Toon posts:

MSI K8N Neo platinum cpu temp

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Volgens msi gaf dit mobo een verkeerde cpu temp, wat gefixed zou zijn na de biosupdate. Ik heb nu de laatste biosversie en wanneer ik core center van msi naast motherboard monitor laat draaien zit er constant een verschil van 4 graden op de cpu temp. In core center is deze altijd 4 graden hoger dan in MBM5.
Weet iemand welke waarde nu de juiste is?
Max load = 52 gr in corecenter en 48 gr in MBM5.

• Thomson
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-01-2025
Ik vind dat raar, mijn neef heeft dat ook

Verwijderd

ik ook.. en hij word stressed 60 graden met een zalman 7000cu :S (goed gemonteerd)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook een zalman 7000B CU.
Ik had eerst mijn grafische kaart overclocked (GF4TI4400) en toen waren mijn temperaturen 47-60. Nu ik mijn Geforce weer normaal heb ingesteld haal ik nog slechts 40-52 (volgens core center dan, volgens MBM5 is het 36-48) mooi temperaturen toch! Mijn geforce is van winfast, die met dat gigantische koelvlak over heel de kaart. Blijkbaar werd deze behoorlijk heet bij het OC'en. En aangezien deze recht onder de zalman koeler zit gaf deze blijkbaar redelijk warme aanvoerlucht naar de koeler (cpu). Misschien kan dit je helpen?

Ik ben nog wel altijd op zoek naar iemand die mij kan vertellen welke de juiste waarde is :)

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? :O

Verwijderd

4 graden is de moeite niet vind ik. Of ben je op het uiterste aan het clocken ? Gewoon de MB temp. aanhouden gezien MSI veel problemen heeft met temp.

Verwijderd

Topicstarter
Dacht ik ook. Toch wel straf eigenlijk, dat MSI voor hun eigen MB nog geen correcte uitlezing van temp kan doen, terwijl MBM dat met haast elk moederbord werkt wel correcte waarden geeft.
Als deze veronderstelling juist is natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik startte mijn pc zonet op en zag weer de cpu naar 47 graden idle gaan. Mijn grafische kaart stond terug overklokt. Na terug in standard te zetten veranderden deze temperaturen niet, ook niet na enkele minuten wachten.
Na opnieuw opstarten krijg ik plots idle temp van 36 graden (core center, 32 graden MBM) terwijl mijn geforce nog steeds overklokt staat.
Als iemand dit nog kan volgen 8)7 ...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2004 17:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
In bios update 1.4 zeggen ze bij MSI "bios reported incorrect cpu temperature"
Volgens mij heeft dit bord nog steeds serieuze problemen met zijn temperatuuruitlezingen.
Daar ze dit bord nogal aanraden om te overclocken is dit toch niet bevorderlijk voor het oc'en.

• XanaduNL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03 14:37
Sinds ik bios 1.2 heb installed kloppen mijn temps weer,
45 idle.

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-08 20:41
Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 17:12:
Ik startte mijn pc zonet op en zag weer de cpu naar 47 graden idle gaan. Mijn grafische kaart stond terug overklokt. Na terug in standard te zetten veranderden deze temperaturen niet, ook niet na enkele minuten wachten.
Na opnieuw opstarten krijg ik plots idle temp van 36 graden (core center, 32 graden MBM) terwijl mijn geforce nog steeds overklokt staat.
Als iemand dit nog kan volgen 8)7 ...
Ik heb precies het zelfde.
Nu maar wachten op een bios update.

mijn systeem.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Volg gewoon de waarde die de BIOS van jouw mobo weergeeft. Da's het meest betrouwbaar :) Hiervoor geldt ook het gedeelte "Hoe warm mag mijn CPU worden?" uit de FAQ van dit subforum. Neem deze eens gerust door :)

Drukte om niks, me dunkt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.