Katten en vloerspeakers.... hoe te combineren?

Pagina: 1
Acties:
  • 542 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50159

Topicstarter
Misschien hoort deze vraag niet in dit topic, maar misschien dat jullie tips hebben:

Ik ben op zoek naar nieuwe speakers en wil hiervoor zeer graag twee vloerspeakers hebben.
Ik heb een tijd lopen denken aan een boxen (bose bijv.) die je aan je muur bevestigt, maar het blijkt dat je met dit soort boxen toch veel "midden-tonen" verliest.

Vandaar vloerspeakers. Maar hoe zorg je er nu voor dat je katten niet aan die dingen gaat plukken. Ik ben bang dat ze aan het beschermingsdoek gaan trekken of zo. Dat kun je eraf halen... maar dan kunnen ze evt direct aan de speakers.

Onze katten zijn de hele dag binnen daar we op een appartement wonen... gedurende de tijd dat wij weg zijn, zouden ze zich op die speakers kunnen uitleven :(

Hebben jullie tips voor me? Katten en vloerspeakers.... hoe te combineren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-05 20:17

Nik

Van een vloerspeaker een voetspeaker maken, gebruik iets van een standaard ofzo, en ze komen er niet aan. Michten ze er wel aan komen, even een spuitbusje kopen en je spuit het paaltje netjes over.

Simpel en toch mooi om te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-06 11:01

E-Rick

I love it :7

Boomstam in je HK zetten zodat ze zich daarop kunnen uitleven? Als je weg bent een doek/koker/iets anders over je speakers leggen/zetten? Of het voor lief nemen dat ze je beschermdoek aan flarden krabben.
Mijn ouders hebben 3 katten en de vloerspeakers houden het al jaren vol. Maar die katten kunnen naar buiten wanneer ze willen.
Katten krabben vrijwel altijd aan iets wat weerstand biedt aan hun nagels, zoals stof of zacht hout. Ik heb een kat nog nooit aan iets glads zien krabben, dus waarschijnlijk laten ze je speakers gewoon met rust als je de beschermdoeken er af laat. Ze hebben dan gewoonweg geen grip om te kunnen krabben.

[ Voor 32% gewijzigd door E-Rick op 12-10-2004 19:42 ]

Choose life - Shapeways shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:11
Gewoon een krappaaltje neerzetten..

hebben hier in huis ook flinke speakers staan, en de katten kijken er niet eens meer naar om.
Alleen zitten ze af en toe vol aanbidding naar de subwoofer te kijken en springen dan telkens tikje achteruit bij een lage toon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Op het moment dat je doek er niet aanzit, is zo'n houten/gefineerde speaker voor een kat _echt_niet_ interessant hoor. ;)

Je bank vinden ze dan veel leuker, of ander spul waar de nageltjes lekker in kunnen hangen. :P

(Heb zelf ook vloerstaanders, meerdere, katten zitten er _nooit_ aan. Bij mijn ouders vind de kat de speakers ook absoluut niet boeiend.)

Juist met doek wordt het interessant, dus dat moet je eraf halen. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

water houden katten absoluut niet van, laat ze er even aan snuffelen, maar zodra ze nieuwsgierig worden even richting de kat spuiten met de plantenspuit en ze doen het _nooit_ meer. Kat bij ons had zo de eigenschap om aan de bank te krabbelen, dat was toen ook snel opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

Heb eens eerder hier op het forum gehoort dat er een produkt bestaat die de katten ruiken en van je zuiltjes vandaan houden. Weet alleen niet of jij er ook laatst van hebt :P...
Ik ga ff zoeke :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Simpel, haarlak! Houdt ze makkelijk weg bij je speakers, of ze moeten een nies-fetisj hebben. Wel af en toe een doekje eroverheen, 36 lagen haarlak op je speakers is ook weer zo wat. Koffiedik helpt overigens ook, maar das meer voor in de tuin.. :+

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Of schroef er een net metalen roostertje voor, die kun je overal wel krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:32

