigens :) )
Ik vind dat m'n PIII 800 te warm wordt; 45C
idle.
Nu had ik graag dat mijn voeding ipv de lucht naar de proc toeblaast , de lucht naar buiten zuigt. Hoe kan ik dit voor mekaar krijgen??

Alvast bedankt ! :)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Openschroeven en de ventilator omdraaien.. bedenk wel dat de lucht uit je voeding behoorlijk warm kan zijn.
Je doet er beter aan om een extra fan voor in je kast te plaatsen. Dan voert die de koele lucht aan en gaat ie langs je cpu door je voeding weer naar buiten.

Verwijderd

Dat zou ik niet doen... Ik zou de vooding naar buizen laten blazen hoor... Hang dan anders een andere fan ervoor maar laat je voding naar buiten blazen... Die lucht van je vooding is (hier iig niet) cool.. Beetje warmig.. dus..

Verwijderd

ventilator omdraaien das alles

Verwijderd

Topicstarter
Zo he bedankt voor de snelle replys he :)

gaat lekker snel zo:)

Maarre nog nooit zoiets gedaan, is t makkelijk, kan ie er zo makkelijk af en weer andersom erop ???

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 30 december 2000 22:51 schreef Alchemy het volgende:
Dat zou ik niet doen... Ik zou de vooding naar buizen laten blazen hoor... Hang dan anders een andere fan ervoor maar laat je voding naar buiten blazen... Die lucht van je vooding is (hier iig niet) cool.. Beetje warmig.. dus..
Er zat standaard al een fan voorin, dus dat zit wel ok, bedankt voor t meedenken, enne, ik denk dat Bigs tzelfde bedoelde als jij, alleen zei ie t anders, Bedankt jullie voor replyen, ik ben d'r alleen een beetje "bang" voor. Kan ik niks verneuken, als ik t openmaak, dus dat ik na t omdraaien alles weer aansluit ik geen "flash of death" krijg :?

Verwijderd

Zorgen dat er geen stroom op staat :)
Ik zelf zou het niet doen.. Maarja als jij het graag wilt. Succes 8)

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
je kan hem gewoon openmaken zonder risico dat je iets kapot maakt...ik was er eerst ook bang voor maar heb hem uiteindelijk toch opengeschroeft.

dus gewoon:
>openschroeven
>fan omdraaien
>dichtschroeven

tis echt heel simpel maar inderdaad wel de stekker eruithalen :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz, ga ik toch maar ff doen, want ik vind 45 C toch een beetje te warm voor een (nog) niet ge oc-de PIII 800, THNX guys. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 30 december 2000 22:51 schreef Alchemy het volgende:
Blaast die van jou dan standaard al naar buiten??? Bij mij niet :( :)

Verwijderd

Waarom vind je 38 graden te warm? Valt best wel mee. Ik zou er niets aan doen. In ieder geval niet de warmte die de voeding produceerd de kast in blazen. Dan maar wat systeemkoelers erbij.
Hoe heet wordt ie stressed (met koetje) trouwens?

Verwijderd

38 graden is echtwel goed. Mijn voeding blaast naar buiten jah.

• Leipo
  • Niet online
nu blaast hij dus wel alle warmte van de PSU de kast in (als ik het goed begrijp tenminste) dus als hij de fan in de PSU omdraait wordt zijn temp. lager.

bij mij scheelde het 5º

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 30 december 2000 23:16 schreef Leipo het volgende:
nu blaast hij dus wel alle warmte van de PSU de kast in (als ik het goed begrijp tenminste) dus als hij de fan in de PSU omdraait wordt zijn temp. lager.

bij mij scheelde het 5º
Ja, je begrijpt t goed :) hij blaast nu alle lucht op m'n proc, en dat is toch kut?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 30 december 2000 23:13 schreef Straatje het volgende:
Waarom vind je 38 graden te warm? Valt best wel mee. Ik zou er niets aan doen. In ieder geval niet de warmte die de voeding produceerd de kast in blazen. Dan maar wat systeemkoelers erbij.
Hoe heet wordt ie stressed (met koetje) trouwens?
Stressed is ie 51C ongeveer, door dat gare asus probe weet je t nooit helemaal zeker. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 30 december 2000 23:15 schreef Alchemy het volgende:
38 graden is echtwel goed. Mijn voeding blaast naar buiten jah.
Hoe warm wordt jou proc dan, idle en stressed (niet ge-oced)?

