Gnome-terminal maakt regels te kort bij maximaliseren

Pagina: 1
Acties:

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Misschien wel een hele basic vraag, maar ik kan het antwoord niet vinden..

De Gnome-terminal start normaal gesproken in een venstertje op dat ongeveer een kwart van mijn desktop inneemt. Ik vind het relaxter werken met het venstertje gemaximaliseerd, meer tekst en zo. Maar zodra ik dat doe, krijg ik zeer irritante bijwerkingen. Als ik helemaal onderaan ben met de prompt en ik type een hele lange regel dan wordt de regel afgebroken als ik op ongeveer de helft ben, en inplaats van dat de hele handel dan 1 regel scrollt, gebeurt niet dit. De regel begint dan weer bij het begin over het eerste stuk heen.

Zo gedraagt de terminal zich:
code:
1
2
3
n zien..:~]$ echo Dit is een testje om een uiterst irritant verschijnsel te late
Dit is een testje om een uiterst irritant verschijnsel te laten zien..
[simon@a:~]$

Soms gaat het echter ook wel goed, maar waarom weet ik niet.
Terminal herinitialiseren mbt. het menu 'terminal' of het commando 'reset' op de prompt helpt niet. (OS: FreeBSD 4.10)

[ Voor 3% gewijzigd door SvMp op 12-10-2004 17:27 ]

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-01 22:51
Ik heb idd ook af en toe last van dit verschijnsel als ik de gnome-terminal maximaliseer. Zeker als ik een applicatie heb draaien die gebruik maakt van ncurses.

Meestal helpt het bij mij om dan even in de menubalk bovenaan voor Terminal -> Herinitialiseren en wissen te kiezen. Je terminal word dan als het ware gereset en de oude 'slechte' tekst word weggeknikkerd. Als het goed is gaat alles nu wel goed en kun je vrolijk met gemaximaliseerd venster in je gnome-terminal aan het klussen. :)

edit:
Stiekem je post wijzigen he :P

Het is wel naar dat herinitialiseren ook niet werkt. Ik moet overgens wel voor Herinitialiseren en wissen kiezen, als ik alleen herinitialiseer gaat het nog niet goed. (Net als bij alleen reset gebruiken.)

[ Voor 25% gewijzigd door Mac_Cain13 op 12-10-2004 17:32 ]

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mac_Cain13 schreef op 12 oktober 2004 @ 17:28:

Meestal helpt het bij mij om dan even in de menubalk bovenaan voor Terminal -> Herinitialiseren en wissen te kiezen. Je terminal word dan als het ware gereset en de oude 'slechte' tekst word weggeknikkerd. Als het goed is gaat alles nu wel goed en kun je vrolijk met gemaximaliseerd venster in je gnome-terminal aan het klussen. :)
En dat werkt bij mij nou juist niet. De rotzooi is wel weg, maar als ik dan weer helemaal onderaan zit met m'n cursor, dan begint het feest opnieuw.