Toon posts:

[XP]Na SP2 internetten niet meer mogelijk..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb begin deze week een Windows XP Prof NL (incl. SP1) installatie gedaan omdat er teveel vage processen draaide en mn C: vol zat met troep (spyware, virussen e.a. shit).

Na het installeren heb ik gelijk Windows update gedraaid waarbij natuurlijk ook SP2 geinstalleerd werd. Toen de installatie voltooid was en ik opnieuw had opgestart kon ik geen verbindng meer krijgen met het internet. MSN, Internet Explorer, Mail via Outlook, niks werkte meer.

Het aparte is dat ik wel kan pingen naar overal en nergens. Bijv. google.com of mn router. Als ik naar buiten ping gebeurt het af en toe wel dat hij bij één of meerdere pakketten een Time out krijgt.

Ik heb de Windows firewall al uitgezet, ik heb voor het eerst de firewall op mn Sweex routertje uitgezet, ik heb alle internetbeveiliging zo laag mogelijk gezet, ik heb van alles geprobeerdmaar niks hielp.

Inmiddels heb ik via "Configuratie scherm, Software" SP2 weer geuninstalled maar ik heb ong steeds geen internet.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem..?

Ik heb geen zin om Windows weer opnieuw te installeren.. :'(

Verwijderd

Topicstarter
Hier heb ik trouwens iemand gevonden met ongeveer hetzelfde probleem, maar dit draadje is behoorlijk dood en er staan weinig oplossingen in.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/956200/

Iets anders: Mn andere PC in ook XP prof SP2 NL kan wel gewoon internetten enzo..

Verwijderd

heb hetzelfde gehad.
Bij mij stonden er meteen spyware/trojans op mn pc omdat ik te lang zonder firewall draaide.
Ik ben namelijk meteen online zonder in te loggen
Kijk eens of je dvldr.exe en/of win43.exe in je processen hebt draaien.
deze 2 zorgden ervoor dat ik totaal niet kon internetten

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2004 17:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 17:54:
heb hetzelfde gehad.
Bij mij stonden er meteen spyware/trojans op mn pc omdat ik te lang zonder firewall draaide.
Ik ben namelijk meteen online zonder in te loggen
Kijk eens of je dvldr.exe en/of win43.exe in je processen hebt draaien.
deze 2 zorgden ervoor dat ik totaal niet kon internetten
Nee die processen heb ik niet draaien. Het probleem is volgens mij gewoon dat SP2 ergens iets heeft veranderd want daarvoor kon ik nog wel gewoon alles.

Maar wat heef SP2 veranderd en hoe krijg ik het weer werkend allemaal..??

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt wel alsof alles langzaam ermee kapt hier..

Inmiddels kan ik ook een heleboel websites niet openen op mn PC beneden.. Bijv. Fok.nl Azfanpge.nl azfotosite.org forum.fok.nl en MSN werkt hier nu ook niet meer..

Ik word langzaam gestoord... Ook op mn PC beneden is SP2 geinstalleerd en staan alle firewalls enzo uit..

• j0ck0z
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-02-2025
Heb exact hetzelfde gehad, ik kon ook geen oplossing vinden. Heb daarna SP2 volledig verwijderd en daarna de laatste essentiële updates apart gedownload en nu werk alles weer prima :) Daarna nog wel deze register key toegevoegd
code:
1
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Policies\Microsoft\Windows\Windows Update\DoNotAllowXPSP2=1

Wat overigens wel zou kunnen werken is IE ff er overheen opnieuw installeren, heb ik niet geprobeerd want hoorde het later pas :)

PB 3.2

Verwijderd

Topicstarter
j0ck0z schreef op 13 oktober 2004 @ 14:48:
Heb exact hetzelfde gehad, ik kon ook geen oplossing vinden. Heb daarna SP2 volledig verwijderd en daarna de laatste essentiële updates apart gedownload en nu werk alles weer prima :) Daarna nog wel deze register key toegevoegd
code:
1
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Policies\Microsoft\Windows\Windows Update\DoNotAllowXPSP2=1

Wat overigens wel zou kunnen werken is IE ff er overheen opnieuw installeren, heb ik niet geprobeerd want hoorde het later pas :)
Hoe kan ik alle updates apart downloaden als ik geen internet berbinding heb..?
Pagina: 1