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

Badnews schreef op 12 oktober 2004 @ 19:54:
Alleen zitten ze af en toe vol aanbidding naar de subwoofer te kijken en springen dan telkens tikje achteruit bij een lage toon ;)
dus niet alleen mijn kat en die van een vriend zijn bassverslaafd!
ik heb een tijd mijn jamo's (D-165) plat op de grond gehad, en de kat deed niks liever dan op het doek in slaap vallen met zijn oor boven de basspoort.

de kat van die vriend steekt zijn neus altijd in de poort van (de vriend zijn) dali's.

grappig :D

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15059

Ik kan je garanderen dat de katten je speakers met rust laat, het is alleen eerst ff snuffelen omdat het nieuwe geurtjes zijn in huis , maar daarna laten ze het gewoon met rust, geloof me ik heb er ervaring mee ( 5 katten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Katten krabben er niet aan als je erbij bent, maar als je thuiskomt zit er toevallig een haal in je bank of stoel. Ondanks de 2 krabpalen die de twee lullo's die ik hier heb rondlopen hebben, is ander krabmateriaal zo interessant. Vooralsnog zijn speakers hier gespaard gebleven.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 14124 op 12-10-2004 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:33

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

En anders kijk je eens naar boekenplank speakers. Daar kan je redelijk goede resultaten mee behalen. Evt aanvullen met een subje (nouja zeker weten bedoel ik)....

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87860

Anoniem: 15059 schreef op 12 oktober 2004 @ 21:00:
Ik kan je garanderen dat de katten je speakers met rust laat, het is alleen eerst ff snuffelen omdat het nieuwe geurtjes zijn in huis , maar daarna laten ze het gewoon met rust, geloof me ik heb er ervaring mee ( 5 katten)
Dat jouw katten het niet doen is nog geen garantie dat geen enkele kat het doet ;)
De kat van m'n ouders heeft bijvoorbeeld wel eens aan het doek van hun speakers z'n nagels proberen te scherpen. Daarbij bleef hij haken met als resultaat een overstuurde kat en een enorme lus van een meter. Daarna heeft hij het eigenlijk nooit meer gedaan.

Tsja, wat doe je eraan... Straffen helpt bij katten niet, dan gaan ze jou alleen maar mijden. En dan is ook al gebeurt. Misschien iets met geurtjes, het schijnt dat katten niet van citroengeur houden. Maar om daar nou je speakers mee onder te spuiten :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15059

Anoniem: 87860 schreef op 12 oktober 2004 @ 21:26:
[...]

Dat jouw katten het niet doen is nog geen garantie dat geen enkele kat het doet ;)
De kat van m'n ouders heeft bijvoorbeeld wel eens aan het doek van hun speakers z'n nagels proberen te scherpen. TIP!!!! Knip de nagels ;) Daarbij bleef hij haken met als resultaat een overstuurde kat en een enorme lus van een meter. Daarna heeft hij het eigenlijk nooit meer gedaan.

Tsja, wat doe je eraan... Straffen helpt bij katten niet, dan gaan ze jou alleen maar mijden. En dan is ook al gebeurt. Misschien iets met geurtjes, het schijnt dat katten niet van citroengeur houden. Maar om daar nou je speakers mee onder te spuiten :|
En je katten gewoon opvoeden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52963

DAt gebeuren met die anti-katten spray enzo moet je niet geloven hoor. Ik heb weleens van zulk soort spul gekocht en stonk de tuin uit, maar de katten trokken zich er niets van aan. Of ze moeten bij de 15% van de katten horen met een sterk verminderd reukvermogen, zoals de verpakking meldde..

Gelukkig slopen ze hier niets, plassen wil nog weleens gebeuren.... EN hoe ze dat geleerd hebben, geen idee.
Maar wel een krabpaal kopen, dat helpt vast voor een gedeelte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Geen ervaring met katten (behalve dat ik er allergisch voor ben), maar misschien dat er in De kat sloopt mijn speakers! nog tips staan, of in andere via de search te vinden topics. (niet verder gezocht)

