Intel 530 LGA 775 Boot (83 graden!)

Pagina: 1
Acties:

• nielsdegrave
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-01-2024
Vanmiddag heb ik een Asus p5gd1 geinstalleerd met p4 530 3.0ghz so775 Boxed cooler.
alles werkt correct, na het aanzetten ga ik de bios in en vind hier tot mijn verbazig een temperatuur van 83 graden! terwijl hij als mainboard temp 25 graden aangeeft.

Op tweakers ben ik tegengekomen dat het normaal is dat de temperatuur iets heter word aangegeven dat ie is, maar dit vind ik wel heel extreem! ben ik nog nooit tegengekomen.

In de knowledge base van asus zelf ben ik ook niets tegekomen betreffende dit probleem.

Iemand misschien zelfde probleem gehad met dit bord?

alvast bedankt

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Heb je je koeler correct gemonteerd? Wordt de heatsink wel warm?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• nielsdegrave
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-01-2024
Heb inderdaad de koeler goed gemonteerd, zit ook stevig gemonteerd.

ga straks nog even nakijken of ribben ook echt warm worden. (computer staat niet bij mij maar bij familie, heb daar nu ook geen inet beschikbaar)

Ga nu ook nog even kijken voor een nieuwe bios versie.

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
ja check t even ik heb de 540 die wordt tijdens booten 50 graden is nogal een verschil...ik gebruik overigens gewoon de cpu koeler...kijk even of je die pinnetjes goed heb door geklikt...je moet echt een "klik" horen als je dat niet heb dan heb je kans dat er 2 omhoog staan...meestal die 2, die schuin tegen over elkaar staan, dan zit er nie lekker op

• Thomson
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-01-2025
zit er iets koelpasta achtig tussen?

Verwijderd

Lijkt me de koelpasta ja.. ;)
Pagina: 1