Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-06 15:56
mijn videokaart maakt de laatste tijd rare geluigen. niet de cooler maar een ander geluid dat ik vroeger had bij het Vloeiend schuiven in internet explorer. dit geluid maakt ie nu ook als het uit is en bij programma's waarin een soort fade in effect gebruikt wordt doet ie het ook...voorbeelden: ik start 3dmark op dan komt dat logo dan maakt ie dat geluid en als ik erin zit niet meer. bij cssource maakt ie het geluid de hele tijd in het menu maar als ie de map laad niet ... (in het spel trouwens ook een beetje)...

wat is dit, het is een best hard en irritant geluid, kwist niet eens dat een videokaart geluid kon maken btw :)

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:18

Tux

Waarschijnlijk gaat het fannetje op de GPU sneller draaien, omdat de GPU warmer wordt van intensieve dingen. Door de hogere frequentie van de fan kan er iets gaan resoneren.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
intensive dingen zoals scrollen :|

[ Voor 44% gewijzigd door YoshiBignose op 12-10-2004 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
kom op mensen, iemand weet toch wel wat het is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-06 22:42

Piggen

Lekker bakkie

niet kicken binnen 24 uur aub

Misschien zit er idd tempatuurregeling op je kaart. Kijk eens of je dat misschien uit kunt zetten ergens.
Of misschien zit er stof tussen ofzo.

[ Voor 12% gewijzigd door Piggen op 12-10-2004 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

omg...ik zal voortaan eerst de OP maar lezen :/

[ Voor 76% gewijzigd door Yellowneck op 12-10-2004 20:54 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
niet de cooler maar een ander geluid dat ik vroeger had bij het Vloeiend schuiven in internet explorer

maar het is wel dat geluid alleen ik krijg het nu heel vaak, als ik game zelfs constant :? en hoe bedoel je de temperatuurregeling uitzetten, hoe werkt dat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomson
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-01 10:11
Ik zit hier nu ook op een andere pc dan normaal. Deze maakt ook zo'n af en toe een echt vervelend piepgeluidje maar het is echt niet de grafische kaart hier want die is meegekomen uit een ander systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Is het dan nie gewoon dat die harder begint te draaien, dus beter begint te koeler?..3D Mode heet dat ofzo? :?

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik heb exact hetzelfde. Zodra ik bijvoorbeeld scroll in IE maakt mijn Asus GeForce 5900 herrie. Ik dank dat het toch de fan(s) zijn, want het is het zelfde geluid als wanneer ik een 3D toepassing opstart.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
nee het is mijn fan niet iig niet dat ie sneller gaat draaien dit is piepachtig fan is wind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107117

Ik denk dat het toch wel de fan is, aangezien deze bij videokaarten altijd op de kop hangen.. Dat is niet zo goed voor fans. Mijn oude GeForce 2 met een 40mm fan is 2x stuk gegaan.. (de fan dan). Uit narigheid maar een 60mm CPU fan eropgezet, die wel goed werkt..

VGA fans zijn altijd wel brak.. Hij maakte ook wazige geluiden.. :P Die rotatie-bladen zaten los.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knifto
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-06 14:35
Ik heb dit ook een keer gehad, en na veel hoor zoek, en fan stilzetwerk kwam ik erachter dat dit geluid uit mn voeding kwam. Ik heb mn voeding vervangen en geen probleem meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
zucht, denk je dat ik het verschil tussen mijn voeding en mijn geluidskaart niet hoor? fans...beschadigd?? NEEEE! hij doet het toch alleen bij bepaalde dingen....alhoewel hij het nu oook tijdens het gamen doet....naja maar is het niks ernstigs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
YoshiBignose schreef op 13 oktober 2004 @ 18:59:
zucht, denk je dat ik het verschil tussen mijn voeding en mijn geluidskaart niet hoor? fans...beschadigd?? NEEEE! hij doet het toch alleen bij bepaalde dingen....alhoewel hij het nu oook tijdens het gamen doet....naja maar is het niks ernstigs?
Tering ...relaxed dude. Iedereen probeert je alleen maar te helpen hoor.. 8)

