Toon posts:

Mijn Medion een beetje opkrikken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

De laatste tijd komen er steeds leukere games uit, en dus ook natuurlijk steeds zwaarder. ik doe het nu met:

een Medion computer
1,8Ghz CPU pentium 4
Plug en Play-monitor op NVIDIA GeForce3 Ti 200 (64 mb)
256 RAM geheugen
80 gig harde schijf
watvoor moederbord zou ik niet weten..hoe kom ik aan zulke gegevens?
aangezien het een kant en klare pc was.

Mijn vraag is nu hoe mijn computer de spelletjes beter trekt en wat sneller word.

Verder zitten er denk ik ook software matige problemen die echt steeds maar terug komen zoals:
-crashes tijdens installeren van programma's, spellen en windows updates.
(blauw scherm met de mededeling dat er een geheugendump gestart word)
-internet explorer daar werkt het java systeem niet meer van en wil ook niet meer werken, (is niet de installeerbare java van java.com)
-windows media player doet het niet met de mededeling: "er is een interne fout opgetreden" ookal installeer ik het programma opnieuw etc.
-als ik de gebruikersaccount pagina in het configuratie scherm open krijg ik niet meer dan een wit scherm
-internet problemen (maar dat ligt hoogstwaarschijnlijk aan de router)

heeft iemand tips/een idee of dergelijken laat het me dan weten, je mag me ook best op msn toevoegen. Alles is welkom.

Groet,
Sylvain

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-01 21:25
Je geheugen vergroten naar minimaal 512 MB.
Koop een midrange graka. ATI of nVidea mag je zelf weten. Een ATI X 700 of een nVidea 6700. Of een Radeon 9800 Pro.

Blauwe schermen duiden meeestal op driver of hardware problemen. Onderaan het blauwe scherm staat een code en bovenaan meestal een naam van de fout. Bekijk hiero de FAQ van Processors Moederborden en Geheugen hiervoor. Google ermee en laat hier weten wat je hebt gevonden.

Doe eens een spyware scan om te beginnen voor de vage internet klachten. Gebruik hiervoor de gratis Ad Aware en Spybot. Hier in de top 50: http://www.download.com/3101-2001-0-1.html . Als aanvulling kun je de trial versie van SPy Sweeper van www.webroot.com nemen. Die vindt weer andere dingen dan die andere twee.

Iets anders. Gebruik je een firewall of anti virus programma?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een virusscanner met realtimebeveiliging, echter heb ik die nooit aan behlave als ik een systeemscan maak.
ik zit namelijk achter een router en die schijnt ook niets door te laten dus tja..die scanner maakt me pc alleen langzamer.
Ik heb in het verdelen echter wel een major virus gehad: win32.pinfi of zoiets :S of daar had het iets mee te maken.
En misschien ook gek: de blauwe schermen, daar heb ik nu helemaal geen last meer van. Het is altijd nadat ik windows xp eropnieuw op heb gezet. De week daarna is m'n pc heel erg onstabiel en wil niks echt goed installeren en crashed ie vaak soms zelfs zo erg dat hij niet meer opstart.
dat is ook een beetje mijn angst voor nieuwe onderdelen kopen, aangezien ik zowiezo niet veel geld heb en stel dat ik het dan koop en blijkt dat m'n pc het niet pakt of dat hij toch niet stabiel er op werkt..dan is een totaal nieuwe aantrekkelijker maar veelste duur.

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-12-2025

Sosabowski

nerd

Ik stel voor dat je je scanner aan laat staan en de pc eens gaat controleren op syware, adware, virusen, trojans en andere elende. Hoe je dat kan doe staat hier. Daarnaast de nieuwste updates zoeken voor je OS, drivers en programma's.

Waarschijnlijk is je computer dan alweer een stuk sneller.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Verwijderd

Topicstarter
zal ik even gaan doen..
het punt is alleen, er zitten heel veel fouten in de software *zie lijstje eerste post*
en ik neem niet aan dat dat allemaal weg is nadat ik misschien wat aanwezige spyware eraf heb gegooid..
en ik heb een keer dus een erg hard virus gehad alleen die zat er ook gewoon nog op nadat we de hele harde schijf hadden geformateerd..