katten/poezen luidsprekers/speakers, dat soort combinaties maken (4 zoekmogelijkheden dus)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die van mij komen als ik ze elk roep, gaan zitten op hun kont als ik er om vraag, en wijzen naar de mand is genoeg om ze in de mand te loodsen.. maar nagels scherpen aan iets als een bank zit in hun genen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 14124 schreef op 12 oktober 2004 @ 21:00:
Katten krabben er niet aan als je erbij bent, maar als je thuiskomt zit er toevallig een haal in je bank of stoel. Ondanks de 2 krabpalen die de twee lullo's die ik hier heb rondlopen hebben, is ander krabmateriaal zo interessant. Vooralsnog zijn speakers hier gespaard gebleven.
Wouw wat een reakties alleamaal. Leuk.
Tja, bovenstaand hebben wij dus ook. We hebben een kast staan van toch te zach hout. En die is zo hoog dat ze er net op kunnen springen. Net. Kun je nagaan wat er gebeurt? .... rand kapot omdat ze daar hun voorpoot nagels inhangen en de zijwand volledig bekrast omdat ze daarmee zich omhoog duwen. :/ Niet leuk dus. :|

Helaas is het zo en je krijgt het ze inderdaad niet afgeleerd. Ik heb ook wel eens begrepen dat een plantenspuit werkt, zoals iemand hier al zei... anderen raden het af omdat ze dan agressief kunnen worden.

Ik denk dat de stoffen doeken eraf halen al een remedie is.

Ik zit trouwens te denken aan KEF Q5 voor en de kleine Kefjes achter.. alleen moeten die tegen de muur geschroeft worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13284

Katten gaan echt niet in de speakers zelf hangen. Haal de voorkant er gewoon af en dan laten katten ze echt wel met rust :). (al vaker hierboven gepost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72689

Wanneer je katten overdag niet eens naar je meubels omkijken om die te vernietigen, hoef je je echt nergens druk over te maken.

Heb zelf ook twee katten (komen echter overdag niet in de woonkamer), maar die laten echt mijn meubels wel met rust. Het zijn eerder mijn planten waar ik mij druk over moet maken (maar ja, dat is een ander verhaal).

Geen probleem dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voort4444
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-05 08:02
katten die luistern zijn gaaf, ik heb er een die luistert en een muisje apporteert (in de hand), ballen lukt nog niet,hierkomen wel, de ander doet net als ik gek ben. Maar water hielp bij mij echt niet, tenminste, wel voor maar vijf minuten...
Ik heb zelf ook een soort poeder , volgens mij heet het ook kattenkruid, net als dat spul wat ze kunnen eten,en daarmee houd ik de aandacht wel een dag vast.
gewoon een beetje over krabpaal oid heen gooien en inwrijven, vinden die van mij onweerstaanbaar.....maar ik heb te weinig gekocht, dus mijn bank is weer het haasje

succes ermee iig!, oja, poeder kwam bij de dierenwinkel vandaan, merknaam heb ik er niet van

Mako4444

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mako4444 schreef op 12 oktober 2004 @ 23:22:
katten die luistern zijn gaaf, ik heb er een die luistert en een muisje apporteert (in de hand), ballen lukt nog niet,hierkomen wel, de ander doet net als ik gek ben. Maar water hielp bij mij echt niet, tenminste, wel voor maar vijf minuten...
Ik heb zelf ook een soort poeder , volgens mij heet het ook kattenkruid, net als dat spul wat ze kunnen eten,en daarmee houd ik de aandacht wel een dag vast.
gewoon een beetje over krabpaal oid heen gooien en inwrijven, vinden die van mij onweerstaanbaar.....maar ik heb te weinig gekocht, dus mijn bank is weer het haasje

succes ermee iig!, oja, poeder kwam bij de dierenwinkel vandaan, merknaam heb ik er niet van
offtopic:
hahaha, die van ons die apporteert oorstokjes, handoeken en kleine speelbeestjes :)

Ik zal in ieder geval eens gaan kijken. Het probleem met die beesten is dat je dus niet even kunt testen of het gaat. Als ze er een haal in maken is het kwaad al geschied.
Over het algemeek maken die van ons niet opzettelijk de meubels kapot. Ze springen erop en vandaar dat het kapot gaat. Ook van de gordijnen blijven ze af.
Planten hebben we helaas niet. Dat gaat niet. Zelf voor katten gevaarlijke ficussen moeten eraan geloven. Ze vertelden ons dat ze daaar niet aankomen omdat ze weten dat die giftig zijn. Je zou die giftige plant eens moeten zien nu _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

simpel: kat de deur uit :).

