Toon posts:

[Printer]inkt droogt uit als printer aanstaat?

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoorde onderlaatst het volgende. Ik denk dat het een fabeltje is, maar wil het zeker weten. Als je een printer aan laat staan, dan zou de inkt uitdrogen. Het lijkt erg sterk dat dit gebeurt. Want veel bedrijven hebben hun printers ook de hele dag aanstaan.

Ik heb ff met search gezocht, en toen vond ik o.a. deze topic:
Gezocht: niet uitdrogende printer...

Waar staat dat inkt kan uitdrogen als een printer langdurig niet meer wordt gebruikt. Maar het antwoord op mij vraag staat er niet.

Mijn vragen:
Heeft het uitdrogen van inkt te maken met of een printer aan of uit staat?

Zoja droogt de inkt sneller op als een printer aan staat? dan dat-tie uitstaat?

Is het dus niet aan te raden om een printer aan te laten staan? Of is dat pas als je, je printer echt langdurig aan hebt staan. B.v. als je een printer echt weken of een maand of langer aan hebt staan?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

lijkt mij juist dattie minder snel uitdroogt als de printer aanstaat... Tenminste, zou theoretisch mogelijk moeten zijn, aangezien de inkt warm gehouden zou kunnen worden...

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-02 16:07

4VAlien

Intarweb!

Bij de Epson van m'n ouders drogen de cartridges ook uit bij de nozzle als je printer niet aanstaat. Daarom 1x per maand even alle koppen (=kleuren) even gebruiken voor de zekerheid.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Volgens mij afhankelijk van de printer, sommige printers halen de bescherming er af zodra hij aan is (om sneller te kunnen printen)
Dit heeft als nadeel dat het sneller zal uitdrogen, andere printers doen dat niet dus daar maakt het niet uit.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
een printer reinigt z'n koppen af en toe. Sommige types allen als ze aan gezet worden. Misschien dat ze altijd aan laten dus niet zo goed is, omdat dan de koppen te weinig gereinigd worden?

Verwijderd

Topicstarter
Als het bij iedere printer verschillend is, dan zal er misschien wel iets over in de handleiding staan van de printer. Ik laat het jullie weten.
Pagina: 1