Wireless Lan, met usbmodem

Pagina: 1
Acties:

• MaartenK18
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-01-2022
Ik zit met het volgende probleem.

Ik ga binnenkort een notebook aanschaffen waar wireless lan op zit.
Aangezien ik op zowel mijn pc als op mijn notebook op internet wil kunnen, lijkt mij het handig om de wireless lan dan ook te gebruiken. Mijn pc zou ik het liefst op de normale aansluiting behouden.
Mijn ADSL-modem heeft enkel een USB-aansluiting, waardoor het direct plaatsen op bv. een router/AP niet mogelijk is.

Wie kan mij vertellen hoe ik dit probleem op kan lossen ??

Bij voorbaat dank,

MK.

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:15

Tux

Een NAT-routing programma op de pc met internet installeren. Een accesspoint opzetten (zodat er een draadloos netwerk tussen laptop en pc komt) en op de laptop het ip van de computer als default gateway instellen e.d.

Het lijkt me dat je met deze informatie er wel achter kan komen :P

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• MaartenK18
OK, bedankt.

Maar helaas ben ik niet zo'n kenner op dit gebied, wat raad je me aan om aan te schaffen en wat voor soort programma zou dat zijn ??

• MaartenK18
Is er ook een oplossing dat ik mijn pc uit kan zetten maar toch nog internet kan hebben op mijn notebook ?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Software: Standaard in Windows: Internet Delen
Hardware: een PCI of USB wireless NIC.

Dan draai je gewoon adhoc, is het goedkoopst.

NB: Je gewone PC waar internet is aangesloten, meot wel aan staan wil je op je lappie kunnen netten.
MaartenK18 schreef op 12 oktober 2004 @ 17:34:
Is er ook een oplossing dat ik mijn pc uit kan zetten maar toch nog internet kan hebben op mijn notebook ?
Zie post van de persoon onder mij.

Jou reactie stond er nog niet op het moment dat ik dit tikte :)

[ Voor 40% gewijzigd door RaZ op 12-10-2004 17:43 ]

Ey!! Macarena \o/

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:14

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

MaartenK18 schreef op 12 oktober 2004 @ 17:34:
Daar zijn oplossingen voor, maar dat kost wel wat geld.

Het eenvoudigste is een wireless ADSL modem/router. Dat heeft naast het feit dat je PC niet aan hoeft te staan om toch internet te hebben op je notebook nog een paar voordelen, vooral op het gebied van beveiliging en snelheid. Verder moet ik je toch aanraden de search eens te gebruiken, er is genoeg info te vinden hier op GoT.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• MaartenK18
Dus er is geen enkele oplossing om wireless te internetten op mijn laptop als mijn pc uit staat ?

• Freee!!

Freee!!

MaartenK18 schreef op 12 oktober 2004 @ 17:40:
Dus er is geen enkele oplossing om wireless te internetten op mijn laptop als mijn pc uit staat ?
Jawel, maar dat vereist een eenmalige investering van nog geen € 100,00, die een aantal andere nevenvoordelen oplevert.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Enkele alternatieven:

• Draytek Vigor 2200USB proberen te vinden. Deze worden niet meer gemaakt, maar zijn wellicht nog wel te koop. Check wel ff op Draytek.nl of je USB-modem compatible is met de router. Vervolgens koop je een Access Point en sluit je die aan op je router.
• Draadloze variant van de Draytek Vigor 2600 zoals de 2600WE of 2600G. Dit is een modem + router + access point in één apparaat :)

• MaartenK18
vervang ik dan als ware mijn modem door een wireless ADSL modem/router? Dus dan heb ik geen modem meer nodig ?

Zo ja, welk merk en welk type wireless ADSL modem/router zou dat zijn ?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Een vóórbeeld is dus de Vigor 2600(WE/G) van Draytek. Maar andere merken hebben ook wel een modem + router-variant, ongetwijfeld ook met wireless erbij :)

• Freee!!

Freee!!