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Haunted
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-05 15:39
Een vriend van me heeft redelijk dure Klipsch vloerspeakers en een kat.
Die heeft (echt waar) kippengaas om zijn speakers gezet.

Is niet mooi, maar wel effectief. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:51

Joppy

Ajuparaplu!

katten, kinderen en vloerspeakers. Da's pas een combinatie!
9 van de 10 oplossingen hierboven kun je dan de prullenbak in knikkeren. ;)

Mijn oplossing: nagels kort knippen (en kort houden!) en accepteren dat je 1x in de 5 jaar nieuwe voorkantjes voor je speakers koopt.

Joppy wijzigde zijn signature 08-10-2005 13:01 (13%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Krabben kleine kinderen hun nagels ook al dan? :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppy

Joppy

Ajuparaplu!

hahaha, zag te laat dat dat de kat op 't spek binden is (om maar even ot te blijven)
Nee, kleine kinderen vinden het leuk om die kleine speakertjes in te duwen, dus die voorkant heb je nodig. En dat vinden de katten dan wel weer leuk.

Overigens blijven ze (de katten!) er redelijk af. Heel af en toe zie je ineens weer een haal ergens zitten. Dan is het weer tijd voor het nagelknippertje en alleen het geluid ervan laat ze al onder de bank kruipen! (de katten!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minos111
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-03-2012
Als die katten toch nauwelijks buiten komen kun je net zo goed eens in de 2 weken hun nageltjes knippen. Doe ik ook, werkt perfect: geen ophalen meer in de met stof bekleedde stoelen! (speakers staan op 2 meter hoogte)

Edit: te laaaat...

[ Voor 5% gewijzigd door Minos111 op 13-10-2004 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:32

Dentheman

Zie signature

Wij hebben al 25 jaar vloerspeakers, en hadden23 jaar een kat, en nu 1 jaar kat2 in huis. En ze hebben er nog niet een keer aan gedacht, en als ze iets niet doen wat niet mag, krijgen ze gewoon een tik(lees:mep) maar gewoon een ferme tik waar ze niets aan over houden, en ze vinden mij ook nog gwoon lief :>
En misschien een id'tje als ze eraan krabben en je ziet het, het geluid gigantisch hard zetten, katten houden namelijk niet van harde geluiden :+

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat het jullie lukt om de nagels van een kat te knippen... of je krijgt ze niet te pakken omdat ze aanvoelen dat je iets wilt flikken. Of je hebt de halen in je armen staan voordat je ook maar begonnen bent. Misschien dat een hoogbejaarde kat het onder protest nog wel toelaat, maar een 4 jaar oude kater? Succes! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppy

Joppy

Ajuparaplu!

Ligt 'ie nooit te slapen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05 13:18
GaMeOvEr schreef op 12 oktober 2004 @ 20:18:
Op het moment dat je doek er niet aanzit, is zo'n houten/gefineerde speaker voor een kat _echt_niet_ interessant hoor. ;)

Je bank vinden ze dan veel leuker, of ander spul waar de nageltjes lekker in kunnen hangen. :P

(Heb zelf ook vloerstaanders, meerdere, katten zitten er _nooit_ aan. Bij mijn ouders vind de kat de speakers ook absoluut niet boeiend.)

Juist met doek wordt het interessant, dus dat moet je eraf halen. :)
Keer kabaal maken als ze in de buurt lopen, vinden ze het gelijk niet leuk meer >:)
( mits ze er natuurlijk toch stiekem aan zouden zitten ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mijn katten vinden speakers ook totaal oninteressant behalve de sub die lekke warm wordt door de amp en waarschijnlijk voelt als een lekkere trilmassage :) Daar liggen ze dus op maar krabben noch aan mijn vloerstaande speakers (met stof erop), noch aan mijn sub (totaal onbeschermd). Ik maak me er ook geen zorgen over. Kat weet dat ie niet aan mijn spullen moet krabben (bank probeerd ie wel eens, maar is een erg stevige bank dus haalt weinig uit). Verder hebben ze een boel bomen hier, dus wellicht is het een idee om je huis te voorzien van een lekkere krabpaal ;) Een dieren zijn net kinderen: hoe veel je ze ook verbied en onmogelijk maakt, het zal ze altijd lukken wanneer ze dat willen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Vm1heA schreef op 13 oktober 2004 @ 10:36:
[...]

