XP SP2 Setup stalled na 34 minuten

Pagina: 1
Acties:

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 10:55

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Topicstarter
Ik denk dat ik het hier maar moet posten want ik zou niet weten waar anders, dit is het verhaal:

Gisteren hield mijn mooie monitor er mee op, hij had al langer problemen met zijn condensator (10 minuten wachten voordat ie aan wilde enzo) en gister gaf die dan eindelijk de geest. Klote, maar verwacht en monitors zijn lang niet meer zo duur als 6 jaar geleden toen ik het trouwe beestje kocht.

Mijn computer deed het overigens daarna prima op een tweede monitor. Toen ik echter even een monitor leende van een vriend van me die ook hier in de studio werkt gaf die meteen een error op boot : "PRESS ANY KEY TO REBOOT", die error kende ik, een van mijn IDE kabels is brak en dus heb ik die meteen maar vervangen. Hij ziet dan de harde schijf niet; gefixed en niks aan het handje.

Hij leek te werken, maar toen stallde die opeens midden in de windows XP boot. Raar natuurlijk, dus ik doe een schijfcheck (niks aan de hand) en start op in safe mode. Hij bleef hangen op mup.sys en dat is dus een gaere error.

Een google vertelde me dat het kan liggen aan een USB2.0 kaart (heb ik niet) aan een PCI kaart (heb alleen een soundblaster erin, en ook zonder die kaart deed hij het niet) of aan mijn geheugen (getest met een boot cd en niks mee aan de hand).
ook nog via de recovery-bash geprobeert om die mup.sys te disablen maar dan crashed hij doodleuk op de volgende in de lijst (NDIS in dit geval)

In arre-moede ben ik toen maar windows opnieuw gaan instaleren, eerst over de oude heen, maar toen die setup crashte had ik er zat van en heb ik mijn c geformateerd (ik sla nooit belangrijke dingen op op mijn systeem schijf om excact dit soort dingen dus dat was niet heel erg). Maar mijn windows setup crasht nog steeds. En steeds op hetzelfde stukje. Namelijk als er nog 34 minuten over zijn en als hij zijn 'devices' aan het installeren is.

Dus ik dacht, nou dan zal het mijn videokaart wel zijn, misschien dat de stervende monitor dat kreng mee heeft genomen in zijn val, en ik las inderdaad op google in relatie tot die mup.sys iets dat dat te maken kon hebben met nvidia kaarten. Ik naar de winkel even een nieuwe gehaald (ati dit keer) en het hele proeces herhaald. No joy. Hij crasht op dezelfde plek. (ook met een andere install cd overigens).

Ik ben nu toch echt door al mijn mogelijkheden heen dus als IEMAND nog iets weet... ik snap er echt helemaal niets meer van. :( :'(

Stoer; Marduq

Verwijderd

Tip: houd je verhaal in het vervolg wat korter, ik ben namelijk bang dat niet veel mensen de moeite zullen nemen het geheel door te lezen.

Verder las ik iets over mup.sys in combinatie met de muis in combinatie met de usb poort. Dit is de link:
http://www.computing.net/windowsxp/wwwboard/forum/97354.html

Een ander oorzaak zou kunnen zijn een corrupte harddisk. Zie deze link:
http://www.annoyances.org/exec/forum/winxp/1084300005

Kortom er kunnen veel oorzaken zijn van dit probleem. Ik zou als ik jou was eens opstarten met een cd met diagnose tools (bvb. de ultimate boot cd staat hier op got een link of zoek met google) en doe eens een algehele hardware test.

• XangadiX

XangadiX

Topicstarter
hmm, sorry, ik dacht laat ik zo volledig mogelijk zijn dan krijgen we geen dingen die ik al geprobeert heb, maar ik ga die ultimate boot cd eens proberen, misschien dat er iets heel anders kapot is dan ik dacht

thx, voor de tip iig

Stoer; Marduq

Verwijderd

Gezien het begin van je verhaal, zeker met een brakke IDE kabel, en de melding over 'PRESS ANY KEY TO REBOOT' , wat vaak een HD probleem is, denk ik dat het wijs is om te beginnen met het controleren van je harde schijf.

Verwijderd

Probeer even de onboard devices uit te zetten. (Vooral ac97 sound) Na de install kunje ze meestal gewoon weer aanzetten. Heb hier hetzelfde probleem gehad met w2k.

• XangadiX

XangadiX

Topicstarter
Celcius krijgt de koelkast, maar mag niet door voor de grote prijs,

Na een extensive diagnose met de Ultimate boot disc (dank voor die tip!) bleken mijn harde schijven prima in orde te zijn. Ook de USB2.0 hub (waar eerder sprake van was) is niks mis mee. Uiteindelijk alles uitgezet om te installeren en daarna 1` voor 1 aangezet. Het blijkt dat de Lan controller op mijn moederbord gaar is (als ik hem aanzet dan crasht het systeem weer) dus.

Nou voor de volledigheid dus (en de search):

deze error wordt veroorzaakt door een brakkende pci-bus, in je bios alles uitzetten doet wonderen en om de error te vinden kun je daarna alles 1 voor 1 aanzetten

(en ja voor niks dus mijn c schijf gewist :'( )
(maar ik draai nu wel lekker XP SP2 ;) )

Stoer; Marduq

Verwijderd

Damn, we hebben hier net een paar maanden een leuke nieuwe koelkast...
Mag ik de helft in contanten misschien opvragen?
:)
Pagina: 1