[WinXP] Na stroomuitval niet meer door naar Windows

Pagina: 1
Acties:

• Jarcol
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-08-2025
Hallo,

Hier is het stroom uitgevallen omdat een kabel was doorgeknipt.. en nu start de pc niet meer door. Ik kom dus telkens tot het bootmenu, maar of ik nou veilige modus selecteer of normaal opstarten.. maakt allemaal geen verschil, de pc start opnieuw op en komt weer in dit menu terecht..

Heb ook al de laatst werkende configuratie te gebruiken, maar ook hier hetzelfde verhaal..

Aangezien ik niet doorstart naar windows kan ik dus ook geen systeemherstel doen!

Heeft iemand een idee hoe ik ervoor kan zorgen dat ie weer normaal doorstart?

alvast bedankt!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-04 16:02

HKS-Skyline

Vroooom ?

Klinkt als een brakke hdd, heb je een overspanningsbeveiliging op je pc of op een stekkerdoos?

als dat niet het geval is kan het zijn dat je hdd een opdonder heeft gehad (rest van het systeem ook, maar het hoeft niet gelijk stuk te zijn)

• Jarcol
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-08-2025
Maar dat betekend niet dat de hele hd kapot is, want anders had ie dit ook niet gedaan, wel?

Er zit trouwens wel stekkerdoos tussen..

Ik denk dat de bootload kapot is ofzow.. of zit ik erg verkeerd??

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:51
Je kunt met de installatie CD van XP kiezen voor het herstellen van je installatie. Je komt dan in het Herstelconsole. Dat is een soort DOS omgeving. Je kunt proberen of je met fixboot en fixmbr de bootsector en de Master Boot Record te herstellen.

Je kunt ook systeemherstel oproepen. Die staat hier:
c:\windows\system32\restore\rstrui.exe .

Succes

Verwijderd

is de stoom uitgevallen toen je computer aan stond?
als dat zo is denk ik dat HKS-Skyline gelijk heeft, want als het lezen en schrijven van je hdd opeens stopt, vallen de koppen op de platters en kan het dus beschadiging opleveren.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 21:41:
is de stoom uitgevallen toen je computer aan stond?
als dat zo is denk ik dat HKS-Skyline gelijk heeft, want als het lezen en schrijven van je hdd opeens stopt, vallen de koppen op de platters en kan het dus beschadiging opleveren.
? De koppen vliegen als het ware over de schijf heen, als jij het stroom uitzet dan draait de schijf langzaam uit en beschadigen de koppen niet de platters.
Dan moet er een force opkomen, dus vallen oid en draaien, dan is de kans groter.
En natuurlijk een overspanning, die bedoelt wordt door Skyline

Verder kan het ook zijn dat het systeem beschadigd is en waardoor hij nu automatisch steeds herstart.
Dat kan je meestal verhelpen met de restore functie van de XP cd.
opstarten van de CD (Mits dat werkt, maar moet werken, want legale cd start altijd op. En dan voor systeem herstel kiezen, volgens mij is dat F2

[ Voor 4% gewijzigd door Vorkie op 12-10-2004 21:51 ]

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:12
Ik heb het nogal gezien op Windows 2003 servers en meestal is het de registry die beschadigd is waardoor hij dus altijd maar opnieuw boot. Kan ook zijn dat de HD naar de andere wereld is en dat daardoor het registry beschadigd is maar dat zou mij verwonderen dat je er dan voordien geen last gehad hebt.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Pagina: 1