Al eens geprobeert om de fan stil te zetten en dan kijken of het geluid er nog is? Het is misschien niet de fan zelf, maar de fan kan wel een resonantie ergens anders veroorzaken. (Dan ligt de oorzaak dus indirect wel bij je fan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:56
Nou, lekker dat was voor hem ook de laatste keer dat hij jou hielp :/ :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
hij hielp me niet met zo'n antwoord, ik zeg alleen zo vaak het komt uit mijn videokaart en dan zijn er nog mensen die zeggen: ja bij mij kwam het uit mijn voeding...zucht..maja ik heb het dus als ik scroll ook (terwijl vloeiend schuiven uitstaat) maar als ik gewoon niks doe, zoals nu dit bericht typen, dan is er niks aan de hand, en als ik een game op start gaat de fan sneller draaien, maar is er ook niks aan de hand, tot er dus fade-out /in dingen komen ofzo...ik snap het niet..

fan stil leggen en kijken of het er nog is...maak je een grapje ofzo? dus ik moet mijn fan uit doen en dan ff cs: source gaan spelen? ok ik zal het testen...:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHaFalleN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-06 15:08
Ik herken denk ik wel jou 'probleem' Het zijn de voltage regulators op je kaart. Ik heb t ook met mijn 6800le. Er schijnen spoeltjes op je kaart te zitten die gaan resoneren als ze hard moeten werken. Ik weet er echter ook niet al het fijne van, het schijnt in ieder geval geen kwaad te kunnen, maar er is ook niks aan te doen...

Of weet iemand anders er nog meer zinnigs over te vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Nu je het zegt ja, dat zal het naar aller waarschijnelijkheid zijn. Ik heb een Asus A7N8X-E Deluxe moedebord, wanneer ik mijn CPU 100% stress hoor ik een soort krassend, sissend geluid. Het komt onder mijn mosfets vandaan, dus een van de spoelen daar onder.
Gebruik de search en je zal veel topics hierover vinden.

[ Voor 200% gewijzigd door Yellowneck op 13-10-2004 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
tHaFalleN, bedankt, dat lijkt me tenminste eindelijk is een logische verklaring...
en jij ook bedankt geelnek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117427

ik heb ook de 5900xt gehad had het zelfde het is zeker niet de fan het zijn als ik het goed heb de condensatoren stond in en 6800le topic [i khad o pde 5900xt een cpu koeler gezegt en het probleem was er nog]
nu heb ik een 6800le met alle pipe's[na de pipe's te activeren kwam het] geluid als de 5900xt ook had weer alleen die 5900 deed het standaard al zonder overklok of mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-06 14:41
dubeelpost

[ Voor 98% gewijzigd door Rey Nemaattori op 13-10-2004 23:29 . Reden: dubbel ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-06 14:41
YoshiBignose schreef op 13 oktober 2004 @ 20:39:
hij hielp me niet met zo'n antwoord, ik zeg alleen zo vaak het komt uit mijn videokaart en dan zijn er nog mensen die zeggen: ja bij mij kwam het uit mijn voeding...zucht..maja ik heb het dus als ik scroll ook (terwijl vloeiend schuiven uitstaat) maar als ik gewoon niks doe, zoals nu dit bericht typen, dan is er niks aan de hand, en als ik een game op start gaat de fan sneller draaien, maar is er ook niks aan de hand, tot er dus fade-out /in dingen komen ofzo...ik snap het niet..

fan stil leggen en kijken of het er nog is...maak je een grapje ofzo? dus ik moet mijn fan uit doen en dan ff cs: source gaan spelen? ok ik zal het testen...:)
Misschien gaat de fan nog harder draaien dan ie al deed en gaat ie daarom resoneren ;)

Alsiemand een lichtelijk offtopic antwoord geeft dan neger je um tog gewoon??? Niet zo lichtgeraakt doen, als we allemaal opgefokt reageren hebben we in no time diike falmewars hier..

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93195

Nou ik heb hetzelfde hier ...en kan je er wat tegen doen of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:03

Thandor

SilverStreak

Je kunt lijm op die spoeltjes spuiten. Hot-Glue van een lijmpistool wel te verstaan :). Zo kunnen ze niet meer trillen ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/dekkers/index.html/Tweakers/piep1.jpg
Lijm op de spoelen

[ Voor 30% gewijzigd door Thandor op 23-10-2004 23:13 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maar ut gaat over de videokaart en niet de moederboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:20
Nou....

