Netwerk blijft 'hangen'..

Pagina: 1
Acties:

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-05 13:25

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
We hebben een raar probleem met een (redelijk nieuwe) Dell pc hier. De pc zit in een domein (Windows 2000 server). Op de server staat tevens een gesharede map met veel docs. Als we met word of excel (maar ook gewoon via explorer) deze map openen vanaf een werkstation, dan blijft de betreffende applicatie waarmee de map wordt geopend soms (dus niet altijd) zo'n 10 tot 15 seconden hangen. De bekende melding "reageert niet" komt dan even in de blauwe balk te staan. Na het hangen verdwijnt deze en kunnen we weer snel door de map browsen zoals het hoort.

Ik kan de oorzaak van dit probleem maar niet achterhalen. Ik heb het wel vaker gezien bij XP-computers binnen een 2000-domein. Ik heb verschillende netwerkdrivers (Intel 100 Pro VE) geprobeerd; verschillende instellingen (100 full duplex, half duplex, transportbesturing uit/aan etc) maar de problemen blijven.

Tijdens dit 'hangen' is er geen enkele ongewone activiteit in de taskmanager waar te nemen; nauwelijks cpu-belasting en geen zichtbare netwerkactiviteit.

Heeft iemand enig idee wat dergelijke problemen zou kunnen veroorzaken?

[ Voor 12% gewijzigd door FaceDown op 12-10-2004 17:32 ]

Groetjes, FaceDown.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik heb ergens gelezen... maar ik weet het niet meer precies..... dat windows dan gaat kijken of er nog "taken (remote tasks ofzoiets) of dingen voor het schedule open staan op de server. lekker vaag. he. dat timeout en dan werkt het weeer normaal.
:?

(enne het probleem is toch niet je antivirus software?)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Ik heb Norton autoprotect uitgeschakeld en het probleem deed zich nog steeds voor.

Kun je iets meer vertellen over die remote tasks?

Groetjes, FaceDown.

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn netwerk, maar nog een graad erger dan jouw probleem.

Ik moet bijna 3 minuten wachten totdat het netwerk weer functioneel is. Geen enkele computer kan elkaar in die periode pingen, netwerktransfers vallen dood, en 't muziek wat ik rechtsstreeks vanaf mijn server speel hakkelt en stopt, laat Media Player struikelen, explorer loopt vast, totdat Media Speler doorkrijgt dat er niet meer gespeeld kan worden.

MSN is intussen afgesloten, en mijn browser (IE) geeft al een wit beeld aan. Nerveus knippert er 1 lampje op de router: mijn Bittorrent Client die steeds verbinding zoekt, maar niet kan krijgen. Spuugzat word ik ervan...

[ Voor 5% gewijzigd door Scyth op 13-10-2004 14:50 . Reden: grammaticafoutje en meer ]

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

FaceDown schreef op 12 oktober 2004 @ 17:29:......Op de server staat tevens een gesharede map met veel docs....
Wat is veel?

Als ik dit nagaa bij mezelf in een map met veel mp3's dan moet m'n pc ook ff nadenken.

Wat nou als je die documenten eens onderverdeelt in verschillende mappen? (tis maar een idee dat zo bij me te binnen schiet)

[ Voor 5% gewijzigd door nowell op 13-10-2004 15:03 ]

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
nowell schreef op 13 oktober 2004 @ 15:01:
[...]

Wat is veel?

Als ik dit nagaa bij mezelf in een map met veel mp3's dan moet m'n pc ook ff nadenken.

Wat nou als je die documenten eens onderverdeelt in verschillende mappen? (tis maar een idee dat zo bij me te binnen schiet)
Ow nee dat is het probleem niet. Ik zei 'veel' maar de grootste map bevat iets van 300 documenten. Maar ook als je een map opent met 10 mappen en een paar documentjes dan komt het al voor.

Groetjes, FaceDown.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

FaceDown schreef op 13 oktober 2004 @ 14:21:
Kun je iets meer vertellen over die remote tasks?
Sorry , nu pas gevonden. Was voor netwerktoegang op me clients. (van xp naar me) Zal dus wel niet van toepassing zijn. maar toch (baat het niet dan kost het maar 5 minuten)

Windows controleertd of er geplande taken moetn worden uitgevoerd. Om dat uit te schakelen moet je in je registry HKLM\ Software\microsoft\windows\Currentversion\Explorer\RemoteCOmputer\Namespace\D6277990-4c64-11cf-8d87-00aa0060f5bf verwijderen (uiteraard eerst een backup maken van die key)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Hm dat ga ik in ieder geval even proberen. Ik weet nog niet wanneer ik weer bij het betreffende bedrijf kom, dus de uitslag kan even op zich laten wachten!

Verdere tips zijn altijd welkom!

Groetjes, FaceDown.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

makkelijker is effe TweakXP te downloaden, daar zit een optie "Speedup network access" waarom o.a. bovenstaande key word aangepast voor het checken van de "Tasks" en de timeout wordt aangepast.

Dit is overigens één van de redenen waarom ik op de zaak op dit moment nog steeds Windows 2000 uitrol ipv XP (We hebben de licenties namelijk wél).

Ten eerste vanwege deze bugs, ten tweede dat ik bij elke pc de profielen weer op CLASSIC mag gooien ipv teletubbie zooi (Ja Win2k ziet er in 1 keer gewoon GOED uit).

ten derde een stukje eenheid binnen het bedrijf maar het belangrijkste vind ik die popi zooi zoals die MSN dingen en die teletubbie troep een van de redenen dat ik XP niet wil uitrollen.

Servers zijn overigens wel allemaal Windows 2003.

[ Voor 61% gewijzigd door Fairy op 13-10-2004 22:21 ]

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Ik heb TweakXP geinstalleerd en die tweak uitgevoerd maar het probleem blijft. Het probleem doet zich nu voor op 2 nieuwe Dell pc's (verschillende configs; 1 optiplex en een dimension).
3 Oudere pc's (rond de 1 Ghz) kennen geen problemen.

Wat heb ik nu geprobeerd;

Andere bekabeling;
Andere ingangen op de router;
Verschillende drivers voor netwerkkaart;
Andere netwerkkaart;
Verschillende instellingen van de netwerkkaart geprobeerd;
Verse installatie van XP (SP2);
Office 2000 -> Office 2003;
Register network-speedup-tweak;

Niets helpt! En we hebben het hier over een Win2k server met alle updates, en slechts 5 werkstations (alle XP SP2)!!

Ik weet werkelijk niet meer waar ik nu nog zoeken moet.. ;(

[ Voor 3% gewijzigd door FaceDown op 29-10-2004 16:01 ]

Groetjes, FaceDown.

Pagina: 1