[W2K] Windows toets ergens anders voor gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07-2025

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Topicstarter
Ik ben al een hele tijd aan het zoeken naar een manier om de Windows toetsen, die normaal gesproken erg irritant zijn, ergens anders voor te gaan gebruiken. Ik wil deze graag als bv de 'praat' knop bij Ventrilo gaan gebruiken omdat andere toetsen daar niet helemaal geschikt voor zijn, ze hebben allemaal een functie. Zo ook de Windows toets, dan krijg je het welbekende uitklappende startmenu.

Ik wil dus graag de functionaliteit achter die toetsen uitzetten MAAR de toetsen moeten wel blijven werken zodat ik ze voor andere zaken kan gebruiken. Ze moeten dus wel scancodes blijven afgeven maar deze worden dan standaard nergens voor gebruikt.

Overal vind ik oplossingen om de toetsen UIT te zetten, maar dat wil ik dus niet. Ook zijn er programma's waarmee je de toetsen kan remappen naar andere toetsen op je keyboard maar ook dat is niet goed.

Weet iemand hoe ik ALLEEN de functionaliteit van die toetsen uit kan zetten zodat het zeg maar 'loze' toetsen worden die wel een scancode leveren maar waar Windows standaard niets mee doet?

Verwijderd

remap je hem toch naar f12 ofzo ... die doet 9 v.d. 10 keer toch niets

• Fatamorgana

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 19:11:
remap je hem toch naar f12 ofzo ... die doet 9 v.d. 10 keer toch niets
Helaas, F11 is bij mij copy file(s) en F12 is move file(s) in Directory Opus, dus die zijn al bezet. De andere F toetsen hebben ook al functies, het gaat mij echt om de voor mij anders nutteloze Windows key's.

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:39
<Windows-toets)+E = explorer
<Windows-toets)+D = desktop
<Windows-toets)+L = log off
...

maar ik neem aan dat je dat al weet. Wat is daar nou zo irritant aan?

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-05 16:11

SkyStreaker

Move on up!

- Je wil er wel eens per ongeluk op drukken...
- Of je gebruikt die functies totaal niet en zoals de TS al aangeeft, ergens anders voor gebruiken...

Een simpel Google-tje levert al DIT op...

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Fatamorgana

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Topicstarter
MOmax schreef op 12 oktober 2004 @ 19:35:
Voor jouw misschien niet irritant, maar ik gebruik het nooit en als ik dan eens per ongeluk op die toets drukt dan krijg ik het menu wat ik niet wil. MAAR daar gaat het niet om, ik wil de toets gebruiken voor ANDERE zaken en daar kan ik dus niks over vinden...

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

MOmax schreef op 12 oktober 2004 @ 19:35:
<Windows-toets)+E = explorer
<Windows-toets)+D = desktop
<Windows-toets)+L = log off lock
...

Windows toets + L is werkstation locken :)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Fatamorgana

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Topicstarter
tranztaz schreef op 12 oktober 2004 @ 19:39:
Een simpel Google-tje levert al DIT op...
Ik heb een tooltje gebruikt (KeyTweak) en het werkt wel. Maar het is niet exact wat ik bedoelde. Nu heb ik de Windows key gemapped naar schijnbaar een niet bestaande toets op mijn keyboard en daarmee kan ik nu in Ventrilo praten als ik er op druk.

Wat ik echter wilde is dat de Windows key nog steeds de windows key blijft maar dat Windows er gewoon niks mee doet, dat de actie achter die toets weg is. Want nu weet ik niet 100% zeker of de key waarnaar ik geremapped heb ook echt niets doet.

Voor nu is het dus wel een oplossing, maar ik heb er niet een 100% gevoel bij dat dit echt de oplossing is.
Pagina: 1