Keer kabaal maken als ze in de buurt lopen, vinden ze het gelijk niet leuk meer >:)
( mits ze er natuurlijk toch stiekem aan zouden zitten ;) )
Nou... :X

Die van ons kun je gewoon Saving Private Ryan, het stukje beach invasion op keihard zetten en ze kijken niet op of om. :P

kwestie van ze in de 1e week dat ze in huis kwamen gelijk confronteren met het geluid en ze zijn er aan gewend. ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111703

Zorg ervoor dat je andere speeltjes (Miss je LN2 koeling bekleed met dons? >:)) in huis hebt wat interessanter is voor het beest. Zo'n toren ofzo met piepmuizen oid, weet ik veel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
  • Laatst online: 20-05 17:32
The_Haunted schreef op 13 oktober 2004 @ 09:07:
Een vriend van me heeft redelijk dure Klipsch vloerspeakers en een kat.
Die heeft (echt waar) kippengaas om zijn speakers gezet.

Is niet mooi, maar wel effectief. :P
wil je het ECHT effectief dan zet je er 220V op,schrikken ze alleen maar van,maar da's wel voldoende.(werkte zeker bij mij) :)

[ Voor 3% gewijzigd door Fern op 13-10-2004 23:04 ]

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fern schreef op 13 oktober 2004 @ 23:00:
[...]

wil je het ECHT effectief dan zet je er 220V op,schrikken ze alleen maar van,maar da's wel voldoende.(werkte zeker bij mij) :)
Dit is hopelijk een geintje?
Als elektro techniciën zou je moeten weten dat een mens onder gunstige omstandigheden 220V (gaat eigenlijk meer om stroomsterkte) kan overleven. Ik neem aan dat een kat zelfs nog minder zware schokken kan overleven. En zelfs al is het niet levensbedreigend geweest door bijv. isolerend tapijt dan is het nog steeds een veel te zware straf...

Als ik je persoonlijk zou kennen zou ik je aangeven voor dierenmishandeling :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentH
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-04 22:07
Anoniem: 87860 schreef op 14 oktober 2004 @ 11:14:
[...]

Als elektro techniciën zou je moeten weten dat een mens onder gunstige omstandigheden 220V (gaat eigenlijk meer om stroomsterkte) kan overleven. Ik neem aan dat een kat zelfs nog minder zware schokken kan overleven. En zelfs al is het niet levensbedreigend geweest door bijv. isolerend tapijt dan is het nog steeds een veel te zware straf...

Helemaal mee eens! :r |:(

MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Laatst online: 01-06 17:37

voodooless

Sound is no voodoo!

Anoniem: 87860 schreef op 14 oktober 2004 @ 11:14:

Ik hoop zeker dat dit een grapje is, maar als electro man moet je weten dat niet de volts gevaarlijk zijn, maar de amperes ;) . Je kunt van 1V al dood gaan, als je maar genoeg stroom door je lichaam kunt pompen (nouja, de stroom is natuurlijk afhankelijk van de spanning en weerstand van het object). Je hebt immers van die leuke experimenten waar mensen zo'n bol moeten aanraken, waardoor hun haren recht overeind gaan staan. Dan lopen er meerdere 10K volts door je lichaam, echter maar een heel keine stroom!