Ik had er ook last van met mijn Club3D 5900XT, er kwam idd geluid uit de kaart, maar met het vervangen van mijn voeding was het dus wel opgelost.... misschien dat het door te lage voltages veroorzaakt werd?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Anoniem: 93195 schreef op 23 oktober 2004 @ 23:16:
maar ut gaat over de videokaart en niet de moederboard
Maar op een videokaart zitten ook spoeltjes ;). Kan ook in een andere vorm zijn, maar het plaatje hierboven geeft iig een idee van hoe je het kunt fixen :)

@XanderH
Voltages van een PSU spelen inderdaad een rol bij het piepen van die spoelen. Toen ik mijn Q-Tec 420 PSU* nog had, had ik op hogere frequenties van CPU ook last van piepjes. Met een Antec Truepower 480 had ik dit niet :) .
Die Q-Tec had de -12 iig op -13,2 lopen. Niet echt goed dus

Topics m.b.t. piepende onderdelen ;) :
Sissende moederborden
Hoge, irritante piep uit... Moederbord (A7N8X)?

*Ik weet het grote schande :/

[ Voor 48% gewijzigd door Thandor op 23-10-2004 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dus ff lijmen ......mmmm de winkels zijn al dicht ...:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
En als het de fan is soldeer je de draadjes aan 2 molex pinnetjes en sluit je de fan rechtstreeks aan op 7V via een molex van je PSU.
Of je koopt zo'n passieve Zalmal koeler, wel oppassen hiermee.
[rml][ VGA] Sapphire Radeon 9800pro Artifacts[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Zalman ZM80D-HP of Arctic ATi/nV Silencer zijn goede koelmethodes.

Bij de Arctic Silencer moet je je er even in verdiepen welke revisie je moet hebben. Gelukkig is daar genoeg over te vinden in topics @ GoT of andere fora. Je kunt desnoods de leverancier mailen. Op de website van Arctic Cooling zal ook vast wel wat info staan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thandor schreef op 23 oktober 2004 @ 23:17:
[...]
Maar op een videokaart zitten ook spoeltjes ;). Kan ook in een andere vorm zijn, maar het plaatje hierboven geeft iig een idee van hoe je het kunt fixen :)
[/sub]
nou ik heb op mijn videkaart niet van die spoeltjes eropzitten en ook niet wat er op lijkt (5950) maar op me moederbordje heb ik al die spoeltjes gelijmd maar nog dat geluid(je)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb jij het opgelost nou of niet ....ik zit er nog mee :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Het zijn ook geen andere chipjes ?
Probeer eens goed te luisteren waar het vandaan komt.

Welke voeding heb je btw ?. De kwaliteit van de voeding speelt ook een rol bij het wel of niet piepen. (iig wel als spoelen piepen ;))

Als het een Q-Tec is, dan weet ik genoeg :X

[ Voor 12% gewijzigd door Thandor op 27-10-2004 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee een chieftec h
is het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burner13
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
t is je voeding ja...hier heb ik t ook vaker gehoord.
zou mn god niet weten wat het is in de voeding, maar het werkt nog... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Burner13 schreef op 28 oktober 2004 @ 11:51:
t is je voeding ja...hier heb ik t ook vaker gehoord.
zou mn god niet weten wat het is in de voeding, maar het werkt nog... :)
Het hoeft niet perse in de voeding te zitten (kan wel), verkeerde voltages door een slechte voeding kunnen ook de oorzaak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hier nog steeds last van .....

en het is mijn videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Piept de kaart in een andere PC ook zo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

......ja..

ik had dit probleem ook een heel poos geleden en toen werd er gezegd dat je smooth scrolling uit moet zetten en het werkte ook...maar later kwam het zlefde geluid terug als ik iets deed een spel of zo iets waar mijn pc erg druk mee was

[ Voor 94% gewijzigd door Anoniem: 93195 op 31-01-2005 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117981

De enige keren dat ik beeldveranderingen geluid heb horen maken, was als de geluidskaart te dicht bij de grafische kaart zat of de draden van naar de luidsprekers recht langs de VGA kaart lopen. Heb je al eens geluisterd als je boxen uitstaan? En komt het geluid niet uit de monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het komt niet uit de monitor of de boxen 100% zeker
Pagina: 1