Toon posts:

[XP] Systeem boot niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Had ik vanmiddag net nieuwe geil geheugen gekocht en erin gezet en alles draaide perfect.. Totdat ik een simpel liedje aan ging klikke in windows media player en het systeem valt uit.. :( Nu wil hij dus niet verder dan het laden scherm van xp (voordat je in kan loggen) komen en daarna reboot hij weer...

Waar kan dit aan liggen? Ik heb het geil geheugen er al uit gehaald maar hij doet het nog steeds niet.. Ik baal hier cker wel van :(

Specs:
8IG100MK mobo van Gigabyte 865G intel chipset
Intel P4 2,8 ghz @ 3,4 ghz (boot ook niet meer op standaard)
Ati 9600 pro @ 450/330
DVD lezer + brander
Maxtor hdd 200 gb
enz...

Verwijderd

kan stom zijn hoor maar ook andere sloten al geprobeerd? veilige modus?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2004 20:03 ]

• Thomson
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-01-2025
Staan de timings juist zoja ==> format

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Ok'e er zijn paar basic dingen die je zelf even zult moeten testen.

Was je statisch toen je het plaatste? zoja, dan kan je mobo + cpu en andere zooi dood zijn.
Draai eens memtest
Kun je er in safe mode wel in?
Kun je knoppix booten? (Zoja, dan is het 100% zeker een software fout)

Verwijderd

Topicstarter
Onder veilige modus pcies hetzelfde... Ik hoor wel een soort tikje voordat ie afslaat.. Kan dat wat betekene of is dat gwn de voeding?

Timings zijn niet veranderd.. Staan ook redelijk los 2.5, 4, 4, 4, 8 dacht ik (mss een 4 teveel weet k niet :P)

Knoppix 3.2 (had k gelukkig nog liggen) boot wel gewoon door? :S Format en herinstall of gwn herinstall erover heen? (ik ben wel redelijk gesteld om mijn half voltooid school werk)

(thank god doet me server het nog anders had ik hier niet geweest :S)

FF voor de duidelijkheid btw! Pc deed het wel goed met nieuwe geheugen heb er ook ff mee gegamed (CoD en UT2004)

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2004 20:26 ]

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 20:06:
Onder veilige modus pcies hetzelfde... Ik hoor wel een soort tikje voordat ie afslaat.. Kan dat wat betekene of is dat gwn de voeding?

Timings zijn niet veranderd.. Staan ook redelijk los 2.5, 4, 4, 4, 8 dacht ik (mss een 4 teveel weet k niet :P)

Knoppix 3.2 (had k gelukkig nog liggen) boot wel gewoon door? :S Format en herinstall of gwn herinstall erover heen? (ik ben wel redelijk gesteld om mijn half voltooid school werk)

(thank god doet me server het nog anders had ik hier niet geweest :S)

FF voor de duidelijkheid btw! Pc deed het wel goed met nieuwe geheugen heb er ook ff mee gegamed (CoD en UT2004)
Dan is het echt je windows install. En aangezien je nog een 2e pc hebt kun je de hdd gewoon ff in je andere pc rammen. Of via knoppix de bestanden naar je server kopieren en/of branden via knoppix :)

En daarna gewoon een complete format. En gooi dan ook meteen ff alle partities weg.

Succes! (8>

offtopic:
MSN smilies werken hier _niet_

[ Voor 4% gewijzigd door Roberto op 12-10-2004 20:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
Ik weet dat msn smilies niet werken maar tiz gwn standaard je weet toch wat ik bedoel :P

Ik ga ff format proberen ;) Jullie horen het nog wel!

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2004 20:38 ]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:15

PcDealer

HP ftw \o/

Zit er geen SPD op die modules? Probeer ander geheugen. Ik vermoed dat geheugen data op HDD heeft gemold.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
Thanks mensen, hij doet het weer denk ik.. Net ff reinstall xp gedaan, strax weer alle progs installere :( Maar hij doet het wel weer iig! Overclocks weer in plaats gezet (met mate) en hij doet het perfect tot nu toe! We zullen zien ;) Ik blijf het tog vaag vinden :S

Groetjes Arcane
Pagina: 1