Toon posts:

[Excel] vert.zoeken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in excel een functie gemaakt met vert.zoeken. Op het eerste werkblad (Afdeling 1) heb ik een aantal namen staan en wat getallen, nu heb ik op werkblad 4 (zoeken) de volgende functie gemaakt:

=VERT.ZOEKEN(C1;'Afdeling 1'!A11:D20;3)

Dit gaat prima en hij doet het perfect. Alleen nu wil ik ook in de andere afdelingen zoeken die op werkblad 2 (Afdeling 2) en op werkblad 3 (Afdeling 3) zelf had ik de volgende functie alleen hij werkt niet:

=VERT.ZOEKEN(C1;'Afdeling 1'!A11:D20;'Afdeling 2'!A11:D19;'Afdeling 3'!A11:D18;3)

Afdeling 2 en afdeling 3 hebben minder personen in dienst vandaar dat D gewijzigd is.

Kan iemand mij hiermee helpen of is het niet mogelijk dit op meerdere tabbladen.

Verwijderd

Begrijp ik goed dat je een naam/waarde wilt opgeven in cel c1 van werkblad 4 (zoeken)?
Bij de waarde in c1 wil je de waarde uit de derde kolom in het opgegeven bereik terugzien, onafhankelijk van of c1 voorkomt in afdeling 1, 2 of 3?
Ik denk dat je dan een aantal functies moet gaan nesten:
=ALS(ISGETAL(VERT.ZOEKEN(C1;bereik1;3;ONWAAR));(VERT.ZOEKEN(C1;bereik1;3;ONWAAR));(ALS(ISGETAL(VERT.ZOEKEN(C1;bereik2;3;ONWAAR));(VERT.ZOEKEN(C1;bereik2;3;ONWAAR));(ALS(ISGETAL(VERT.ZOEKEN(C1;bereik3;3;ONWAAR));(VERT.ZOEKEN(C1;bereik3;3;ONWAAR));"gekske")))))

Om zomaar eens een draak neer te zetten. :X
De term "onwaar" geeft steeds aan dat er niet benaderd mag worden, de waarde moet exact gevonden worden.