Toon posts:

Onverklaarbare slechte ping

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In spellen en andere dingen die een ping hebben heb ik een gigantisch hoge ping (150 tot 300). Ik heb chello classic, en voorheen had ik altijd hele lage ping (rond de 20). Als ik ping check bij speedtest.nl dan blijft hij heel lang bezig, terwijl me download snelheid wel gewoon normaal is, upload was ook gewoon.

Ik weet nergens van wat veranderd is, enige waar ik van weet is dat ik hier in huis me bij windows installatie bij verkeerde workgroup had opgegevenl had wel gewoon internet, maar kon op niemand PC, en niemand bij mij, deze is toen veranderd naar de goede workgroup van ons huis. Maar ik kan niet met zekerheid zeggen of het ping probleem al sinds toen is of pas later kwam. Help AUB.

Verwijderd

Topicstarter
Net gecheckt, had mezelf weer op die eerste workgroup gezet, en daar had ik dezelfde problemen, dus dat is het niet.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Je zou de helpdesk eens kunnen bellen en eens kunnen vragen of ze naar 't signaal van je modem kunnen kijken...

Verder: heb je tijdens 't spelen geen eMule/KaZaA oid lopen? Ook gescand op virussen/spyware? Misschien een firewall draaien? Zet die eens uit of deinstalleer hem eens. Vooral Norton kan een erg slechte invloed op de verbinding hebben.

[ Voor 28% gewijzigd door Bergen op 12-10-2004 19:08 ]

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Een paar nieuwe abbonnees in de straat? ;)

Ik heb een ardige tijd veel gequaked en chello is tijdens de avonduren altijd *** wat ping aangaat. Wil je goeie ping? Neem xs4all adsl oid.

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ultimateb schreef op 12 oktober 2004 @ 19:07:
Ik heb een ardige tijd veel gequaked en chello is tijdens de avonduren altijd *** wat ping aangaat. Wil je goeie ping? Neem xs4all adsl oid.
Mee oneens... Ping is hier altijd prima. Op dit moment @ speedtest 24 ms en dan heb ik eMule ook nog aan staan.

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Bergen schreef op 12 oktober 2004 @ 19:09:
[...]
Mee oneens... Ping is hier altijd prima. Op dit moment @ speedtest 24 ms en dan heb ik eMule ook nog aan staan.
Ok laat ik het iets nuanceren, 98% van de mensen die ik heb horen klagen over hun ping of heb gezien dat ze slechte ping hadden zonder downloaden waren mensen met chello (of niet nederlands).

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ultimateb schreef op 12 oktober 2004 @ 19:16:
[...]

Ok laat ik het iets nuanceren, 98% van de mensen die ik heb horen klagen over hun ping of heb gezien dat ze slechte ping hadden zonder downloaden waren mensen met chello (of niet nederlands).
Dat is inderdaad wat anders... :) Maar als jij een aantal mensen hoort klagen over een slechte ping betekent dat niet ineens dat iedereen die chello heeft een slechte ping heeft ofzo. Als je een slechte ping hebt dan kun je daar wel over gaan klagen op GoT maar daar wordt 'ie niet beter van.

Verwijderd

Topicstarter
- Geen downloads/uploads aan, die zouden dan btw ook effect moeten hebben op de up en download test.

- Ik had altijd ruime goede ping, er moeten in 1 dag wel heel veel mensen bij zijn gekomen dat hij van 20 naar 200 vliegt

- enige firewall die ik heb is die van SP2, die uitzetten had geen effect

- heb geen virus scanner

- heb ad-aware ff gerund, vond 9 dingen, weg gehaald, geen effect

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Voordat je Chello belt kun je je modem eens een minuutje van de stroom halen ofzo, kijken of dat helpt...

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:02
Chello problemen, mijn schuld? lees dat topic is door. Heb het zelfde probleem geevenaard, en krijg a.s dinsdag een nieuwe modem. Heb nu een Teryan (4 lampen)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Controleer voor de grap eens of je NIC in full of half duplex mode werkt. Kabelmodems flippen grandioos van full duplex, toch willen brakke drivers dat soms 'autodetecten'.

Ga naar Device Manager, selecteer daar de NIC die je voor chello gebruikt, klik op 'Advanced' en kijk daar wat voor line speed/duplex mode/media type in gebruik is. Hoogstwaarschijnlijk staat het op 'Auto' - maak daar eens 10Mb half duplex van, kan vaak een wereld van verschil geven.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1