MaartenK18 schreef op 12 oktober 2004 @ 17:45:
vervang ik dan als ware mijn modem door een wireless ADSL modem/router?
Precies
Dus dan heb ik geen modem meer nodig ?
Logica :? Dan heb je dus een ander modem (wireless ADSL modem/router) staan. Je hebt altijd een modem nodig. In dit specifieke geval kan je dus wel je huidige USB-modem in de kast leggen als reserve.
Zo ja, welk merk en welk type wireless ADSL modem/router zou dat zijn ?
Keus genoeg, loop eens rustig bij een MediaMarkt naar binnen.

EDIT:
Kijk bij MediaMarkt naar ADSL Annex A (POTS) danwel ADSL Annex B (ISDN).

[ Voor 7% gewijzigd door Freee!! op 12-10-2004 17:49 ]

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je kunt ook gewoon een nieuw modem kopen,Speedtouch 570 of 580. Die eerste is binnenkort misschien wel op marktplaats te vinden aangezien de 580 nu uit is.
Je kunt ook je ADSL afsluiten en een nieuw abo nemen, dan krijg je korting op je modem (als he tniet gratis is). Dan zit je alleen wel 3 weken zonder ADSL :)

• Freee!!

Freee!!

Bigs schreef op 12 oktober 2004 @ 17:49:
Je kunt ook gewoon een nieuw modem kopen,Speedtouch 570 of 580. Die eerste is binnenkort misschien wel op marktplaats te vinden aangezien de 580 nu uit is.
Dat is één van de mogelijkheden die we de TS al hebben aangeraden, jij noemt alleen weer een ander merk (en type), niet verkeerd overigens.
Je kunt ook je ADSL afsluiten en een nieuw abo nemen, dan krijg je korting op je modem (als het niet gratis is).
Dat is ook een methode en afhankelijk van de situatie voorzie ik hier ook mogelijkheden voor een hogere snelheid tegen een lagere prijs.
Dan zit je alleen wel 3 weken zonder ADSL :)
Hoeft niet, de truc met de tweede telefoonlijn bestaat ook nog steeds.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Je kan er net als ik ook voor kiezen om bij Vraag & Aanbod een Speedtoutch 510(i) op de kop te tikken. Heb de mijne vandaag binnen gekregen en werkt perfect. Kostte me 30,50 :) Ik had dan wel al een switch staan...

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Freee!!

Freee!!

Glashelder schreef op 12 oktober 2004 @ 17:52:
Je kan er net als ik ook voor kiezen om bij Vraag & Aanbod een Speedtoutch 510(i) op de kop te tikken. Heb de mijne vandaag binnen gekregen en werkt perfect. Kostte me 30,50 :) Ik had dan wel al een switch staan...
En volgens mij heeft de TS dan nog steeds een Access Point nodig.

• MaartenK18
Alcatel SpeedTouch 580(i) Wireless-11g ADSL Modem(ISDN)/Router + 4prt switch

Dit bovenstaand product zou dus moeten voldoen aan mijn wensen. Verder heb ik dan niks nodig ?

Verwijderd

MaartenK18 schreef op 12 oktober 2004 @ 21:52:
Alcatel SpeedTouch 580(i) Wireless-11g ADSL Modem(ISDN)/Router + 4prt switch

Dit bovenstaand product zou dus moeten voldoen aan mijn wensen. Verder heb ik dan niks nodig ?
nee dat heb je goed dan kun je met je laptopie inette als je vaste uit staat aleen wel effe de beveiliging goed aanzette enzo dat niet iedereen bij je bestanden kan he

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Mr. Liu schreef op 12 oktober 2004 @ 17:53:
[...]

En volgens mij heeft de TS dan nog steeds een Access Point nodig.
Foutje van mij, dacht dat hij al een AP had.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• MaartenK18
Als ik de Linksys Wireless Modem/Router (ADSL) aanschaf. Zou deze dan altijd werken op het tiscali-netwerk ?
Volgens de tiscali-helpdesk zou ik dat in de winkel moeten navragen, maar daar heb ik weinig vertrouwen in.
Pagina: 1