Ik zou het gewoon met een plantenspuit proberen :Y) Stukken diervriendelijker :)

[ Voor 11% gewijzigd door voodooless op 14-10-2004 11:51 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

deepspace schreef op 14 oktober 2004 @ 11:45:
[...]

maar als electro man moet je weten dat niet de volts gevaarlijk zijn, maar de amperes ;)
Ik zei al dat het meer om stroomsterkte gaat... al speelt de spanning zeker ook een rol. Maargoed, ik ga er in eerste instantie van uit dat het hier om een misplaatst geintje gaat met een wat verkeerd gekozen smiley.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Anoniem: 87860 schreef op 14 oktober 2004 @ 12:07:
Ik zei al dat het meer om stroomsterkte gaat... al speelt de spanning zeker ook een rol. Maargoed, ik ga er in eerste instantie van uit dat het hier om een misplaatst geintje gaat met een wat verkeerd gekozen smiley.
Verrek het staat erbij :). Ik heb weer half zitten lezen 8)7 . Laten we idd maar hopen dat het een grapje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Laatst online: 16:53

Jag

deepspace schreef op 14 oktober 2004 @ 11:45:
[...]

Ik hoop zeker dat dit een grapje is, maar als electro man moet je weten dat niet de volts gevaarlijk zijn, maar de amperes ;) . Je kunt van 1V al dood gaan, als je maar genoeg stroom door je lichaam kunt pompen (nouja, de stroom is natuurlijk afhankelijk van de spanning en weerstand van het object). Je hebt immers van die leuke experimenten waar mensen zo'n bol moeten aanraken, waardoor hun haren recht overeind gaan staan. Dan lopen er meerdere 10K volts door je lichaam, echter maar een heel keine stroom!
De stroomsterkte is hetgene dat doodt. Iets van 1 mA is al genoeg. Maar die stroomsterkte wordt natuurlijk bepaalt door de spanning die over je staat. En of een groep nou op 160A of op 16A is afgezekerd maakt niet uit, zo'n grote stroom gaat er toch bij lange niet lopen. Dus spanning is wel degelijk de bepalende factor of iets dodelijk is of niet.
Je hebt natuurlijk wel gevallen waarbij de bron geen grote stroom kan leveren, maar dan zakt de spanning ook in. Een grote spanning over je lichaam en toch geen grote stroom kan niet. En kVs die door je heen lopen ook niet ;).

Behoorlijk bruut trouwens om 230V op je huisdier te zetten. Heb laatste nog eens een fase draad met spanning erop vastgepakt in een vlaag van verstandverbijstering, en dat voelt verre van prettig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Jag schreef op 14 oktober 2004 @ 15:42:
[...]
De stroomsterkte is hetgene dat doodt. Iets van 1 mA is al genoeg. Maar die stroomsterkte wordt natuurlijk bepaalt door de spanning die over je staat. En of een groep nou op 160A of op 16A is afgezekerd maakt niet uit, zo'n grote stroom gaat er toch bij lange niet lopen. Dus spanning is wel degelijk de bepalende factor of iets dodelijk is of niet.
Je hebt natuurlijk wel gevallen waarbij de bron geen grote stroom kan leveren, maar dan zakt de spanning ook in. Een grote spanning over je lichaam en toch geen grote stroom kan niet. En kVs die door je heen lopen ook niet ;).

Behoorlijk bruut trouwens om 230V op je huisdier te zetten. Heb laatste nog eens een fase draad met spanning erop vastgepakt in een vlaag van verstandverbijstering, en dat voelt verre van prettig!
Dat zeg ik:
(nouja, de stroom is natuurlijk afhankelijk van de spanning en weerstand van het object)
Maar die vage experimenten werken toch echt wel met van die hoge spanningen als ik me niet vergis :? Hoe doen ze dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:32

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

mijn god. alweer die discussie over volt/amperes.

als je een buitenkat hebt, zullen de speakers hem voor geen meter interreseren.

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Laatst online: 16:53

Jag

deepspace schreef op 14 oktober 2004 @ 15:49:Maar die vage experimenten werken toch echt wel met van die hoge spanningen als ik me niet vergis :? Hoe doen ze dat dan?
Waarschijnlijk zakt die spanning meteen inéén als je die bol aanraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
  • Laatst online: 20-05 17:32
Sorry mensen,het was echt maar een(flauw)geintje 8)7
Een plantenspuit werkt echt beter

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-03 21:02

TB

pompiedom

Wij hebben eens jonge katjes gehad, die klommen via de bass reflexbuis IN de boxen :P
1 keer op een luid volume aangezet en je zult geloven dat ze het daarna nooit weer hebben gedaan ;)
Pagina: 1