Hey, ik zit even met een probleem. Ik heb zojuist mijn site ingedeeld in header.php, left.php etc. Nu heb ik voor Left een andere CSS file nodig dan voor header. Ik heb in elke sectie een aparte CSS file included, maar nu gooit ie allerlei CSS styles door elkaar heen. Weet iemand hoe ik dat op kan lossen? Ik heb al gegoogled, maar ik kan er niets over vinden.
Is het wel een pagina? Zijn het frames? Ik begrijp niet helemaal hoe je bedopeld, een beetje meer uitleg over de situatie zou handig zijn.
"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS
dit is meer een php probleem dan een CSS probleem, maar goed:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| switch ($_GET['page']) { case 'left': $css = 'left.css'; include('left.inc.php'); die(); break; case 'index': $css = 'style.css'; include('index.php'); die(); break; default: include('doeffnormaalstommenephacker.php'); die(); break; } |
[ Voor 30% gewijzigd door SchizoDuckie op 12-10-2004 18:18 ]
Ik heb een index pagina gemaakt, genaamd index.html. Deze pagina heb ik vervolgens ingedeeld in verschillende secties, header, footer etc. En die in een eigen inc.php file geplaatst. In de huidige index.php include ik dus de header etc.
Als ik het dan goed begrijp is het gewoon 1 pagina. Dan hoef je dus ook niet verschillende stylesheets te gebuirken toch? Zolang je de elementen maar de juiste classes en id's geeft maakt het niet uit of alle css uit 1 file komt of niet... of blaat ik nou erg raar?Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 18:18:
Ik heb een index pagina gemaakt, genaamd index.html. Deze pagina heb ik vervolgens ingedeeld in verschillende secties, header, footer etc. En die in een eigen inc.php file geplaatst. In de huidige index.php include ik dus de header etc.
"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS
Ja, maar hoe geef je in een stylesheet verschillende link eigenschappen aan? A:link etc. ik heb er geprobeert om er een class van te maken maar dat lukte niet?
Verwijderd
Als je voor een deel van een pagina een andere stylesheet nodig hebt dan voor een ander deel van dezelfde pagina, dan deugt je stylesheet niet. Exact wat Ultimateb zegt.
Je moet de selectors voor style rules beter gebruiken. En als je wilt weten hoe je dat moet doen, dan moet je dus eerst zorgen dat je je basiskennis een beetje op peil brengt. En dat kun je in dit geval makkelijk zelf doen.
Als je het tegen mensen hebt die er wel iets vanaf weten, dan moet je met meer informatie komen. Wij hebben er weinig belang bij om allerlei informatie aan jou te gaan onttrekken.
In dit geval is er zoveel informatie online beschikbaar dat je er een hoop zelf van kunt opzoeken. En als je iets niet kunt vinden (wat in dit geval erg sterk is) kun je altijd zelf nog wat proberen. En als je er dan nog steeds niet uitkomt, dan kun je het hier posten met exacte voorbeelden van wat je geprobeerd hebt.
Ik raad je ernstig aan om even Forumgrdrag door te lezen.
Je moet de selectors voor style rules beter gebruiken. En als je wilt weten hoe je dat moet doen, dan moet je dus eerst zorgen dat je je basiskennis een beetje op peil brengt. En dat kun je in dit geval makkelijk zelf doen.
Met dit soort zinnen moet je niet aankomen op een forum. Je vertelt niet iets aan mensen die er helemaal niets van snappen. Als je dit tegen een willekeurig persoon op straat vertelt, haalt die persoon zijn schouders op, omdat het hem niets kan boeien en omdat hij er niets van af weet.Ik heb er geprobeert om er een class van te maken maar dat lukte niet?
Als je het tegen mensen hebt die er wel iets vanaf weten, dan moet je met meer informatie komen. Wij hebben er weinig belang bij om allerlei informatie aan jou te gaan onttrekken.
In dit geval is er zoveel informatie online beschikbaar dat je er een hoop zelf van kunt opzoeken. En als je iets niet kunt vinden (wat in dit geval erg sterk is) kun je altijd zelf nog wat proberen. En als je er dan nog steeds niet uitkomt, dan kun je het hier posten met exacte voorbeelden van wat je geprobeerd hebt.
Ik raad je ernstig aan om even Forumgrdrag door te lezen.
code:
1
| <link rel="stylesheet" href="/css.php" type="text/css" media="screen" /> |
PHP:
1
2
3
4
5
6
| <? header('Content-type: text/css'); // en hier stel je met php je css samen.... ?> |
Door je css file met php te genereren dus. Je kan dan alle gebruikelijke php functies gebruiken; includes, data ophalen met $_GET vars enzo
1 nadeel; je css wordt per pagina opnieuw gedownload, want .php wordt nu eenmaal niet gechached
http://www.plesetsk.be/css.php is zo 'n door php gegenereerde cssfile, en je ziet het: er is geen verschil te zien bij het eindresultaat
[ Voor 20% gewijzigd door Ibex op 12-10-2004 21:33 ]
Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be
Ik sluit me aan bij Cheatah; leer eerst maar eens fatsoenlijk CSS en 10 tegen 1 dat je er dan achter komt wat je nu fout doet...
Intentionally left blank
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()