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Probeer natuurlijk eerst even of die met een nieuwe install niet die games naar je wensen draait... Maar mocht dat niet het geval zijn, heb je hier al een draadje over upgraden lopen..... ;)

Verwijderd

Topicstarter
jaa, het punt is dat ik bang ben voor een nieuwe install van windows xp omdat de kans groot is dat hij daarna weer zo onstabiel is en alle software er weer niet goed op komt te staan.. :(

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-12-2025

Sosabowski

nerd

Warom ben je daar bang voor? Een verse windows installatie levert zelden problemen op.
Maar lees mijn post nog een keer. Er is vaak meer op je computer dan alleen spyware hoor.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Verwijderd

Topicstarter
ja dat is dus het gekke, in het verleden als ik een nieuwe windows installatie achter de rug had en ik ging bijv. windows updates uitvoeren nadat ik m'n drivers had geinstalleerd crashde ie! blauw scherm, geheugen dump, kernel send data package error. zoiets kreeg ik dan telkens.. en dat is dus niet goed :S

• EricJH
Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 21:20:
ja dat is dus het gekke, in het verleden als ik een nieuwe windows installatie achter de rug had en ik ging bijv. windows updates uitvoeren nadat ik m'n drivers had geinstalleerd crashde ie! blauw scherm, geheugen dump, kernel send data package error. zoiets kreeg ik dan telkens.. en dat is dus niet goed :S
Nog even een aanvulling mbt tot de antivirus scanner en firewall. Ik draaide zonder problemen Norton Anti Virus en een firewall op een Duron 1,2 GHz. Dat zijn geen sereiuze belemmeringen voor het type systeem wat jij draait.

Ondanks dat je achter een router zit heb je toch een firewall nodig. Als je namelijk per ongeluk een rottigheid hebt binnengekregen en die wil het web op dan ziet de firewall dat; die vraagt dan aan jou wat te doen. Zo kom je trojans en spyware op het spoor. Verder beschermt de firewall je tegen rotzooi die netwerkgenoten eventueel op hun bak hebben staan.

Als "netwerkbeheerder" in het studenthuis waar ik woon had ik je allang een firewall door de strot gedouwd. :+ O-)

Verwijderd

Topicstarter
hmm ok, dus die firewall van windowsbeveiliging kan ik dus bijv aanzetten?
en ik heb net virus/spyware gescanned en er stond wel wat spyware op maar verder niks :S
alleen waarom doet windows media player het dan niet :S
+ al die zooi..

• EricJH
Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 22:22:
hmm ok, dus die firewall van windowsbeveiliging kan ik dus bijv aanzetten?
en ik heb net virus/spyware gescanned en er stond wel wat spyware op maar verder niks :S
alleen waarom doet windows media player het dan niet :S
+ al die zooi..
Die raad ik niet aan omdat deze juist weer niet meldt als er verkeer naar buiten gaat. Er zijn een paar goede gratis firewalls. Zone Alarm Free is het meest gebruikersvriendelijke. Zeer geschikt voor de beginner. Bij anderen kun je meer instellen maar dat maakt het meteen weer een stuk ingewikkelder. Hij is hier te vinden voor download: http://www.download.com/3101-2001_4-0-2.html .

Verwijderd

Topicstarter
oke zal het even proberen dankje.
over die software problemen moet ik zeker even in een ander topic zijn?

• EricJH
Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 07:54:
oke zal het even proberen dankje.
over die software problemen moet ik zeker even in een ander topic zijn?
Weet je wat voor fout door de blauwe schermen worden gegeven. Dat is een vraag die is blijven liggen, zie ik het topic teruglezend.

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Ik zeg formateren die hele handel en alles opnieuw erop zetten!!!

Voordat je dat doet moet je even de allernieuwste drivers van al je hardware downloaden, zoddat je die hebt!!! Als je dan een nieuwe Windows install hebt gedaan, eerst alle windows updates downloaden (of nog beter van te voren het hele SP2). Dan de drivers erop en dan al je software installeren. Het kan niet fout gaan!!!

Op dit moment ga je hoogstens van de regen in de drup want de basis van je systeem is gewoon brak!!! En ja als je het allemaal niet aandurft, dan moet je hier niet om advies vragen, maar die Medion bij het grofvuil zetten en een nieuwe compu bestellen!!! Succes
Pagina: 1