[php] member id includen in website

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:20
http://wirdum.smartserv.nl/profielen/profiel.php?mid=2

gaat effe hierom, dit is een klein members systeempje

als ik bv die mid=2 verander in mid=3 ..dan zie je dus gewoon die teksten die in de database staan.

nou wou ik voor elke id een nieuwe php pagina maken.

hoe krijg ik het voor mekaar om het zo te hebben dat mid=2 gelijk koppeld aan een site ..dus een nieuwe pagina met de database tekst erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Kijk met php welk nummer er staat en zoek dan in de database welke tekst bij dat nummer hoort :?

[ Voor 3% gewijzigd door André op 12-10-2004 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

ik snap je vraag neit helemaal :? voor elke id een nieuwe php pagina maken? Dus gewoon een template met variabele text zeg maar :?

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
Papa Eend schreef op 12 oktober 2004 @ 17:59:
ik snap je vraag neit helemaal :? voor elke id een nieuwe php pagina maken? Dus gewoon een template met variabele text zeg maar :?
ja da's m'n id, dat je niet meer in je balk die 2 kan wijzigen..door hem te includen, maar hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Rudyyy schreef op 12 oktober 2004 @ 18:06:
[...]
ja da's m'n id, dat je niet meer in je balk die 2 kan wijzigen..door hem te includen, maar hoe?
dus je wil dat bijv. iemand alleen zijn eigen profiel kan zien?

ten eerste zou je md5() over dat nummer heen kunnen gooien zodat je een 32 byte string krijgt als bijv. de ID, dat is wat moeilijker te raden.

Verder kan je natuurlijk met session functies werken :)

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Laatst online: 10-09 22:45
Member ID in een session zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
ja, en dan ieder een eigen pagina, dan heb je dus gewoon verschillende pagina's, dat kun je dus niet zien in mn membersysteempje, in session zetten...wat moet ik me daarbij voorstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:30

Guldan

Thee-Nerd

Eerst zet je een member id in een session, deze kan via een login systeem geset worden. Daarna kijk je bij het profile welke id ingevuld is (in de URL dus profile.php?id=1). Deze vergelijk je met het id dat in je sessie staat.
Als deze gelijk is dan kun je het profiel bewerken en als deze niet gelijk is dan kun je helemaal niets veranderen.
hoop dat je het nog snapt. Ik heb het zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen.

edit:
geloof dat dit is wat jebedoelt

om uitleg over sessie te vinden kijk op www.php.net/session_start.

In het kort: Een sessie is een code die per venster van je internet browser veranderd. Deze is dus uniek per venster. Je kunt ook in je sessie, variablen zetten die dus zodra de sessie code (session_id) veranderd ook niet meer bestaan. Hierdoor kun je met sessie's een redelijk veilig login systeem bouwen. Hoop dat het wat duidelijk is.

[ Voor 41% gewijzigd door Guldan op 12-10-2004 18:35 ]

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
ja nu ist duidelijk !nu kan ik me voolopig wel redden, dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
in pseudo-php-code:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
if(!admin)
{
  if(getvar-UID != session-UID)
  {
    die("eek!");
  }
   //laat zien
}

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:36
Papa Eend schreef op 12 oktober 2004 @ 18:13:
[...]
ten eerste zou je md5() over dat nummer heen kunnen gooien zodat je een 32 byte string krijgt als bijv. de ID, dat is wat moeilijker te raden.
*Mompelt iets over "security by obscurity"....

Regeren is vooruitschuiven

Pagina: 1