We hebben een raar probleem met een (redelijk nieuwe) Dell pc hier. De pc zit in een domein (Windows 2000 server). Op de server staat tevens een gesharede map met veel docs. Als we met word of excel (maar ook gewoon via explorer) deze map openen vanaf een werkstation, dan blijft de betreffende applicatie waarmee de map wordt geopend soms (dus niet altijd) zo'n 10 tot 15 seconden hangen. De bekende melding "reageert niet" komt dan even in de blauwe balk te staan. Na het hangen verdwijnt deze en kunnen we weer snel door de map browsen zoals het hoort.
Ik kan de oorzaak van dit probleem maar niet achterhalen. Ik heb het wel vaker gezien bij XP-computers binnen een 2000-domein. Ik heb verschillende netwerkdrivers (Intel 100 Pro VE) geprobeerd; verschillende instellingen (100 full duplex, half duplex, transportbesturing uit/aan etc) maar de problemen blijven.
Tijdens dit 'hangen' is er geen enkele ongewone activiteit in de taskmanager waar te nemen; nauwelijks cpu-belasting en geen zichtbare netwerkactiviteit.
Heeft iemand enig idee wat dergelijke problemen zou kunnen veroorzaken?
Ik kan de oorzaak van dit probleem maar niet achterhalen. Ik heb het wel vaker gezien bij XP-computers binnen een 2000-domein. Ik heb verschillende netwerkdrivers (Intel 100 Pro VE) geprobeerd; verschillende instellingen (100 full duplex, half duplex, transportbesturing uit/aan etc) maar de problemen blijven.
Tijdens dit 'hangen' is er geen enkele ongewone activiteit in de taskmanager waar te nemen; nauwelijks cpu-belasting en geen zichtbare netwerkactiviteit.
Heeft iemand enig idee wat dergelijke problemen zou kunnen veroorzaken?
[ Voor 12% gewijzigd door FaceDown op 12-10-2004 17:32 ]
Groetjes, FaceDown.