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 08:15
ik zou toch niet klagen met die temperaturen.....

maareh, als je een pentium3 hebt kan je er toch niet veel mee overclocken....dus ik weet niet of het veel zin heeft wat je nu gaat doen.:?

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:10

MartNL

Volgens mij is dat een soort van goedkope oplossing (intel?)voor slechte cooling
mijn vorige pcpentium600 opstelling had ook zo'n voeding en die naar binnen blaast i.p.v
naar buiten. en dan alleen een koelblok op de pentium..
mart

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 30 december 2000 23:32 schreef marble het volgende:
ik zou toch niet klagen met die temperaturen.....

maareh, als je een pentium3 hebt kan je er toch niet veel mee overclocken....dus ik weet niet of het veel zin heeft wat je nu gaat doen.:?
Sommigen hebben em op 960 lopen, vind ik toch best de moeite waard. ok, een 8*150 :) zal ik niet halen (gelocked->6) ,maar toch leuk om te proberen, toch :)

• Otacon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-07 15:33
t kan aan mij ligge, maar je kan toch ook gewoon de draadjes omdraaien(dat de plus min wordt en min plus) :?
dat lijkt me veel eenvoudiger, toch :?

• Leipo
  • Niet online
nou nee.. het eenvoudigst is echt het omdraaien van de voedings fan..

die zit toch alleen maar vast geschroeft aan het metalen omhulsel van de voeding en zit dus alleen maat vast met een connector aan de voeding zelf (net als je CPU koeler vast zit aan je mobo).

hete enige wat je wel hebt als je je voeding openschroeft is dat je garantie zegel kapot gaat en je dus geen recht meer hebt op garantie..

nou was mijn voeding toch al buiten zijn garantie gevallen dus was dat bij mij geen probleem....weet niet of dat ook voor jou geld

Verwijderd

He Alchemy,

K vind inderdaad dat er een groot verschil zit tussen idle en stressed. Mijn Duron 700 werd idle 47C, en stressed 51C, en na vervanging van de standaard Coolermaster k0oeler door een FOP38, 36C idle en 39C stressed, alles op een A7V bord. Inderdaad je weet het nooit met die Asus T-meter.
Ik zou eens kijken voor een goede airflow. Alleen al een systeemkoeler van richting veranderen scheelde bij mij al zeker 5C in de moederbordtemperatuur.

Verwijderd

neuh da heeft met aerodynamica te maken :)

fannetje andersom laten blazen(dmv draadjes omdraien)is niet goed gewoon de hele fan omdraaien geeft meer opbrengst

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2003 15:18 ]

Verwijderd

Als die fan naar binnen blaast dan zal die voeding wel "Zuigen" ja .

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 31 december 2000 00:30 schreef real_raichu70 het volgende:
Als die fan naar binnen blaast dan zal die voeding wel "Zuigen" ja .
:P maar dat bedoel ik niet :)

Wil iemand nog ff replyen over m'n vorige reply, dan weet ik weer wat meer erover. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil ff laten weten dat t gelukt is :)

EN: het scheelt 5! hele graden :)
EN: m'n videokaart wordt ook 5 graden minder warm :)
THNX for the assistance :)

• Leipo
  • Niet online
your welcome :)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 07:22

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zaterdag 30 december 2000 23:54 schreef Otacon het volgende:
t kan aan mij ligge, maar je kan toch ook gewoon de draadjes omdraaien(dat de plus min wordt en min plus) :?
dat lijkt me veel eenvoudiger, toch :?
Is inderdaad in veel gevallen eenvoudiger, maar ik zou het NIET doen... dit heeft als eenvoudige reden dat die fan gemaakt is om de ene kant op te blazen, en niet de andere kant op (kijk maar goed naar de bladen van dat ventilatortje). Een vliegtuig kun je de vleugels ook niet zomaar omgekeerd monteren... dan vliegtie voor geen meter meer... dus gewoon de HELE fan omdraaien......

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 07:22

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

woeps... ging niet goed...
per ongeluk 2x gepost...

Verwijderd

mijn bericht is al overbodig.
Pagina: 1