Toon posts:

Outlook 2003 taalinstellingen

Pagina: 1
Acties:
  • 386 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht in tweakers en op google, maar kom mijn probleem daar niet echt tegen. Ik heb eerst Office 2003 (prof) engels geinstaleerd. Later heb ik daar de Nederlandse versie overheen/naast geinstaleerd, omdat ik toch Nederlandse spellingscontrole wilde hebben. Nu krijg ik bij alle programma's wel de nederlandse taal als standaard ingesteld en dat veranderd hij ook niet, maar bij outlook 2003, doet hij vervelend.
Als ik daar een nieuwe email wil type, dan staat de taal automatisch weer op het engels. Heel irritant vind ik dat, want dan zie ik allemaal rode strepen onder bijna elk woord dat ik tik. Ik moet dan weer via extra-->taal-->taal instellen doen. En dan stel in het nederlands natuurlijk als standaard taal in, maar de volgende keer is het gewoon weer raak. Ik wordt er echt kranzinnig van. Ik heb het hele office al gedeinstaleerd, en toen alleen de nederlandse versie opnieuw gedaan, maar dat hielp niks, want hij had zelfs mijn email toen op een of andere vage manier bewaard. Hoe kom ik van die vervelende taalinstelling af. Ook bij office hulpprogramma's heb ik al als taal Nederlands ingesteld. Het liefst zou ik gewoon helemaal clean willen beginnen of dat engels eraf willen gooien. Maar dat doet hij dus niet. Weet iemand waar die instelling staan??? Of hoe je ermee kan klooien. kortom; hoe krijg ik dit goed werkend

Verwijderd

Topicstarter
Niemand met het zelfde probleem

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 19:53

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Extra -> opties -> spelling -> woordenlijst voor spellingscontrole?? En dan op Nederlands zetten?? Bij mij blijft 'ie dan gewoon op de gekozen taal hangen... (ook outlook 2k3).

Mischien moet je even kijken bij je configuratiescherm -> landinstellingen

HENG HENG

• Xypriz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-04 22:50

Xypriz

normaal gesproken dien je Proofing Tools te gebruiken om een additionele spellingscheck taal te installeren.

De door jou gekozen oplossing heb ik ook al eens toegepast onder Office 2000 maar ik weet niet of dit nog kan onder 2003. Je moest van de Nederlandse Office dan _alleen_ de NL spelling selecteren (custom install dus).

Staan de landinstellingen van je PC wel op NL? Dan zou hij in principe deze instellingen vast moeten houden op het moment dat je eenmaal de instelling goed zet binnen een Office app.

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt. Ik heb mijn toetsenbord Nederland aangegeven en nu werkt het wel. Snap alleen nog niet waarom het bij Word al wel werkte en waarom bij outlook niet. Blijft raar

Verwijderd

Prima, dat werkte ook voor mij :)

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Wat ik nog niet genoed zie staan is dat je ook je normal.dot kan aanpassen op je taalinstellingen, dat hij dus automatisch op Nederlands staan, aangezien Word wordt gebruikt als editor. Het vreemde is echter dat alle programma's werkten met de juiste taalinstelling, behalve bij Outlook.

Sjit. ik zie nu pas dat het een wat bejaarde koe is...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Voor de archiefwaarde nog even naar het juist subforum

SA > OFF

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.